BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UZYSKANIE DECYZJI ZWIĄZANEJ Z USUWANIEM DRZEW LUB KRZEWÓW Z NIERUCHOMOŚCI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB NA PROWADZENIE PRAC KONSERWATORSKICH/RESTAURATORSKICH PRZY ZABYTKACH BĘDĄCYMI PARKAMI WPISANYMI DO REJESTRU ZABYTKÓW ALBO INNEGO RODZAJU ZORGANIZOWANEJ ZIELENI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW (KZ-07)


Uzyskanie decyzji związanej z usuwaniem drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków z wyjątkiem przypadków prowadzenia akcji ratowniczej przez jednostki ochrony przeciwpożarowej lub inne właściwe służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia lub na prowadzenie prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach będącymi parkami wpisanymi do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków.


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie pozwolenia (formularz do pobrania ze strony internetowej) wraz z odpowiednimi załącznikami, p.w.:

W przypadku usunięcia drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków:

  1. Program podejmowanych działań - wg załącznika/wzoru - Treść programu do pobrania.
  2. Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości  uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
  3. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik wniesionej opłaty na kwotę 17 zł (ustawa o opłacie skarbowej) Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

W przypadku prowadzenia prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków:

  1. Program podejmowanych prac konserwatorskich/restauratorskich 2 egz.
  2. Dokument potwierdzający posiadanie prze wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu,
  3. Dokumenty potwierdzający posiadanie przez osobę kierującą pracami wymagań do kierowania odpowiednio tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania, w przypadku, gdy osoba ta nie będzie wyłaniana w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia publicznego,
  4. Dowód opłaty skarbowej  82,00 zł za wydanie pozwolenia na rewaloryzację terenu zieleni (ustawa o opłacie skarbowej); wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań,
    Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
  5. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik wniesionej na kwotę 17,00 zł (ustawa o opłacie skarbowej). Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
     

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, IV piętro, pokój 404


Złożenie dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu:
kancelaria - ul. Jackowskiego 18 - pokój nr 002 (parter) lub
kancelaria - ul. Słowackiego 8, - pokój nr 018 (parter)

Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań, pokój nr 404. Decyzję pozwolenia na prace przy zabytku wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej do odbioru. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie
w sekretariacie Wydziału.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.

W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. W sytuacji niezłożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia na prowadzenie prac rewaloryzacyjnych.

W trakcie postępowania informacji udziela pracownik prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku. Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji i przesyłane są do wnioskodawcy listem poleconym za dowodem doręczenia. Istnieje możliwość odbioru osobistego po uprzednim umówieniu się.


OPŁATY

Informujemy, że opłaty można wnosić:

  1. przelewem bankowym na rachunek bankowy Miasta Poznania 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763,
  2. gotówką w najbliższej placówce przyjmującej wpłaty (placówka pocztowa, bank, sklep realizujący wpłaty – np. „Żabka”. Formularze wpłat są dostępne w punkcie informacyjnym),
  3. poprzez bankowość mobilną (połączenie się przez klienta za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną i złożenie tą drogą dyspozycji wpłaty opłaty skarbowej na rachunek Miasta Poznania. Uzyskanie potwierdzenia tej operacji możliwe będzie przez przesłanie potwierdzenia z telefonu klienta, na adres poczty elektronicznej Starostwa).

W przypadku rozpatrywania wniosków na usunięcie drzew i krzewów: opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia nie pobiera się.

W przypadku rozpatrywania wniosków, zawierających projekt rewaloryzacji zabytkowych zespołów parkowych i innych terenów zieleni wpisanych do rejestru zabytków opłata skarbowa za wydanie pozwolenia konserwatorskiego wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej tytuł wpłaty: wydanie pozwolenia konserwatorskiego

Stawka opłaty skarbowej za korzystanie z pełnomocnictwa wynosi 17 zł, opłacona rozdzielnie od ewentualnej opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa

Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział  Pozostałych Dochodów  Podatkowych  i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań;
konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.


DODATKOWE INFORMACJE

Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 404, tel. 61 8418-841.


PODSTAWA PRAWNA

  • Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim 
    w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego konserwatora Zabytków;
  • Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-03-03

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Wiesław Biegański
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2012-10-22 15:50
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-12-11 13:10

Rejestr zmian

  • zmieniono 2012-10-24 11:25 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2014-12-15 14:19 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 09:31 przez Agata Tomaszewska : korekta- opłata skarbowa
  • zmieniono 2015-01-02 14:01 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-01-05 12:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja numeru konta bankowego
  • zmieniono 2016-05-19 14:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-11-16 09:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-10-06 10:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-10-06 10:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2017-10-09 14:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-10-09 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2017-10-10 07:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-10-10 07:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-07-11 08:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2018-07-19 07:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-01 13:32 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-08-01 13:43 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-11-21 11:52 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-12-11 09:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-18 10:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2019-12-31 12:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-11 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-06-19 12:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2020-11-02 15:45 przez Agata Poleska : korekta numeru telefonu
  • zmieniono 2022-03-03 10:05 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja w części Opłaty
  • zmieniono 2022-03-08 09:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-08-08 10:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-08-08 10:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-10-05 09:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-12-11 13:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-12-11 13:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński

« wstecz

Banery