BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Uchwała Nr 884/2005

Zarządu Powiatu Poznańskiego

z dnia 114.02.2005 r

w sprawie:

1. zlecenia Przedsiębiorcy Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu BIOKONSULT sp. z o. o. z siedzibą 60-682 Poznań ul. Garsteckiego 10, NIP 781-00-40-992    reprezentowanemu przez Aleksandra Kosakowskiego - Prezesa Zarządu robót uzupełniających do umowy WA 3432/24/2004 z dnia 30 września 2004 r., której przedmiotem było zaprojektowanie i wykonanie oczyszczalni ścieków bytowych dla Domu Pomocy Społecznej Lisówki, gm. Dopiewo.

2. zlecenia Poznańskiemu Związkowi Spółek Wodnych z siedzibą 60-822 Poznań, ul. Słowackiego 13 reprezentowanemu przez Władysława Abramowicza robót, o których mowa w § 1 ust. 2 Uchwały

 

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1592, z późn. zm.) oraz § 21 ust. 1 Regulaminu Pracy Zarządu Powiatu Poznańskiego stanowiącego załącznik nr 6 do Statutu Powiatu Poznańskiego, będącego załącznikiem do Uchwały Rady Powiatu Poznańskiego nr IV/20/99 z dnia 22.01.1999 r (Dz. Urz. Woj. Wielk. Nr 59, poz. 1254) Zarząd Powiatu Poznańskiego postanawia co następuje:

§ l.

1. Zleca się Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu BIOKONSUL T sp. z o. o. z siedzibą 60-682 Poznań ul. Garsteckiego 10, NIP 781-00-40-992 reprezentowanemu przez Aleksandra Kosakowskiego - Prezesa Zarządu robót uzupełniających do urnowy W A 3432/24/2004 z dnia 30 września 2004 r. której przedmiotem było zaprojektowanie i wykonanie oczyszczalni ścieków bytowych dla Domu Pomocy Społecznej Lisówki, gm. Dopiewo, polegających na:

a) geodezyjnym ustaleniu rzędnych przepustu pod drogą asfaltową z obu stron drogi, by stanowiły punkt odniesienia dla poziomu wlotu ścieków oczyszczonych do rowu,

b) podniesienie końcówki wylotu rury odprowadzającej ścieki oczyszczone do rowu melioracji szczegółowej.

2. Zleca się Poznańskiemu Związkowi Spółek Wodnych z siedzibą 60-822 Poznań, ul. Słowackiego 13 reprezentowanemu przez Władysława Abramowicza wykonanie robót, które mają zapewnić prawidłowe odprowadzenie oczyszczonych ścieków z Domu Pomocy Społecznej Lisówki, gm Dopiewo, a polegających na:

a) obniżeniu przepustu pod drogą gruntową do poziomu przepustu pod drogą asfaltową z uwzględnieniem spadków i połączeniem obu przepustów,

b) pogłębieniu rowu melioracyjnego w związku z wykonaniem pkt a.

§ 2.

l. Zleceniobiorca, o którym mowa w § l ust. l Uchwały z tytułu wykonania robót uzupełniających otrzyma wynagrodzenie w wysokości 5.300,00 zł brutto.

2. Zleceniobiorca, o którym mowa w § l ust. 2 Uchwały z tytułu wykonanych robót otrzyma wynagrodzenie w wysokości 6.000,00 zł brutto.

§ 3.

1. Roboty uzupełniające, o których mowa w § l ust. 1 Uchwały udziela się w trybie z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust l pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

2. Roboty, o których mowa w § l ust. 2 Uchwały zostaną zrealizowane na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

 

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Zespołu Inwestycji i Remontów.

§ 5.

Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Starosta - Jan Grabkowski

Wicestarosta -Marek Woźniak

Członek Zarządu - Tomasz Łubiński

 

Uzasadnienie:

 

W 2004 roku wybudowano i oddano do eksploatacji oczyszczalnię ścieków bytowych dla Domu Pomocy Społecznej w Lisówkach. Obecnie trwają prace związane z uzyskaniem efektu ekologicznego. W dniu 26.01.2005 roku przeprowadzono wizję lokalną terenu wokół w/w oczyszczalni. Na jej podstawie stwierdzono, że w miejscu wylotu rury odprowadzającej oczyszczone ścieki do rowu, znajduje się miejscowe obniżenie terenu, tworzące nieckę.

W wyniku odprowadzania oczyszczonych ścieków do rowu melioracyjnego tworzy się niewielkie rozlewisko. Spływ blokowany jest przez dwa przepusty: jeden, znajdujący się pod drogą asfaltową prowadzącą do DPS i drugi, pod drogą gruntową, odchodzącą od dojazdu do ośrodka.

W dniu oględzin woda zalała rurę wylotową ścieków oczyszczonych (15 cm do spodu wlotu) i przepust pod drogą asfaltową prowadzącą do ośrodka (5 cm). Dalszy spływ blokowany jest przez drugi przepust, znajdujący się pod droga gruntową, usytuowany 15 cm wyżej w stosunku do pierwszego.

Każdy następny zrzut oczyszczonych ścieków będzie powodował podnoszenie się poziomu wody i powiększanie rozlewiska do poziomu drugiego przepustu pod drogą gruntową.

 

W celu usunięciu w/w zjawiska koniecznym jest podjęcie następujących działań:

1. geodezyjne ustalenie rzędnych przepustu pod drogą asfaltową z obu stron drogi, by stanowiły punkt odniesienia dla poziomu wlotu ścieków oczyszczonych do rowu, (ze względu na gospodarkę wodną na omawianym terenie, przepustu pod drogą asfaltową nie można obniżyć)

2. podniesienie końcówki wylotu rury odprowadzającej ścieki oczyszczone do rowu melioracji szczegółowej. Dno rury zrzutowej powinno znajdować się minimum 20 cm powyżej przepustu pod drogą asfaltową.

Ponadto, w celu zapewnienia prawidłowego odprowadzenia oczyszczonych ścieków z Domu Pomocy należy wykonać następujące roboty:

3. obniżyć przepust pod drogą gruntową do poziomu przepustu pod drogą asfaltową z uwzględnieniem spadków i połączeniem obu przepustów,

4. pogłębić rów melioracyjny o warstwę 20 do 30 cm na dł. 90 m, za przełożonym przepustem.

 

Prace wymienione w pkt 1, 2 wykona Przedsiębiorca Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BIOKONSULT sp. z o. o. z siedzibą 60-682 Poznań ul. Garsteckiego 10, NIP 781-00-40-992 w ramach robót uzupełniających do umowy WA 3432/24/2004 r. z dnia 30 września 2004 r.

Koszt robót, o których mowa powyżej wyniesie 5.300,00 zł brutto.

Wskazane prace zostaną wykonane w terminie do dnia 28 lutego 2005 r.

W/w zamówienia zostanie udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

Prace wymienione w pkt 3, 4 wykona Poznański Związek Spółek Wodnych z siedzibą 60-822 Poznań, ul. Słowackiego 13.

Koszt robót, o których mowa powyżej wyniesie 6.000,00 zł brutto.

W/w zamówienie zostanie zrealizowane na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

Wskazane prace zostaną wykonane w terminie do dnia 15 marca 2005 r.

 

Członek Zarządu

Tomasz Łubiński

drukuj ()

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2005-04-25 10:55

« wstecz

Banery