BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UZYSKANIE ORZECZENIA O STOPNIU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI (PZ-02)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności wypełniony i podpisany przez wnioskodawcę,
    a w przypadku osób w wieku 16 do 18 lat również przez opiekuna prawnego,
  • oryginał zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia wystawionego przez lekarza, pod opieką którego znajduje się wnioskodawca,
  • wypełniony i podpisany formularz informacji zawodowo-socjalnej.

Załączniki:

  • dokumenty medyczne potwierdzające rozpoznania opisane przez lekarza w zaświadczeniu lekarskim o stanie zdrowia - oryginały lub kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem (do wglądu),
  • odpis skrócony aktu urodzenia  (do wglądu) - w przypadku dziecka w wieku od 16 do 18 lat.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Dokumenty należy złożyć osobiście, przesłać drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres:
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań

Zasady wizyty w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności:

  1. klienci obsługiwani są po pobraniu biletu z systemu kolejkowego, część wizyt dotyczących składania wniosku podlega rezerwacji internetowej;
  2. klienci bez biletu nie są obsługiwani (informacja oraz wydawanie druków nie wymaga pobrania biletu);
  3. bilety na załatwienie sprawy w danym dniu bez wcześniejszej rezerwacji internetowej wydawane są w ograniczonej ilości;
  4. po wyczerpaniu dziennego limitu biletów bez wcześniejszej rezerwacji internetowej system kolejkowy wydaje wyłącznie bilety klientom posiadającym rezerwację internetową (ostatni klient posiadający bilet zostaje przyjęty 10 minut przed zakończeniem obsługi klienta);
  5. każdy bilet z systemu kolejkowego jest wzywany do obsługi trzy razy, jeżeli klient nie podejdzie do stanowiska obsługi, pobrany bilet zostaje anulowany, a w celu realizacji wizyty należy pobrać nowy bilet.

Wszelkie informacje w sprawach związanych ze złożeniem wniosku można uzyskać pod nr telefonu 61 8410-704, 705
lub 706, w godz. 7:30-14:30 lub e-mail: orzekanie@powiat.poznan.pl


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Miesiąc od daty złożenia kompletu dokumentów.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wnioskodawca zawiadamiany jest listownie o terminie posiedzenia składu orzekającego.

Orzeczenie o niepełnosprawności przesyłane jest wnioskodawcy drogą pocztową w ciągu 14 dni od daty posiedzenia składu orzekającego.


OPŁATY
Brak


TRYB ODWOŁAWCZY
Istnieje możliwość odwołania  się od otrzymanego orzeczenia do Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania
o Niepełnosprawności w terminie 14 dni od daty odbioru decyzji, odwołanie należy przesłać pocztą.


DODATKOWE INFORMACJE
Osoby niepełnosprawne, posiadające orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności wydane przez inny zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności, które zmieniły miejsce zamieszkania, zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r.  o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
  • Rozporządzenie MGPIPS z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-02-26

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Natalia Kubiak
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-07-20 14:13
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-02-27 08:05

Rejestr zmian

  • 25.07.06; zmiana treści (miejsce złożenia dokumentów)
  • 07.08.06; zmiana treści (miejsce pobrania wniosku)
  • 02.02.07; zmiana treści informacji (miejsce składania wniosku)
  • 26.07.07; korekta/update systemu
  • 31.08.07; zmiana treści (miejsce załatwienia sprawy)
  • 15.02.08; korekta edytorska
  • 09.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 15.07.09; zmiana podstawy prawnej
  • 09.02.10; zmiana podstawy prawnej
  • 04.03.10; korekta
  • 13.04.10; korekta w wybieraniu numeru kierunkowego
  • 24.06.10; korekta
  • 05.08.10; zmiana treści (sposób załatwienia sprawy, dodatkowe informacje)
  • 23.08.10; korekta
  • 24.08.10; dodanie elementu "zadaj pytanie"
  • 06.10.10; korekta
  • 15.12.10; aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2011-08-10 12:21 przez Administrator Systemu: aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2012-02-10 11:43 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści
  • zmieniono 2012-02-21 11:47 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
  • zmieniono 2012-05-31 15:04 przez Administrator Systemu: aktualizacja danych
  • zmieniono 2012-06-01 07:55 przez Administrator Systemu: zmiana siedziby PZ
  • zmieniono 2012-06-29 14:58 przez Administrator Systemu: aktualizacja informacji
  • zmieniono 2012-08-30 10:24 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-01-25 07:47 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-10-31 14:25 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-07-11 13:58 przez Administrator Systemu: aktualizacja - dodanie załącznika pn.: Oświadczenie
  • zmieniono 2014-07-15 08:54 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
  • zmieniono 2014-12-17 08:02 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-12-17 11:44 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2015-04-17 11:50 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-10-14 11:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-12-31 12:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-01-05 09:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-08-11 11:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-09-16 13:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-01-04 09:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja godzin pracy
  • zmieniono 2017-01-17 12:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-06-30 12:25 przez Bartosz Kurek : aktualizacja
  • zmieniono 2017-06-30 12:27 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-06-30 13:30 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-06-30 13:32 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-07-19 08:20 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-07-19 08:21 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-07-19 08:32 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-07-19 09:23 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-07-19 13:32 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-07-20 09:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-09-26 08:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-09-26 08:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-09-26 08:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-21 10:31 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2019-07-01 12:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-20 13:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-20 13:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-03-13 08:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-11-02 13:32 przez Agata Poleska : korekta zapisu godzin i numerów telefonów
  • zmieniono 2020-12-17 12:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-12-17 14:23 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2020-12-22 10:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2020-12-22 10:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-02-04 11:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-02-15 10:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-02-15 10:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-02-15 10:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-02-15 10:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-02-15 10:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-12-15 11:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: usunięcie numeru telefonu - 704
  • zmieniono 2022-12-15 11:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-12-15 11:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-02-06 15:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-05-10 10:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja numeru pokoju
  • zmieniono 2023-05-10 10:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-10-16 13:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-10-16 14:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-02-26 12:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści
  • zmieniono 2024-02-26 12:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-02-27 08:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

« wstecz

Banery