BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Banery

Treść strony

Na podstawie Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r., poz. 570 ze zm.), utworzono w Starostwie Powiatowym w Poznaniu punkt potwierdzania, przedłużania ważności i unieważnienia profilu zaufanego.

Zgoda Ministra MSWiA na realizację przez Starostę Poznańskiego zadań punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP

Szczegółowe zasady dotyczące potwierdzania, przedłużania, unieważniania i wykorzystania profilu zaufanego określa Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 11 września 2018 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1760) oraz Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. z 2019 r., poz. 403).

 

Miejsce potwierdzania:

Starostwo Powiatowe w Poznaniu
ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

Punkt Informacyjny
parter - przy głównym wejściu
tel. 61 8410 - 500,  61 8410 - 745 lub 61 8410 - 768

w godzinach:

poniedziałki – 9:00 - 16:30
wtorek - piątek – 8:00 - 15:00

Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Działa jak odręczny podpis i jest odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.

Profil zaufany umożliwia podpisywanie dokumentów elektronicznych w systemie elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub w innym systemie zintegrowanym z ePUAP.

Logo profilu zaufanego

Logo profilu zaufanego

W celu uzyskania profilu zaufanego należy:

1. Założyć konto w systemie Profil Zaufany (https://pz.gov.pl) lub na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl), gdzie wraz z założonym kontem zostanie złożony wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP. (Uwaga! Do samego założenia profilu zaufanego, posiadanie konta na platformie ePUAP nie jest bezwzględnie konieczne.),

2. Udać się z ważnym dowodem osobistym albo paszportem do wybranego przez siebie punktu potwierdzającego w celu potwierdzenia swojej tożsamości.

Osoby, które nie mają profilu zaufanego, ale posiadają konto na platformie ePUAP, mogą złożyć wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego, po zalogowaniu się na platformę ePUAP (https://epuap.gov.pl).

Należy wówczas:

1. Po zalogowaniu wybrać zakładkę Moje profile zaufane (pz.gov.pl),

2. Nastąpi przekierowanie do systemu Profil Zaufany, gdzie można złożyć wniosek wybierając opcję Złóż wniosek o profil,

3. Udać się z ważnym dowodem osobistym albo paszportem do wybranego przez siebie punktu potwierdzającego w celu potwierdzenia swojej tożsamości.

Informacje na temat funkcjonowania systemu Profil Zaufany dostępne są na stronie https://pz.gov.pl.
Szczegółowa instrukcja użytkownika systemu Profil Zaufany znajduje się na ww. stronie w zakładce – Pomoc.

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Roma Czysz
    data wytworzenia: 2011.11.04
  • opublikował: Pieczyński Maciej
    data publikacji: 2011-11-04 11:34
  • zmodyfikował: Pieczyński Maciej
    ostatnia modyfikacja: 2019-03-26 08:10

Rejestr zmian

  • zmieniono 2011-11-10 12:57 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2011-11-17 14:29 przez Pieczyński Maciej: korekta
  • zmieniono 2012-09-14 10:19 przez Administrator Systemu: edycja odnośnika
  • zmieniono 2012-09-14 10:20 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-10-31 12:36 przez Administrator Systemu: dodanie elementu graficznego
  • zmieniono 2013-02-22 14:15 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2013-06-13 15:02 przez Pieczyński Maciej: Aktualizacja informacji
  • zmieniono 2014-05-12 11:45 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2014-05-14 15:20 przez Pieczyński Maciej: korekta
  • zmieniono 2014-05-21 09:13 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
  • zmieniono 2014-05-27 12:55 przez Pieczyński Maciej: korekta
  • zmieniono 2014-07-22 12:45 przez Pieczyński Maciej: Aktualizacja
  • zmieniono 2014-07-22 12:45 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2014-10-17 10:50 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja publikatora
  • zmieniono 2015-03-27 08:26 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2016-03-31 10:26 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2016-03-31 10:27 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2016-03-31 10:29 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2016-06-16 14:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-09-14 11:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-10-07 14:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie hiperłącza
  • zmieniono 2016-10-27 08:38 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2016-10-27 08:39 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2016-10-27 08:50 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2016-10-27 08:51 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-01-05 11:30 przez Pieczyński Maciej: koretkta
  • zmieniono 2017-01-05 11:32 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-01-05 13:21 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-01-05 14:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: zmiana elementu graficznego
  • zmieniono 2017-01-05 14:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2017-01-05 14:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2017-01-11 09:13 przez Pieczyński Maciej: korekta
  • zmieniono 2017-01-11 09:14 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-01-11 09:16 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-01-11 09:17 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-01-11 09:18 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-04-28 12:36 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2017-04-28 12:37 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja
  • zmieniono 2018-09-20 09:08 przez Agata Poleska : aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2018-09-27 11:29 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-09-27 11:30 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2018-11-20 11:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-20 12:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-20 12:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-20 12:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-20 12:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-20 12:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-20 12:44 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2019-03-26 08:10 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści

« wstecz

Banery

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

Polityka Cookies

Godziny otwarcia

poniedziałek:      9:30 - 16:30
wtorek - piątek:  8:00 - 15:00

poza niżej wymienionymi wydziałami:

(więcej informacji...)

Powiązana strona podmiotu

Powiat Poznański

Banery

Stopka strony

Ilość odwiedzin tej strony: 10717
Ostatnia aktualizacja tej strony: 2019-03-26 08:41
Ostatnia aktualizacja w BIP: 2019-05-24 09:47