BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


 UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA O SAMODZIELNOŚCI LOKALU (AB-10)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek na drukach podpisany przez Inwestora/ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową.

Załączniki:

  • 3 egzemplarze inwentaryzacji lokalu wraz z opisem, sporządzone przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia budowlane;
  • dokument potwierdzający fakt oddania budynku do użytkowania;
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia: 17,00 zł za każdy z lokali.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału, parter, pokój Nr 010. Wszelkie informacje w sprawach związanych
z wnioskiem o pozwolenie na budowę można uzyskać pod nr telefonu 61 8410 504,  61 8410 550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Zaświadczenie Inwestor odbiera osobiście lub  za pośrednictwem osoby  upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie wraz z dowodem uiszczonej opłaty skarbowej w wysokości 17 złotych. Nie pobiera się opłaty od członków najbliższej rodziny i zameldowanych pod tym samym adresem.  Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać pod  nr 61 8410-513.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.*
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.

*W przypadku braków wzywa się wnioskodawcę do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.


OPŁATY

Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy:
Miasto  Poznań, Wydział  Finansowy, 
Oddział  Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań;
nr rachunku konto PKO Bank Polski S.A.
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
  • przelew tradycyjny

TRYB ODWOŁAWCZY

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia. Zażalenie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Brak


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. - o własności lokali.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-03-23

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jan Kędziora
    data wytworzenia: 2006-07-25
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-07-25 12:28
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-11-13 13:18

Rejestr zmian

  • 27.10.06; zmiana treści informacji - aktualizacja
  • 03.01.07; zmiana treści informacji - zmiana opłat skarbowych
  • 24.07.07; korekta/update systemu
  • 17.08.07; wprowadzenie autora informacji
  • 10.01.08; zmiana numeru konta - opłaty
  • 30.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 01.09.08; zmiany w ustawie o opłacie skarbowej
  • 20.04.10; aktualizacja treści - opłata skarbowa
  • 10.06.10; aktualizacja treści informacji
  • 11.06.10; korekta
  • 29.06.10; zmiana kodu karty
  • 02.08.10; aktualizacja informacji - zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • 07.01.11; aktaulizacja podstawy prawnej
  • 15.04.11; aktualizacja informacji
  • zmieniono 2012-05-15 11:48 przez Administrator Systemu: dodanie informacji dot. punktów poboru opłat
  • zmieniono 2013-04-08 15:43 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-06-13 15:06 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-10-18 12:50 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
  • zmieniono 2014-12-15 15:19 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 13:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-01-30 08:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-04-15 14:47 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-08-05 14:56 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2015-10-16 08:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-12-21 09:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-10-13 07:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-11-24 12:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-12-13 15:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-09-13 10:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-12-05 07:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2019-09-10 13:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-09-10 13:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2019-09-11 12:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2019-12-31 11:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-02-26 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-10-30 10:00 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2021-02-01 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2021-04-08 10:51 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
  • zmieniono 2021-04-16 10:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-05-26 14:50 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
  • zmieniono 2021-12-16 10:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-03-23 11:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-06-09 11:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-08-03 09:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-11-13 13:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

« wstecz

Banery