BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Banery

Treść strony

Krótki poradnik Konsumenta

W życiu codziennym konsumenci zawierają liczne umowy, czasami nie zdając sobie nawet sprawy, że dokonują czynności prawnej regulowanej przez odpowiednie przepisy jednego z licznych aktów prawnych, w których ustawodawca określił stosunki pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami.

Poniższy poradnik skupia się na najczęściej spotykanych przez konsumentów problemach, takich jak na przykład składanie reklamacji wadliwych rzeczy lub też odstępowanie od umów zawartych na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa.

Uwaga! W związku z wejściem w życie 1 lipca 2018 r. ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, do umów o imprezę turystyczną zawartych od tej daty, nie obowiązują już terminy 30 - stu dni na złożenie reklamacji przez konsumenta i udzielenie odpowiedzi na reklamację przez organizatora imprezy.

Ponadto na podstawie obecnych przepisów obligatoryjnie należy już w czasie trwania imprezy, niezwłocznie poinformwać organizatora imprezy bądź rezydenta o występujących uchybieniach w wykonaniu usługi.

  • opublikował: Dawid Kaczmarek
    data publikacji: 2016-07-01 12:34
  • zmodyfikował: Dawid Kaczmarek
    ostatnia modyfikacja: 2019-07-31 12:11

drukuj całą stronę

Banery

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

Polityka Cookies

Godziny otwarcia

poniedziałek:      9:30 - 16:30
wtorek - piątek:  8:00 - 15:00

poza niżej wymienionymi wydziałami:

(więcej informacji...)

Powiązana strona podmiotu

Powiat Poznański

Banery

Stopka strony

Ilość odwiedzin tej strony: 2069
Ostatnia aktualizacja tej strony: 2019-07-31 12:11
Ostatnia aktualizacja w BIP: 2019-08-19 15:31