BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE (WŚ-22)


 WYMAGANE DOKUMENTY

wypełniony formularz wniosku.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Referat ds. ochrony powietrza, wód i edukacji ekologicznej.
Złożenie dokumentów: Kancelaria Starostwa, parter, pokój 002.
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika - II piętro, pok. 203A tel. 61 8410-750


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc, w przypadkach skomplikowanych dwa miesiące.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Przekazanie dokumentów wskazanych we wniosku. 


OPŁATY

  1. Wyszukiwanie i przeglądanie w siedzibie organu administracji dokumentów wyszczególnionych w publicznie dostępnym wykazie jest bezpłatne.
  2. Za wyszukiwanie informacji, przekształcanie informacji w formę wskazaną we wniosku o udostępnienie, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie organ administracji pobiera opłaty w wysokości odzwierciedlającej związane z tym uzasadnione koszty.
  3. Jednostkowe stawki opłat wynoszą odpowiednio:

a. Opłata za wyszukiwanie informacji wynosi 5 zł, jeżeli wymaga wyszukania do dziesięciu dokumentów.

b. Jeżeli informacja wymaga wyszukania więcej niż dziesięciu dokumentów, pobiera się dodatkową opłatę, mnożąc 5 zł przez liczbę dodatkowych dokumentów i przez współczynnik różnicujący 0,1.

c.  Opłaty za sporządzanie kopii dokumentów lub danych w formacie 210 mm x 297 mm (A4) wynoszą:

- 0,15 zł za stronę kopii czarno-białej;

- 1,50 zł za stronę kopii kolorowej.

d.  Za sporządzanie kopii dokumentów lub danych w formacie:

  1. 297 mm x 420 mm (A3) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 2;
  2. 420 mm x 594 mm (A2) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 4;
  3. 594 mm x 841 mm (A1) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 8;
  4. 841 mm x 1.189 mm (A0) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 16.

e. Jeżeli wniosek dotyczy udostępniania informacji w formie elektronicznej, pobiera się opłatę nie wyższą niż 1,5 zł
za każdą płytę CD lub DVD. Jeżeli wniosek dotyczy innego nośnika niż płyta CD i DVD, organ (po uzyskaniu zgody wnioskującego) pobiera opłatę równą, kosztowi zakupu nośnika. Po udostępnieniu informacji nośnik stanowi własność wnioskującego.

4. Za przesłanie kopii dokumentów lub danych drogą pocztową pobiera się opłatę w wysokości podanej w obowiązującym cenniku usług pocztowych lub kurierskich operatora, ustalonego wspólnie przez właściwy organ administracji
i wnioskującego, za przesyłkę danego rodzaju i danej kategorii wagowej.

5. Opłatę, o której mowa w pkt. 3, uiszcza się w terminie 14 dni od otrzymania stosownego wezwania, przez wpłatę
na rachunek bankowy urzędu w Banku Handlowym O/Poznań nr 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241, przy odbiorze przesyłki lub kartą płatniczą we wpłatomacie znajdującym się  w Starostwie.


TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji, stronie przysługuje odwołanie od tej decyzji
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Poznańskiego, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.


DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje udzielane są przez pracownika - II piętro, pok. 203A, tel. 61 8410-750.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji
    o środowisku.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2019-12-30

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibila
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2010-07-14 10:55
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-23 11:04

Rejestr zmian

  • 15.10.10; korekta
  • 10.03.11; aktualizacja treści informacji
  • zmieniono 2013-11-13 13:12 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
  • zmieniono 2013-12-10 14:44 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-07-04 10:18 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłat
  • zmieniono 2014-12-15 14:53 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 12:52 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-01-02 13:57 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-02-10 10:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2015-02-13 09:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-09-23 13:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-10-14 09:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-04-29 08:06 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-01-16 14:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-10-10 08:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-01-24 09:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-04-17 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-03 14:37 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-08-09 14:03 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2019-01-14 16:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-30 16:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-12 12:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-11-02 11:27 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2023-08-03 09:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-10-23 11:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

« wstecz

Banery