BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Nawigacja

Pokaż/ukryj menu

Treść strony

  BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE

POWIATOWE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO STAROSTY POZNAŃSKIEGO

Na szczeblu powiatu organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego jest starosta jako przewodniczący zarządu powiatu, który wykonuje zadnia określone w art. 17 ust 2. ustawy o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007 r. (Dz. U. z 2013r., nr 1166 ze zm.) także przy pomocy komórki organizacyjnej starostwa powiatowego właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego, czyli Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Wydział zaś zapewnia obsługę utworzonego na mocy ustawy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Sprawne funkcjonowanie PCZK gwarantuje, że informacje przekazywane Staroście oraz Powiatowemu Zespołowi Zarządzania Kryzysowego będą wiarygodne i aktualne. PCZK służy komunikacji tych dwóch ciał z instytucjami współpracującymi, w tym m.in. Policją, Państwową Strażą Pożarną, Gminnymi i Wojewódzkimi Centrami Zarządzania Kryzysowego, Inspekcją Sanitarną i Weterynaryjną i innymi.

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty Poznańskiego funkcjonuje na podstawie  Zarządzenia Starosty Poznańskiego nr 45/2015 z dnia 22 kwietnia 2015 roku. Zarządzenie określa skład osobowy oraz regulamin działania Centrum.

Do zadań PCZK, należy:

     1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
2) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
3) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
4) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
5) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
6)
dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;

7) realizacja zadań stałego dyżuru w ramach gotowości obronnej państwa. 

 

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty Poznańskiego od dnia 22 sierpnia 2007r., zapewnia całodobowy przepływ informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego pod nr telefonu 61 84-10-760,  e-mail: pczk@powiat.poznan.pl  oraz nr faxu: 61 84-10-691.

  • autor informacji: Łukasz Sobolewski
    data wytworzenia: 2015-03-03
  • opublikował: Siwczyńska Aleksandra
    data publikacji: 2008-05-13 13:34
  • zmodyfikował: Sobolewski Łukasz
    ostatnia modyfikacja: 2017-01-10 14:38

Zarządzenie Nr 45/2015 Starosty Poznańskiego z dnia 22 kwietnia 2015 w sprawie: organizacji i trybu pracy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty Poznańskiego

  • opublikował: Sobolewski Łukasz
    data publikacji: 2015-05-06 14:14

drukuj całą stronę

Stopka Strony

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.:
faks: 

(+48) 61 8 410-500
(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

 

Polityka Cookies

Godziny przyjęć klientów:

poniedziałek:      9:30-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Wydział Komunikacji
i Transportu:

poniedziałek:      9:00-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Powiatowy Zespół do Spraw
Orzekania o Niepełnosprawności:

poniedziałek:      7:30-16.30
wtorek - piątek:  7:30-14:30

Informacja telefoniczna
poniedziałek - piątek:  7:30-14:30

(więcej informacji...)

Ilość odwiedzin tej strony: 10336 ostatnia aktualizacja tej strony 2017-04-26 08:17 ostatnia aktualizacja w BIP 2017-05-26 14:39
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.