BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI

ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań

Dyrektor Wydziału
Renata Wyrwa
tel. 61 8418-840
e-mail: renata.wyrwa@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 434

Zastępca Dyrektora Wydziału
Marta Bocian
tel. 61 8410-531
e-mail: marta.bocian@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 435

Referat Gospodarki Nieruchomościami

Kierownik Referatu
Elżbieta Klemka-Wołkow
tel. 61 8410-734
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 441

Pracownicy Referatu:
tel. 61 8410-536
tel. 61 8410-656
tel. 61 8410-683
tel. 61 8410-733
tel. 61 8410-761
tel. 61 8410-572
tel. 61 2228-852

Zadania Referatu Gospodarki Nieruchomościami:

  1. ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi gminne i powiatowe, położone na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania
    i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
  2. ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne, położone na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 98 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  3. ustalanie odszkodowań za nieruchomości położone na terenie Powiatu Poznańskiego, wywłaszczone pod drogi publiczne w trybie art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
  4. wywłaszczanie na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości położonych
    na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 112 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami oraz ustalanie za nie odszkodowań,
  5. ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości położonych na terenie Powiatu Poznańskiego, udostępnianie nieruchomości, czasowe zajęcia nieruchomości (art. 124, art. 124 b i art. 126 ustawy o gospodarce nieruchomościami) oraz ustalanie odszkodowań z tego tytułu,
  6. oddawanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego oraz stanowiących własność Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Miasta Poznania
    w trwały zarząd w trybie art. 43 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz stwierdzanie wygaśnięcia trwałego zarządu na podstawie art. 47 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  7. zezwalanie na wykreślenie z ksiąg wieczystych prowadzonych dla nieruchomości położonych na terenie Powiatu Poznańskiego wzmianek o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego oraz innych ograniczeń wpisanych na rzecz Skarbu Państwa.

Referat Opłat i Przekształceń Własnościowych

Kierownik Referatu
Joanna Sobkowiak-Pałasz
tel. 61 8410-732
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 443


Pracownicy Referatu:  
tel. 61 8410-534
tel. 61 8410-732
tel. 61 2228-960

tel. 61 8410-738

Zadania Referatu Opłat i Przekształceń Własnościowych:

  1. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
  2. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
  3. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
  4. prowadzenie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste w trybie art. 23 ustawy
    z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami,
  5. prowadzenie ewidencji nieruchomości Powiatu Poznańskiego oddanych w użytkowanie wieczyste w trybie art. 25a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami.


Referat do Spraw Zwrotów

Kierownik Referatu
Magdalena Hamrol
tel. 61 8418-836
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 429

Pracownicy Referatu:
tel. 61 8418-834
tel. 61 8418-835
tel. 61 8418-837

Zadania Referatu do Spraw Zwrotów:

  1. zwrot oraz odmowa zwrotu wywłaszczonych nieruchomości położnych na terenie Miasta Poznania i Powiatu Poznańskiego, w trybie art. 136-142 ustawy dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  2. ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne na terenie Miasta Poznania w trybie
    art. 98. ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  3. ustalenie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne na trenie Miasta Poznania w trybie
    art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
  4. ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi gminne i powiatowe położone na terenie Miasta Poznania w trybie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania
    i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
  5. wywłaszczanie na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości położonych
    na terenie Miasta Poznania w trybie art. 112 i nast. ustawy
    z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz ustalanie za nie odszkodowań,
  6. ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości, udostępnienie nieruchomości i czasowe zajęcie nieruchomości położonych
    na terenie Miasta Poznania trybie art. 124 b, 126 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
  7. nadanie na własność nieruchomości rolnej w trybie art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
  8. nadanie na własność właścicielowi budynku działki gruntu, na której znajdują się budynki ze zdanego na własność Skarbu Państwa gospodarstwa rolnego w trybie art. 6. ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy
    o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym.


Referat Regulacji Prawnych

Pracownicy Referatu:
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 427

tel. 61 2269-242
tel. 61
8410-781
tel. 61 8410-782
tel. 61 8418-838

Zadania Referatu Regulacji Prawnych:

  1. prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Skarbu Państwa w trybie art. 23 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  
    o gospodarce nieruchomościami,
  2. występowanie do sądów powszechnych z wnioskami o regulacje ksiąg wieczystych nieruchomości Skarbu Państwa,
  3. podejmowanie w imieniu Skarbu Państwa czynności w postępowaniach prowadzonych przed Ministrem Finansów
    w oparciu o przepisy ustawy z dnia 9 kwietnia 1968 r. o dokonywaniu w księgach wieczystych wpisów na rzecz Skarbu Państwa w oparciu o międzynarodowe umowy  o uregulowaniu roszczeń finansowych - tzw. układy indemnizacyjne,
  4. regulacja stanu prawnego nieruchomości w związku z dziedziczeniem ustawowym Skarbu Państwa,
  5. ustalanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
  6. potwierdzanie tytułu własności Skarbu Państwa w postępowaniach o nabycie własności nieruchomości, z mocy prawa, przez jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty z terenu Powiatu Poznańskiego,
  7. podejmowanie czynności w sprawach dotyczących uwłaszczenia Polskich Kolei Państwowych z mocy prawa
    i na wniosek,
  8. podejmowanie czynności w sprawach prowadzonych przed Wojewodą Wielkopolskim, Ministrem Rolnictwa
    i Rozwoju Wsi  dotyczących postępowań o zwrot majątków ziemskich przejętych na podstawie dekretu PKWN
    o reformie rolnej i innych,
  9. przygotowanie i opracowanie dokumentacji na potrzeby czynności podejmowanych przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w ramach zastępstwa procesowego Skarbu Państwa,
  10. przejmowanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa w trybie przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz ustawy przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym,
  11. podejmowanie czynności w postępowaniach prowadzonych na podstawie przepisów o stosunku Państwa
    do Kościoła Katolickiego i innych kościołów oraz gmin i związków wyznaniowych przed odpowiednimi organami państwowymi ds. wyznaniowych,
  12. podejmowanie czynności wynikających z przysługującemu Skarbowi Państwa prawa pierwokupu na podstawie
    art. 217 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. prawo wodne
  13. prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Powiatu Poznańskiego w trybie art. 25a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami,
  14. występowanie do sądów powszechnych z wnioskami o regulacje ksiąg wieczystych dla nieruchomości z zasobu Powiatu Poznańskiego, z wyłączeniem wniosków dotyczących dróg powiatowych.
  Zobacz także:
 ⇒ SPRAWY
 ⇒ § 38 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa - zadania Wydziału Nieruchomości
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Janusz Dagoń
    data wytworzenia: 2008-04-10
  • opublikował: Dagoń Janusz
    data publikacji: 2003-06-14 14:12
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-11-02 12:21

Rejestr zmian

  • 1.Korekta numerów telefonów w zakresie prowadzonych spraw.
  • 2. Zmiany w zakresie wykonywanych czynności w referacie gospodarki nieruchomościami.
  • 3.Zmiana wynikająca z reorganizacji Wydziału
  • 3.Zmiany w organizacji Wydziału
  • 3.18.10.2005r. zmiana nazwy referatu i zmiana zadania referatu
  • 4.. Zmiana stanowiska -kierownik referatu (09.04)
  • 5. Zmiany podstawy prawnej przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych. (16.06.04)
  • 6. Zmiana zakresu zadań referatu G.G. (9.02.04)
  • 7. Modyfikacja treści (29.01.04)
  • 8. Korekta nazwy referatu(27.01.04)
  • 9. Zmiana nazwy stanowiska służbowego.
  • 10. Korekta nr telefonu
  • 11.Korekta nr telefonów (13.01.04)
  • 12. Aktualizacja treści- wpisanie zadań nowego referatu - Zespół Zwrotów (25.05.05)
  • 13. Zmiana stanowiska Dyrektora Wydziału Nieruchomości (17.02.06)
  • 14. 13.07.2006 - wykreślenie Ref. Ochrony Gruntów, zmiana zakresu czynności w zwiazku z przekształceniem Wydziałow
  • 13.07.06; korekta linku
  • 25.07.06 - zmiana nazwiska kierownika referatu
  • 2.10.06 - zmiana stanowiska z p.o. na Dyrektora Wydziału
  • 2.10.06 - zmian autora informacji
  • 12.09.07- korekta edytorska/ update systemu
  • 17.09.07- dodanie e-mail
  • 18.09.07; dodanie adresów e-mail Kierowników Referatu
  • 24.09.07; zmiana nazwy przekierowania
  • 04.10.07; korekta edytorska
  • 10.10.07; korekta edytorska
  • 13.12.07; zmiana przekierowania
  • 10.04.08; dodanie nowego referatu
  • 22.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 09.12.08; korekta numeru pokoju Referatu Regulacji Prawnych
  • 24.04.09; korekta
  • 14.05.09; dodanie numeru telefonu w Ref. Regulacji Prawnych
  • 24.11.09; dodanie przekierowania do Reg. Organizacyjnego - GN
  • 26.11.09; korekta numeru telefonu
  • 04.12.09; aktualizacja numerów telefonów
  • 06.01.10; korekta numerów pokojów
  • 28.01.10; zmiana siedziby wydziału
  • 9.02.10; korekta numerów pokojów i siedziby
  • 10.02.10; zmiana siedziby wydziału i niektórych numerów telefonów
  • 23.02.10; zmiana numerów telefonów i nazwy referatu
  • 25.02.10; dodanie adresu siedziby wydziału
  • 7.03.10; korekta w zakresie zadań wydziału
  • 12.04.10; korekta
  • 12.05.10; aktualizacja zadań wydziału
  • 7.06.10; zmiana modyfikacji treści
  • 5.07.10; korekta
  • 4.08.10; korekta publikatora ustawy
  • 22.09.10; dokonanie zmiany w zadaniach Referatu Gospodarki Nieruchomościami
  • 26.11.10; korekta numeru telefonu
  • 22.11.10; korekta
  • 29.11.10; korekta edytorska
  • 18.01.11; korekta
  • 24.01.11; zmiana publikatora ustawy
  • 03.02.11; korekta
  • zmieniono 2011-05-20 13:02 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2011-05-20 13:03 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2011-05-20 13:14 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-04-05 08:15 przez Dagoń Janusz: 5.04.2012 korekta edytorska
  • zmieniono 2012-08-14 11:30 przez Administrator Systemu: zmiana graficzna elementu - "Zobacz zmiany"
  • zmieniono 2012-09-07 10:53 przez Administrator Systemu: dodanie elementu graficznego
  • zmieniono 2013-02-28 09:58 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2013-02-28 09:59 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2013-03-07 10:55 przez Dagoń Janusz: korekta edytorska
  • zmieniono 2013-06-26 09:31 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
  • zmieniono 2013-09-03 09:16 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2013-09-03 09:20 przez Dagoń Janusz: zmiana zadań referatu
  • zmieniono 2013-09-03 09:24 przez Dagoń Janusz: zmiana zadań referatu
  • zmieniono 2014-01-02 13:58 przez Dagoń Janusz: kontrola danych
  • zmieniono 2014-04-16 08:44 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2014-04-16 08:44 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2014-04-16 08:45 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2014-04-16 08:45 przez Dagoń Janusz: edycja treści
  • zmieniono 2014-11-14 11:14 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
  • zmieniono 2015-04-13 10:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-08-27 13:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-08-27 13:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-09-04 08:12 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2015-09-04 08:47 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2015-09-04 08:51 przez Dagoń Janusz: korekta
  • zmieniono 2015-09-04 08:54 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2015-09-04 08:56 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2015-09-04 09:00 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2015-09-04 09:02 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2016-05-13 08:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
  • zmieniono 2016-12-28 14:12 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2018-09-19 11:09 przez Dagoń Janusz
  • zmieniono 2018-09-19 11:11 przez Dagoń Janusz: aktualizacja
  • zmieniono 2018-09-21 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta przekierowania
  • zmieniono 2018-10-11 13:40 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2018-11-20 14:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-22 13:04 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2019-03-29 09:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: edycja danych
  • zmieniono 2019-03-29 09:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2019-11-28 11:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2019-11-28 11:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2019-11-28 11:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2019-11-28 11:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-01-13 11:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktulizacja hiperłącza do nowego regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2020-01-13 11:57 przez Dagoń Janusz: aktualizacja publikatora
  • zmieniono 2020-06-16 15:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-09-07 12:52 przez Agata Poleska : aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2020-09-07 14:39 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja
  • zmieniono 2020-09-08 10:03 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2020-10-27 08:37 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2021-03-01 09:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-03-01 12:16 przez Agata Poleska : korekta czcionki
  • zmieniono 2021-03-04 08:59 przez Agata Poleska : aktualizacja danych
  • zmieniono 2021-03-16 11:52 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja danych
  • zmieniono 2021-03-16 11:53 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2021-03-26 09:31 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści - zmiana numeru telefonu w refereracie Opłat i Przekształceń Własnościowych
  • zmieniono 2021-08-16 14:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-10-08 14:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-01-25 09:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
  • zmieniono 2022-10-31 16:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-02 08:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-02 08:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-01-02 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-01-02 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-01-02 14:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-06-30 11:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-06-30 11:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-08-30 13:03 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
  • zmieniono 2023-08-30 13:19 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2023-08-30 13:25 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2023-11-02 09:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-11-02 09:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-11-02 09:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-11-02 12:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński

« wstecz

Banery