- Strona główna
- SPRAWY/ FORMULARZE/ STAN SPRAW
- Sprawy ...
- Wydział Komunikacji i Transportu
- KT-14 Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku kradzieży
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - bip.gov.pl
- Zobacz fotokod tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
UZYSKANIE WTÓRNIKA TABLIC REJESTRACYJNYCH W PRZYPADKU KRADZIEŻY (KT-14)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej).
Załączniki:
- oryginał dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
- oryginał zaświadczenia z Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic(y) rejestracyjnych,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania.
Do wglądu:
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- dowód osobisty,
Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty:
- oryginał dowód rejestracyjny,
- oryginał kartę pojazdu jeżeli była wydana,
- tablicę rejestracyjną,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania.
UWAGA: Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw. "białych".
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. rejestracji pojazdów- parter, Sala operacyjna lub w jednej z Filii Wydziału Komunikacji i Transportu:
Czerwonak ul. Gdyńska 53 tel. 61 2269-235 lub 236 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii) |
pon. 9:00 - 16:30, wt - Pt. 8:00 - 15:00 |
---|---|
Pobiedziska ul. Kościuszki 4 |
|
Stęszew, ul. Poznańska 20 |
|
Swarzędz ul. Poznańska 25 |
|
Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 |
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po złożeniu wniosku tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta.
UWAGA:
Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu może ubiegać się o wydanie dla pojazdu tablic tymczasowych i pozwolenia czasowego.
OPŁATY
Opłatę za wydanie nowych tablic(y) i znaków legalizacyjnych (w przypadku dokonywania czynności związanych z rejestracja w jednej z Filii - na konto: nazwa odbiorcy Starostwo Powiatowe w Poznaniu, nr konta 77103012470000000034916241), należy uiścić w następującej wysokości dla poszczególnych pojazdów:
- 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) - wtórnik jednej tablic, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
- 93,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 92,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
- 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) - w przypadku motocykla, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego,
- 43,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 42,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) - w przypadku motoroweru.
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.
- Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18, na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
- Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska,
nr konta: 41 1020 4027 0000 1102 1108 0050; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz,
nr konta: 13 1600 1084 1843 0348 6000 0004; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew,
nr konta: 54 9048 0007 0027 3550 2000 0001; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641. - Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak,
nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje dotyczące spraw związanych z uzyskaniem wtórnika tablic rejestracyjnych można uzyskać w Punkcie Informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu, lub ewentualnie pod numerem telefonu: 61 8 410-607.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2020-09-10
- autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajsdata wytworzenia: 2006-08-02
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2006-08-02 09:47
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2020-11-24 10:21
Druki do pobrania:
Wizytówka

Banery
Dane adresowe:
Starostwo Powiatowe
w Poznaniu
ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań
tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556
email: starostwo@powiat.poznan.pl
Polityka Cookies
Godziny otwarcia
poniedziałek: 9:30 - 16:30
wtorek - piątek: 8:00 - 15:00
poza niżej wymienionymi wydziałami:
(godziny przyjęć dla poszczególnych wydziałów...)