BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
UWAGA! Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od 1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych.
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania. Opłaty można dokonać między innymi:
|
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2022-02-16 09:47
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2022-11-16 14:05
REJESTRACJA JACHTÓW I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 M (WŚ-03)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o rejestrację złożony przez właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej albo pełnomocnika.
Załączniki:
- dowód uiszczenia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
- w przypadku udzielenia pełnomocnictwa – jego oryginał lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
- dokumenty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Szczegółowe informacje w sprawie rejestracji dostępne tutaj: https://www.bip.powiat.poznan.pl/4922,reja24
Uwaga:
- Jeżeli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy współwłaściciel, przedkładając pełnomocnictwo do działania w imieniu pozostałych współwłaścicieli.
- Rejestr jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m jest prowadzony w systemie teleinformatycznym – REJA24.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, II piętro, pokój 225.
Złożenie dokumentów:
- w postaci elektronicznej – za pomocą Systemu REJA24 https://interesant.reja24.gov.pl,
- w postaci papierowej – osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika, pokój 225.
Odbiór dokumentów: osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika, II piętro, pokój 225.
W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego należy okazać oryginały dokumentów, których odwzorowania cyfrowe zostały załączone do wniosku.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpisanie jednostki pływającej do rejestru - do 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpisanie jednostki pływającej do rejestru i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
OPŁATY
Opłata w wysokości 80 zł za rozpatrzenie wniosku o:
- rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
- zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
- wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego,
może być wnoszona kartą płatniczą we wpłatomacie w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem na rachunek bankowy:
nazwa odbiorcy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, nr konta: 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241.
W przypadku nieuwzględnienia wniosku, opłata nie podlega zwrotowi lub ponownemu wykorzystaniu.
Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, wnoszone przelewem na rachunek bankowy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy,
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
konto PKO Bank Polski S. A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru stronie przysługuje odwołanie do Ministra Infrastruktury, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje udzielane są w pokoju 225 – II piętro, tel.: 61 8410-750, 61 8410-579.
PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
- rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2023-02-14
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibiladata wytworzenia: 2022-02-15
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2006-07-24 14:36
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2023-10-20 09:12