BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


 UZYSKANIE DECYZJI ZWIĄZANEJ Z UMIESZCZENIEM NA ZABYTKU WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB W OBSZARZE  WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH, TABLIC REKLAMOWYCH LUB URZĄDZEŃ REKLAMOWYCH ORAZ NAPISÓW (KZ-08)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie pozwolenia (formularz do pobrania ze strony internetowej) wraz z odpowiednimi załącznikami:

  1. projekt umieszczenia na zabytku wpisanym do rejestru zabytków urządzeń technicznych, tablic reklamowych
    lub urządzeń reklamowych w rozumieniu art. 2 pkt 16b i 16c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym oraz napisów.
  2. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z tego zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
    oraz:

  3. Dowód opłaty skarbowej (oprócz obiektów zwolnionych z opłaty) wniesionej na kwotę 82,00 zł (ustawa o opłacie skarbowej). Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763,
  4. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik wniesionej na kwotę 17,00 zł (ustawa o opłacie skarbowej). Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, IV piętro, pokój nr 406


Złożenie dokumentów: kancelaria, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, parter, pokój nr 018. Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o wydanie pozwolenia na umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam napisów lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, można uzyskać telefonicznie.
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań, pokój nr 405. Decyzję pozwolenia na umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam napisów wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.

W dalszej kolejności przed wydaniem decyzji zezwalającej na umieszczenia na zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub w strefie wpisanej do rejestru zbytków urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów, inspektor prowadzący sprawę przeprowadza weryfikację załączonego projektu w kontekście rodzaju i wielkości nośnika reklamowego, jego ekspresji graficznej i kolorystycznej, miejsca lokalizacji na obiekcie lub w jego otoczeniu itp. oraz ma prawo dokonać lustracji obiektu w terenie w wyznaczonym czasie za wiedzą i zgodą właściciela.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. w sytuacji nie złożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia
na umieszczenie na zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub w strefie wpisanej do rejestru zbytków urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów.

Postanowienia wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego, wezwania, decyzje o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam napisów lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków wydawane w trybie administracyjnym Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków przesyła do Inwestora listem poleconym za dowodem doręczenia.

W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.
Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji.


OPŁATY

Informujemy, że opłaty można wnosić:

  1. przelewem bankowym na rachunek bankowy Miasta Poznania 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763,
  2. gotówką w najbliższej placówce przyjmującej wpłaty (placówka pocztowa, bank, sklep realizujący wpłaty – np. „Żabka”. Formularze wpłat są dostępne w punkcie informacyjnym),
  3. poprzez bankowość mobilną (połączenie się przez klienta za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną i złożenie tą drogą dyspozycji wpłaty opłaty skarbowej na rachunek Miasta Poznania. Uzyskanie potwierdzenia tej operacji możliwe będzie przez przesłanie potwierdzenia z telefonu klienta, na adres poczty elektronicznej Starostwa).

Stawka opłaty skarbowej od wydania pozwolenia wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych oraz in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej tytułem: wydanie pozwolenia na podział zabytku nieruchomego

Stawka opłaty skarbowej za korzystanie z pełnomocnictwa wynosi 17 zł opłacona rozdzielnie od ewentualnej opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa

Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; konto PKO Bank Polski S.A.
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.


DODATKOWE INFORMACJE

Informacje merytoryczne udzielane są przez pracowników ds. ochrony zabytków nieruchomych – Starostwo Powiatowe 
w Poznaniu, Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 406,
tel. 61 8418-844 (gminy: Suchy Las, Czerwonak, Murowana Goślina, Swarzędz, Pobiedziska, Kostrzyn, Kleszczewo, Kórnik)
oraz
tel. 61 8418-843 (gminy: Luboń, Puszczykowo, Mosina, Komorniki, Stęszew, Dopiewo, Buk, Tarnowo Podgórne, Rokietnica).


PODSTAWA PRAWNA

  • Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim 
    w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego konserwatora Zabytków;
  • Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  • Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków;
  • Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-03-03

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Wiesław Biegański
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2010-04-20 11:10
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-12-11 12:59

Rejestr zmian

  • 24.06.10; korekta
  • 02.08.10; aktualizacja informacji - zmiana rachunku bankowego oplaty skarbowej
  • zmieniono 2011-09-09 13:31 przez Administrator Systemu: zmiana podstawy prawnej
  • zmieniono 2012-04-05 11:41 przez Administrator Systemu: dodanie listy punktów uiszczania opłaty skarbowej
  • zmieniono 2012-10-22 12:34 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2012-10-24 08:04 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2012-10-24 08:14 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-10-24 10:34 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-10-25 15:18 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2013-04-24 12:30 przez Administrator Systemu: aktualizacja załączników
  • zmieniono 2014-12-15 14:14 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 09:25 przez Agata Tomaszewska : korekta- zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 14:02 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-01-05 12:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja numeru konta bankowego
  • zmieniono 2015-04-17 11:41 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-06-17 09:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: zmiana numeru karty na ZABYT-08
  • zmieniono 2015-06-17 10:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-06-17 10:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-06-18 07:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-06-18 08:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-10-14 11:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-05-16 14:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-11-16 09:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-11-16 09:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2017-10-09 13:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-10-10 07:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2018-07-11 08:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2018-07-19 08:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-01 13:44 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-09-03 10:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-11-21 11:54 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-12-11 09:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-18 11:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2019-12-31 12:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-11 11:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-11-02 15:49 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2020-11-02 15:50 przez Agata Poleska : dodanie wielkości plików i podkreśleń
  • zmieniono 2021-01-07 08:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta techniczna
  • zmieniono 2022-03-03 10:07 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja w części Opłaty
  • zmieniono 2022-03-08 09:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-08-08 10:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-08-08 10:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-10-05 09:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-12-11 12:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-12-11 12:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński

« wstecz

Banery