BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Nawigacja

Pokaż/ukryj menu

Treść strony

ZEZWOLENIE NA WYKREŚLENIE Z KSIĘGI WIECZYSTEJ WZMIANEK O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA WYWŁASZCZENIOWEGO itp. (GN-07)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o wykreślenie z księgi wieczystej wzmianki o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego złożony przez osobę posiadającą interes prawny (wniosek sporządzony samodzielnie przez zainteresowanego, zawierający następujące elementy treści: dane osobowe, oznaczenie geodezyjne nieruchomości (nazwa miejscowości, gmina, obręb, nr działki, powierzchnia) oraz numer księgi wieczystej,

Załączniki:

  • poświadczony skrócony odpis księgi wieczystej (oryginał lub kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym)
  • dokument, na mocy którego dokonano wpisu wzmianki o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym)

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Nieruchomości - Referat Gospodarki Nieruchomościami, tel. 61 8-410-683
Złożenie wniosku: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18  (pok. 002) lub ul. Słowackiego 8 (pok. 030)
Odbiór dokumentów: zezwolenie zostanie przesłane listem poleconym. Istnieje możliwość osobistego odbioru zezwolenia. Wówczas prosimy o podanie we wniosku nr telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru zezwolenia.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni
- wydanie zezwolenia nie podlega przepisom ustawy z dnia 14.06.1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.).


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starosta Poznański wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej wydaje zezwolenie na wykreślenie z księgi wieczystej wzmianki o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego, po uprzednim ustaleniu zasadności wniosku [m. in. zbadaniu, czy Starosta Poznański jest organem posiadającym kompetencje do wydania zezwolenia] oraz zbadaniu księgi wieczystej.

Zezwolenie zostanie przesłane listem poleconym lub doręczone osobiście w siedzibie Urzędu.


OPŁATY
Wniosek z załącznikami nie podlegają opłacie skarbowej.


TRYB ODWOŁAWCZY
Postępowanie cywilne, zatem nie przewiduje się trybu odwoławczego w drodze administracyjnej. 


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 6 lipca 1982r. o księgach wieczystych i hipotece (t.j. Dz. U z 2016 r.,  poz. 790).

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2017-02-08

  • autor informacji: Marta Bocian
    data wytworzenia: 21.09.2007
  • opublikował: Magdalena Krygier
    data publikacji: 2007-09-21 12:25
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2017-02-08 10:55

Wizytówka

Sprawy prowadzone przez Wydział Nieruchomości

drukuj całą stronę

Stopka Strony

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.:
faks: 

(+48) 61 8 410-500
(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

 

Polityka Cookies

Godziny przyjęć klientów:

poniedziałek:      9:30-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Wydział Komunikacji
i Transportu:

poniedziałek:      9:00-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Powiatowy Zespół do Spraw
Orzekania o Niepełnosprawności:

poniedziałek:      7:30-16.30
wtorek - piątek:  7:30-14:30

Informacja telefoniczna
poniedziałek - piątek:  7:30-14:30

(więcej informacji...)

Ilość odwiedzin tej strony: 3561 ostatnia aktualizacja tej strony 2017-02-08 10:55 ostatnia aktualizacja w BIP 2017-09-22 14:32
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.