BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

UWAGA!

Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od
1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej,
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy,
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną - złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenia opłaty,
  • przelew tradycyjny.
Szczegółowe dane dotyczące wysokości opłat oraz numeru konta proszę sprawdzić poniżej w karcie usług.
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2022-02-16 09:47
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2022-11-16 14:05

 REJESTRACJA JACHTÓW I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 M (WŚ-03)


 WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o rejestrację złożony przez właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej albo pełnomocnika.

 Załączniki:

  • dowód uiszczenia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
  • w przypadku udzielenia pełnomocnictwa – jego oryginał lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
  • dokumenty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Szczegółowe informacje w sprawie rejestracji dostępne tutaj: https://www.bip.powiat.poznan.pl/4922,reja24

Uwaga:

  1. Jeżeli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy współwłaściciel, przedkładając pełnomocnictwo do działania w imieniu pozostałych współwłaścicieli.
  2. Rejestr jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m jest prowadzony w systemie teleinformatycznym – REJA24.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, II piętro, pokój 225.
Złożenie dokumentów:

  • w postaci elektronicznej – za pomocą Systemu REJA24 https://interesant.reja24.gov.pl,
  • w postaci papierowej – osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika, pokój 225.

Odbiór dokumentów: osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika, II piętro, pokój 225.

W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego należy okazać oryginały dokumentów, których odwzorowania cyfrowe zostały załączone do wniosku.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpisanie jednostki pływającej do rejestru - do 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpisanie jednostki pływającej do rejestru i wydanie dokumentu rejestracyjnego.


OPŁATY

Opłata w wysokości 80 zł za rozpatrzenie wniosku o:

  • rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
  • zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
  • wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego,

może być wnoszona kartą płatniczą we wpłatomacie w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem na rachunek bankowy:

nazwa odbiorcy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, nr konta: 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241.

W przypadku nieuwzględnienia wniosku, opłata nie podlega zwrotowi lub ponownemu wykorzystaniu.

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, wnoszone przelewem na rachunek bankowy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy,
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
konto PKO Bank Polski S. A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru stronie przysługuje odwołanie do Ministra Infrastruktury, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.


DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje udzielane są w pokoju 225 – II piętro, tel.: 61 8410-750, 61 8410-579.


PODSTAWA PRAWNA

  • ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2023-02-14

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibila
    data wytworzenia: 2022-02-15
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-07-24 14:36
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-20 09:12

drukuj całą stronę

Banery