BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Nawigacja

Pokaż/ukryj menu

Treść strony

Na podstawie Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r., poz. 1114), utworzono w Starostwie Powiatowym w Poznaniu punkt potwierdzania, przedłużania ważności i unieważnienia profilu zaufanego.

Zgoda Ministra MSWiA na realizację przez Starostę Poznańskiego zadań punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP

Szczegółowe zasady dotyczące potwierdzania, przedłużania, unieważniania i wykorzystania profilu zaufanego określa Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1633).

 

Miejsce potwierdzania:

Starostwo Powiatowe w Poznaniu
ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

Punkt Informacyjny

parter - przy głównym wejściu
tel. 61 8410 - 500,  61 8410 - 745 lub 61 8410 - 768

w godzinach:

poniedziałki – 9:00 - 16:30
wtorek - piątek – 8:00 - 15:00

Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Działa jak odręczny podpis i jest odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.

Profil zaufany umożliwia podpisywanie dokumentów elektronicznych w systemie elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub w innym systemie zintegrowanym z ePUAP.

Logo profilu zaufanego

Logo profilu zaufanego

W celu uzyskania profilu zaufanego należy:

1. Założyć konto w systemie Profil Zaufany (https://pz.gov.pl) lub na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl), gdzie wraz z założonym kontem zostanie złożony wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP. (Uwaga! Do samego założenia profilu zaufanego, posiadanie konta na platformie ePUAP nie jest bezwzględnie konieczne.),

2. Udać się z ważnym dowodem osobistym albo paszportem do wybranego przez siebie punktu potwierdzającego w celu potwierdzenia swojej tożsamości.

Osoby, które nie mają profilu zaufanego, ale posiadają konto na platformie ePUAP, mogą złożyć wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego, po zalogowaniu się na platformę ePUAP (https://epuap.gov.pl).

Należy wówczas:

1. Po zalogowaniu wybrać zakładkę Moje profile zaufane (pz.gov.pl),

2. Nastąpi przekierowanie do systemu Profil Zaufany, gdzie można złożyć wniosek wybierając opcję Złóż wniosek o profil,

3. Udać się z ważnym dowodem osobistym albo paszportem do wybranego przez siebie punktu potwierdzającego w celu potwierdzenia swojej tożsamości.

Informacje na temat funkcjonowania systemu Profil Zaufany dostępne są na stronie https://pz.gov.pl.
Szczegółowa instrukcja użytkownika systemu Profil Zaufany znajduje się na ww. stronie w zakładce – Pomoc.

  • autor informacji: Roma Czysz
    data wytworzenia: 2011.11.04
  • opublikował: Pieczyński Maciej
    data publikacji: 2011-11-04 11:34
  • zmodyfikował: Pieczyński Maciej
    ostatnia modyfikacja: 2017-01-11 09:18

drukuj całą stronę

Stopka Strony

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.:
faks: 

(+48) 61 8 410-500
(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

 

Polityka Cookies

Godziny przyjęć klientów:

poniedziałek:      9:30-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Wydział Komunikacji
i Transportu:

poniedziałek:      9:00-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Powiatowy Zespół do Spraw
Orzekania o Niepełnosprawności:

poniedziałek:      7:30-16.30
wtorek - piątek:  7:30-14:30

Informacja telefoniczna
poniedziałek - piątek:  7:30-14:30

(więcej informacji...)

Ilość odwiedzin tej strony: 5220 ostatnia aktualizacja tej strony 2017-01-11 09:18 ostatnia aktualizacja w BIP 2017-02-27 14:40
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.