BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ EDUKACJI

ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Monika Lis-Nożyńska
tel. 61 2228-969
e-mail: monika.lis-nozynska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 330

Zastępca Dyrektora Wydziału
Agnieszka Przybylska
tel. 61 8410-754
e-mail: agnieszka.przybylska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 329


Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-701
tel. 61 8410-570
tel. 61 8418-807
tel. 61 2269-204

tel. 61 2228-968

III piętro, pok. 329 oraz pok. 331

Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji należą czynności związane między innymi z:

1. w zakresie prowadzenia przez Powiat Poznański publicznych szkół i placówek:

  1. zakładaniem nowych szkół i placówek, przekształcaniem ich, łączeniem w zespoły, nadawaniem imienia oraz likwidacją,
  2. ustalaniem planów sieci szkół,
  3. kontrolą i zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych szkół i placówek,
  4. sprawowaniem nadzoru nad szkołami i placówkami w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych, administracyjno-prawnych, sprawozdawczością oświatową,
  5. weryfikacją naliczeń części oświatowej subwencji ogólnej,
  6. występowaniem w sprawach związanych z finansowaniem zadań oświatowych do instytucji współfinansujących,
  7. współpracą z Wydziałem Tworzenia i Realizacji Projektów w zakresie przygotowywania i realizacji projektów z funduszy unijnych oraz innych krajowych lub zagranicznych programów pomocowych dotyczących zagadnień związanych z zadaniami Wydziału Edukacji,
  8. pozyskiwaniem zewnętrznych środków finansowych dla szkół i placówek,

2. w zakresie kształcenia, wychowania i opieki w placówkach:

  1. zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia specjalnego dzieciom i młodzieży, zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, orzeczeniem o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanymi przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne,
  2. monitorowaniem przebiegu oraz wyników egzaminów w szkołach i placówkach, prowadzonych przez Powiat Poznański,
  3. opracowywaniem procedury i przebiegiem rekrutacji do szkół ponadpodstawowych,
  4. tworzeniem warunków finansowych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i fakultetów umożliwiających kształtowanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz uzupełnianie wiedzy i umiejętności uczniów,
  5. wsparciem dla uczniów szkół prowadzonych przez Powiat Poznański poprzez stypendia i nagrody,
  6. prowadzeniem spraw, związanych z obsługą programów stypendialnych dla uczniów i studentów, realizowanych przez inne instytucje,
  7. wspieraniem konkursów dla uczniów szkół z terenu powiatu poznańskiego,

3. w zakresie kadry placówek oświatowych:

  1. prowadzeniem spraw związanych z wynagradzaniem i nagradzaniem kadry kierowniczej oraz nagradzaniem nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Poznański,
  2. prowadzeniem spraw związanych z przebiegiem pracy na stanowiskach dyrektorów i innych stanowiskach kierowniczych w szkołach i placówkach,
  3. przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora,
  4. przeprowadzaniem spraw dot. awansu zawodowego nauczycieli, zgodnie z odrębnymi przepisami,
  5. opracowywaniem regulaminów wynagradzania nauczycieli,
  6. wspieraniem doskonalenia i dokształcania zawodowego nauczycieli,
  7. prowadzeniem spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów ze szkół  i placówek, prowadzonych przez Powiat Poznański,

4. w zakresie szkolnictwa niepublicznego:

  1. prowadzeniem ewidencji szkół i placówek niepublicznych z terenu powiatu poznańskiego,
  2. wydawaniem zaświadczenia o wpisaniu szkoły lub placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  3. wydaniem decyzji o odmowie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  4. wydaniem decyzji o wykreśleniu szkoły lub placówki z ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  5. prowadzeniem spraw związanych z dotowaniem szkół i placówek niepublicznych,
  6. kontrolą stanu faktycznego liczby uczniów, w odniesieniu do informacji przekazywanej przez organy prowadzące szkoły niepubliczne oraz prawidłowości wykorzystania przekazanej dotacji z budżetu powiatu we współpracy z Wydziałem Audytu i Kontroli.
  Zobacz także:
 ⇒ SPRAWY
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Przybylska
    data wytworzenia: 2024-04-18
  • opublikował: Pietryga Piotr
    data publikacji: 2005-02-16 12:33
  • zmodyfikował: Agnieszka Przybylska
    ostatnia modyfikacja: 2024-04-18 10:32

Rejestr zmian

  • 30.08.07; dodanie przekierowania do działu Sprawy
  • 12.09.07; dodanie nazwisko Dyrektora Wydziału
  • 13.09.07 dodanie adresu e-mail Dyrektora Wydzialu
  • 17.09.07; korekta edytorska
  • 26.09.07; korekta edytorska
  • 13.12.07; zmiana przkierowania
  • 13.02.08; dodanie informacji dot. p. o. z-cy dyrektora Wydzialu
  • 06.09.10; kontrola danych
  • 06.07.10; kontrola danych
  • 26.02.08; korekta edytorska
  • 08.08.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 07.10.08; korekta
  • 27.04.09; korekta
  • 05.11.09; korekta
  • 23.11.09; korekta
  • 04.12.09; aktualizacja numerów telefonów
  • 23.12.09; aktualizacja numerów telefonów
  • 28.01.10; korekta edytorska
  • 01.03.10; kontrola stanu danych
  • 10.05.10; kontrola stanu danych
  • 24.05.10; dodanie przekierowania w spr. naboru do szkół ponadgimnazjalnych
  • 07.06.10; kontrola danych
  • 21.09.10; zmiana numeru telefony z-cy dyrektora oraz pracownika
  • 28.10.10; kontrola danych
  • 31.12.10; kontrola danych
  • 28.01.11; kontrola danych
  • 07.03.11; kontrola danych
  • 08.04.11; aktualizacja informacji
  • 12.04.11; kontrola danych
  • 04.05.11; kontrola danych
  • zmieniono 2011-05-20 11:47 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2011-05-20 13:19 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2011-06-06 09:37 przez Pietryga Piotr: kontrola danych
  • zmieniono 2011-07-18 11:42 przez Pietryga Piotr
  • zmieniono 2011-08-08 10:47 przez Pietryga Piotr
  • zmieniono 2011-11-09 09:11 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
  • zmieniono 2011-12-05 12:13 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2012-02-13 10:02 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
  • zmieniono 2012-03-05 13:21 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
  • zmieniono 2012-04-02 14:05 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2012-05-25 13:54 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
  • zmieniono 2012-06-26 13:34 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2012-07-10 11:04 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2012-08-14 12:19 przez Administrator Systemu: zmiana graficzna elementu "Zobacz zmiany"
  • zmieniono 2012-08-14 12:21 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-12-13 12:24 przez Pietryga Piotr: kontrola danych
  • zmieniono 2013-02-22 14:13 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2013-06-27 08:54 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
  • zmieniono 2013-12-09 10:44 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja stanu osobowego Wydziału Edukacji
  • zmieniono 2014-01-23 16:48 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2014-03-17 12:45 przez Pietryga Piotr: Uaktualnienie stanu osobowego w Wydziale Edukacji
  • zmieniono 2014-05-28 15:08 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2014-06-24 15:00 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2014-09-05 11:04 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2014-10-03 14:46 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2014-10-06 16:09 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja numerów biur Wydziału Edukacji
  • zmieniono 2014-11-25 14:11 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2015-01-28 10:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta adresu e-mail
  • zmieniono 2015-02-04 08:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta adresu e-mail
  • zmieniono 2015-02-04 08:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-02-04 08:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-02-10 13:09 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja treści zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Poznaniu
  • zmieniono 2015-02-10 13:14 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2015-03-17 10:10 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2015-04-14 08:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-07-07 13:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-07-21 08:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-02-19 14:40 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2016-09-15 11:16 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja numeru pokoju z-cy dyrektora oraz dopisanie nowych numerów telefonów pracowników Wydziału Edukacji
  • zmieniono 2016-12-30 14:31 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2017-02-09 12:18 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2017-03-06 14:18 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2017-05-19 13:59 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2017-09-07 12:26 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2017-11-07 12:30 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2017-12-11 12:41 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-01-29 16:45 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-02-02 09:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-02-28 11:45 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-02-28 12:25 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-06-25 14:19 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-07-25 09:15 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-10-11 14:57 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2018-12-03 14:38 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-01-22 10:16 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-02-18 13:01 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-03-06 09:56 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-04-17 09:26 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-05-06 15:56 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-06-18 13:38 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-07-02 13:46 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-10-24 15:53 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-11-06 11:00 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2019-11-27 13:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2019-12-03 14:46 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja adresu e-mail Dyrektora Wydziału Edukacji
  • zmieniono 2020-01-13 11:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
  • zmieniono 2020-01-20 13:25 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-02-03 16:41 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-03-05 14:52 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-04-03 14:11 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-04-27 11:47 przez Pietryga Piotr: usunięcie w pkt 4 dotyczącym szkolnictwa niepublicznego następującego zapisu: „przeprowadzeniem procedury mającej na celu wydanie decyzji o nadaniu szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej”.
  • zmieniono 2020-05-04 14:02 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-06-15 12:21 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-07-27 16:17 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-09-04 14:18 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-10-01 11:34 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2020-10-27 08:23 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2021-01-15 12:13 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2021-02-26 10:26 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2021-06-08 12:05 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2021-07-07 14:33 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2021-08-12 12:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-09-02 13:56 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
  • zmieniono 2021-10-01 07:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-10-01 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-10-15 08:59 przez Agnieszka Przybylska: Aktualizacja informacji
  • zmieniono 2022-01-25 08:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
  • zmieniono 2022-02-15 11:26 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-03-21 14:19 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-05-04 11:28 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-06-22 12:08 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-07-13 10:03 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-09-01 11:11 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-10-31 15:31 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2022-12-01 13:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-12-01 13:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-12-01 13:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-02-10 15:06 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2023-03-15 14:41 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2023-07-25 10:31 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2023-08-25 14:32 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
  • zmieniono 2023-09-01 09:26 przez Agnieszka Przybylska: Aktualizacja zadań i czynności wydziału edukacji
  • zmieniono 2023-12-14 11:12 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
  • zmieniono 2024-04-18 10:32 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści

« wstecz

Banery