BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

UCHWAŁA Nr 782/2001
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 28 grudnia 2001r.

 

w sprawie:  odwołania od uwag ujętych w uchwale nr 8/SO-22/Pz Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 10 grudnia 2001r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Powiatu Poznańskiego na rok 2002.

Na podstawie: art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U z 2001r. Nr 142, poz. 1592) oraz § 5 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2000r. w sprawie siedzib i zasięgu terytorialnego regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowej organizacji izb, liczby członków kolegium i trybu postępowania (Dz.U. Nr 3 poz. 34), Zarząd Powiatu Poznańskiego uchwala co następuje:

§ 1. Po zapoznaniu się z treścią uchwały nr Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu nr 8/SO-22/Pz z dnia 10 grudnia 2001r. postanawia się wnieść odwołanie do Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu zgodnie z załącznikiem do powyższej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Poznańskiemu.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Starosta - Ryszard Pomin
Wicestarosta - Jan Grabkowski
Członek Zarządu:
- Marek Woźniak
- Jerzy Lechnerowski

Załącznik
Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu

ODWOŁANIE
od uwag ujętych w uchwały nr 8/SO-22/Pz Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 10 grudnia 2001r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Powiatu Poznańskiego na rok 2002 w pozycjach wykazanych poniżej.
Zarząd Powiatu Poznańskiego po zapoznaniu się z treścią powyższej uchwały odwołuje się od zapisów ujętych w następujących pozycjach:
1. Zarząd Powiatu uważa, że zapis umieszczony w treści uchwały dotyczący terminu przedłożenia projektu budżetu uchwały jest nieprawdziwy gdyż przedłożony został w dniu 15 listopada 2001r. w sekretariacie RIO. Na potwierdzenie powyższego przedstawiamy kserokopię pisma potwierdzającego wpływ w powyższym terminie.
2. III. 3... "kwota zaplanowanej w uchwale subwencji ogólnej - część drogowa jest wyższa od wykazanej w piśmie Ministerstwa Finansów o kwotę 7.151zł. Zarząd nie odniósł się do tej różnicy".
Zarząd uważa, że uwaga Składu Orzekającego jest bezpodstawna, gdyż kwota wykazana w projekcie budżetu jest zgodna z zawiadomieniem Ministerstwa Finansów ST4-4830/533/2001 i przekazuje kserokopię powyższego zawiadomienia.
3. III. 5... "Skład Orzekający wskazuje, że podstawę do planowania w budżecie dochodów z tytułu pomocy finansowej udzielonej przez inne jednostki samorządu terytorialnego stanowi uchwała tej jednostki o udzieleniu pomocy finansowej". Jak wynika z powyższego zapisu uchwały te winny podjąć dotujące jednostki samorządu terytorialnego i takie też uchwały zostały przez nie podjęte. Z związku z powyższym Zarząd uważa, że uwaga ta jest bezprzedmiotowa.
4. III. 6. "Do projektu budżetu załączono dwa załączniki: 1 i "do załącznika nr 1". Drugi z nich należy oznaczyć jako zał. Nr 1a". Zarząd Powiatu uważa, że powyższa uwaga jest bezprzedmiotowa i nie mieści się w obszarze badania Składu Orzekającego. Projekt budżetu winien być badany pod względem zgodności z prawem. Skład Orzekający nie wskazał przepisów prawnych, które zostałyby naruszone.
5. IV. 4... "Zarząd nie wskazał w objaśnieniach jakim jednostkom samorządu terytorialnego udzielane są dotacje".
Zarząd Powiatu uważa, że powyższa uwaga jest bezprzedmiotowa i nie mieści się w obszarze badania przez Skład Orzekający. Projekt budżetu winien być badany pod względem zgodności z prawem. Skład Orzekający nie wskazał przepisów prawnych, które zostałyby naruszone. Ponadto Zarząd informuje, że nie są mu znane przepisy, które to nakładają obowiązek wpisywania w objaśnieniach do projektu budżetu powyższych danych.
6. IV. 5... "Skład Orzekający zwraca uwagę, że jego tytuł brzmiący "Wydatki majątkowe - środki przeznaczone na inwestycje" jest niepełny i winien brzmieć "Wydatki majątkowe - środki przeznaczone na inwestycje i zakupy inwestycyjne". Z objaśnień do projektu wynika, że w dz. 600 zaplanowano środki także na zakupy inwestycyjne.
Zarząd Powiatu uważa, że uwaga jest bezprzedmiotowa dlatego, że zakupy inwestycyjne zdaniem Zarządu są wydatkiem inwestycyjnym i tytuł załącznika jest właściwy. Zarząd Powiatu uważa, że powyższa uwaga nie mieści się w obszarze badania przez Skład Orzekający.
7. VI. "Skład Orzekający zwraca uwagę, że w projekcie budżetu zastosowano niepełne nazewnictwo niektórych rozdziałów i paragrafów np. w zał. nr 1: rozdz. 85406, w zał. nr 2 rozdz. 71013, w zał. nr 4 § 2540, w zał. nr 5 § 2310".
Zarząd Powiatu uważa, że uwaga jest bezprzedmiotowa dlatego, że sposób powyższych zapisów wynika z ogólnie stosowanych w języku polskim skrótów, ponadto Zarząd Powiatu uważa, że powyższa uwaga nie mieści się w obszarze badania przez Skład Orzekający.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu Poznańskiego wnosi jak we wstępie.

Starosta Poznański
Ryszard Pomin

drukuj ()

  • opublikował: Pieczyński Maciej
    data publikacji: 2003-07-23 14:27
  • zmodyfikował: Pieczyński Maciej
    ostatnia modyfikacja: 2011-11-29 13:13

« wstecz

Banery