BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


WYDZIAŁ RADCÓW PRAWNYCH

ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Ewa Woroniecka-Andrzejczak
tel. 61 8410-573
e-mail: ewa.woroniecka-andrzejczak@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 332

Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-680, 61 8410-569
III piętro, pok. 331, 332

Do zadań Wydziału Radców Prawnych "RP" należą czynności związane między innymi z:

  1. udziałem w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowaniem ich pod względem redakcyjnym i prawnym,  
  2. opiniowaniem projektów aktów prawnych przekazywanych do konsultacji Zarządowi,
  3. udzielaniem wyjaśnień i sporządzaniem opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty, dyrektorów wydziałów i stanowisk samodzielnych,
  4. udziałem w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowaniem projektów tych umów i porozumień,
  5. wykonywaniem zastępstwa procesowego przed sądami polskimi w sprawach dotyczących działania organów Powiatu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom) oraz Starosty jako reprezentanta Skarbu Państwa,                                         
  6. wykonywaniem nadzoru prawnego nad egzekucją należności budżetu Powiatu i Skarbu Państwa oraz współdziałaniem w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego,
  7. informowaniem Zarządu, Starosty i kierowników komórek organizacyjnych o:
    a) zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu,
    b) uchybieniach w działalności Starostwa w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień oraz innych okolicznościach mogących wywołać niekorzystne dla Powiatu konsekwencje,
  8. uczestniczeniem w kontroli nad stosowaniem przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w wydziałach Starostwa,
  9. współpracą z wydziałami i stanowiskami samodzielnymi Starostwa w  sprawach wymagających  opinii i konsultacji prawnych oraz w sprawach procesowych, związanych z zakresem działania wydziałów.

 

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Nowak
    data wytworzenia: 2003-06-12
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2003-06-12 13:22
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-02-28 15:13

Rejestr zmian

  • 20.11.03; zmiana numeru pokoju
  • 20.07.06; Dariusz Doliński; zmiana treści - nowy Regulamin Organizacyjny
  • 30.08.07; update systemu
  • 17.09.07; dodanie e-mail
  • 22.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 24.04.09; korekta
  • 04.12.09 aktualizacja numerów telefonów
  • 22.06.10; korekta
  • 15.11.10; kontrola danych
  • 11.02.11; kontrola danych
  • zmieniono 2011-05-20 10:21 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2011-05-20 10:24 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2011-05-20 13:18 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2013-02-22 14:00 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2013-06-26 13:19 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
  • zmieniono 2014-08-13 11:19 przez Administrator Systemu: kontrola danych
  • zmieniono 2015-02-06 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
  • zmieniono 2015-04-14 08:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-07-07 12:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-07-20 12:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-05-13 08:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
  • zmieniono 2017-10-19 09:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2018-02-02 09:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-09-21 09:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-03-28 11:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2019-11-27 11:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-01-13 10:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
  • zmieniono 2020-10-26 10:55 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2021-02-26 10:20 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2021-08-12 12:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2022-01-25 08:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
  • zmieniono 2023-08-25 13:50 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
  • zmieniono 2023-08-25 13:51 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2023-08-25 13:53 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2023-09-07 09:25 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2024-02-28 15:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja stanowiska dyrektora wydziału

« wstecz

Banery