BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

UWAGA!

Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od
1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej,
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy,
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną - złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenia opłaty,
  • przelew tradycyjny.
Szczegółowe dane dotyczące wysokości opłat oraz numeru konta proszę sprawdzić poniżej w karcie usług.
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2022-02-16 09:47
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2022-11-16 14:05

UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA W SPRAWIE DODATKU MIESZKANIOWEGO (AB-11)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek na drukach podpisany przez Inwestora/ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału, parter, pokój Nr 010. Wszelkie informacje w sprawach złożonego wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawie dodatków mieszkaniowych można uzyskać pod nr telefonu 61 8410-504, 61 8410-550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Zaświadczenie  Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej
w wysokości 17 złotych. Nie pobiera się opłaty od członków najbliższej rodziny i zameldowanych pod tym samym adresem.
Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać pod nr 61 8410-513.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności i okresów zawieszania postępowania oraz  okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora,
albo z przyczyn niezależnych od organu.           


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydanie zaświadczenia albo wydanie postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.


OPŁATY

Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy:
Miasto  Poznań, Wydział  Finansowy, 
Oddział  Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań;
nr rachunku konto PKO Bank Polski S.A.
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
  • przelew tradycyjny

TRYB ODWOŁAWCZY

Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenie przysługuje stronom postępowania zażalenie do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia. Zażalenie składa się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Brak


PODSTAWA PRAWNA

  • Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-03-23

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jan Kędziora
    data wytworzenia: 2006-07-25
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-07-25 12:35
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-11-13 13:23

Druki do pobrania:

h8DaoKWf73UAgAAAABJRU5ErkJggg==

 

Wizytówka
Uzyskanie zaświadczenia w sprawie dodatku mieszkaniowego

drukuj całą stronę

Banery