BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

USTALENIE ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI ZAJĘTE POD REALIZACJĘ INWESTYCJI DROGOWYCH (GMINNYCH I POWIATOWYCH) W TRYBIE PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 10 KWIETNIA 2003 r. O SZCZEGÓLNYCH ZASADACH PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI INWESTYCJI W ZAKRESIE DRÓG PUBLICZNYCH  (GN-03)


WYMAGANE DOKUMENTY

Postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia odszkodowania w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych wszczynane jest z urzędu przez Starostę Poznańskiego (obowiązujące przepisy nie przewidują składania wniosku o ustalenie odszkodowania).
Podstawą wszczęcia postępowania jest decyzja Starosty Poznańskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Nieruchomości - Referat Gospodarki Nieruchomościami,
ul. Słowackiego 8, IV piętro
tel. 61 8410-683, 61 8410-656, 61 8410-572, 61 8410-536, 61 8410-733, 61 8410-761, 61 2228-852.
Odbiór dokumentów: decyzja zostanie przesłana listem poleconym. 


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 12 ust. 4b ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz art. 35 i 36 ustawy z dnia 14.06.1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego – 30 dni bądź 60 dni – z uwagi na skomplikowany charakter postępowania administracyjnego, w przypadku braku możliwości załatwienia sprawy w niniejszych terminach zainteresowany zostanie powiadomiony o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy i przyczynach zwłoki.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Ustalenie odszkodowania następuje w formie decyzji administracyjnej, po uprzednim zgromadzeniu materiału dowodowego, w szczególności sporządzeniu operatu szacunkowego.

Decyzja zostanie przesłana listem poleconym.


OPŁATY
Postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia odszkodowania jest wolne od opłaty skarbowej.
Opłacie skarbowej podlegają pełnomocnictwa, za wyjątkiem udzielonych członkom rodziny.


TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Starosty Poznańskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


DODATKOWE INFORMACJE

  • Nieruchomości zajęte pod realizację inwestycji drogowych – gminnych bądź powiatowych, stają się z mocy prawa własnością gminy bądź powiatu, z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.
  • Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydaje Starosta Poznański w odniesieniu do projektowanych bądź istniejących dróg gminnych i powiatowych na obszarze Powiatu Poznańskiego (informacje o przedmiotowym postępowaniu uzyskać można w Wydziale Dróg i Gospodarki Przestrzennej Starostwa Powiatowego w Poznaniu, przy ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 142).
  • Stronami postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia odszkodowania są: były właściciel nieruchomości oraz właściwa jednostka samorządu terytorialnego, na rzecz której przechodzi własność nieruchomości
    (gmina w odniesieniu do dróg gminnych, powiat w odniesieniu do dróg powiatowych), a także użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty ograniczonych praw rzeczowych.
  • W toku postępowania administracyjnego o ustalenie odszkodowania strony proszone są o udzielenie informacji,
    czy na nieruchomości zajętej pod realizację inwestycji drogowej, w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej posadowione były: budynki, inne urządzenia trwale z gruntem związane, drzewa i inne rośliny albo jakiekolwiek inne części składowe gruntu.
  • Odszkodowanie ustalone przez starostę, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w drodze decyzji administracyjnej, wypłaca: gmina
    - w odniesieniu do dróg gminnych, powiat - w odniesieniu do dróg powiatowych.
  • Odszkodowanie jest ustalane i wypłacane według zasad i trybu określonych
    w przepisach ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami.

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2023-11-07

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Michał Kowalski
    data wytworzenia: 2009-10-22
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2009-10-29 11:43
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-11-07 12:28

Rejestr zmian

  • 28.01.10; zmiany organizacyjne
  • 02.03.10; dodanie słów kluczowych
  • 19.04.10; korekta w wybieraniu numeru kierunkowego
  • 25.06.10; zmiana kodu i nazwy karty
  • 01.03.11; aktualizacja treści podstawy prawnej
  • zmieniono 2012-05-15 11:05 przez Administrator Systemu: dodanie listy punktów uiszczania opłat skarbowych
  • zmieniono 2013-04-19 08:55 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści
  • zmieniono 2013-10-21 10:17 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
  • zmieniono 2013-10-22 13:26 przez Magdalena Krygier: aktualizacja publikatora
  • zmieniono 2013-10-22 13:42 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2013-10-22 14:20 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2014-07-11 07:58 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłat
  • zmieniono 2014-12-15 15:07 przez Agata Tomaszewska : zmiana numeru rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 13:14 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-01-02 13:44 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-04-15 13:02 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-09-04 08:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-10-15 12:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-02-08 11:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-31 12:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-02-06 07:38 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2020-03-10 09:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-03-10 09:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-03-10 09:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-03-10 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-03-10 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-03-10 09:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-10-30 12:02 przez Agata Poleska : korekta numeru telefonu
  • zmieniono 2021-07-15 09:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta techniczna
  • zmieniono 2023-10-24 09:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-10-24 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-11-07 12:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja

« wstecz

Banery