§ 27. Do zadań wydziału Biuro Rady „BR” należą czynności związane między innymi z:
1) przygotowywaniem oraz zbieraniem materiałów niezbędnych dla pracy Rady i jej komisji,
2) wykonywaniem administracyjnej obsługi sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
3) prowadzeniem rejestrów uchwał Rady, postanowień i wniosków jej komisji oraz przekazywanie ich Zarządowi, odpowiedzialność za terminowe udzielanie odpowiedzi,
4) prowadzeniem rejestru interpelacji i zapytań radnych,
5) udzielaniem radnym pomocy w wykonywaniu mandatu w zakresie ustalonym przez Radę,
6) prowadzeniem rejestru uchwał prawa miejscowego i porozumień zawartych przez Powiat,
7) w przypadkach określonych przepisami, organizowaniem opiniowania projektów uchwał Rady przez odpowiednie podmioty,
8) czuwaniem nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatą diet,
9) prowadzeniem rejestru kontroli przeprowadzanych przez Komisję Rewizyjną,
10) wykonywaniem czynności związanych z ogłaszaniem aktów normatywnych,
11) przesyłaniem uchwał Rady, według właściwości do Wojewody lub Regionalnej Izby
Obrachunkowej,
12) reklamowaniem od powszechnego obowiązku obrony radnych Powiatu Poznańskiego,
13) opracowaniem i nowelizacją Statutu Powiatu Poznańskiego,
14) rozpatrywanie petycji, złożonych do Rady.