- Strona główna
- SPRAWY/ FORMULARZE/ STAN SPRAW
- Sprawy ...
- Wydział Komunikacji i Transportu
- KT-58 Uzyskanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - bip.gov.pl
- Zobacz fotokod tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO DANE ZAWARTE W UTRACONYM DOWODZIE REJESTRACYJNYM LUB KARCIE POJAZDU (KT-58)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej).
Załączniki:
- oświadczenie właściciela dotyczące utraty dokumentu,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania,
- jeżeli o wydanie zaświadczenia ubiega się właściciel, który nie figuruje w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, wówczas należy przedstawić oryginał dowodu własności pojazdu (mogą to być m.in.: umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, o dożywocie, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności). W przypadku, kiedy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub/i karcie pojazdu, jako dowód własności rozumie się oryginały wszystkich wcześniejszych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
Do wglądu
dowód osobisty.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala operacyjna lub w jednej z Filii Wydziału Komunikacji i Transportu:
Czerwonak ul. Gdyńska 53 tel. 61 2269-235 lub 236 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii) |
pon. 9:00 - 16:30, wt - Pt. 8:00 - 15:00 |
---|---|
Pobiedziska ul. Kościuszki 4 |
|
Stęszew, ul. Poznańska 20 |
|
Swarzędz ul. Poznańska 25 |
|
Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 |
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane w utraconym dokumencie lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia potwierdzającego dane w utraconym dokumencie.
OPŁATY
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za wydanie decyzji o wydanie zaświadczenia, należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Poznania lub u inkasenta albo przelewem na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy,
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań;
konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.
- Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18, na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
- Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska,
nr konta: 41 1020 4027 0000 1102 1108 0050; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz,
nr konta: 13 1600 1084 1843 0348 6000 0004; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew,
nr konta: 54 9048 0007 0027 3550 2000 0001; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641; - Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak,
nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w Punkcie Informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-598, 61 8410-748.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2020-09-10
- autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
- opublikował: Bartosz Kurekdata publikacji: 2017-03-09 09:28
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2020-11-24 11:16
Druki do pobrania:
Wizytówka |

Banery
Dane adresowe:
Starostwo Powiatowe
w Poznaniu
ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań
tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556
email: starostwo@powiat.poznan.pl
Polityka Cookies
Godziny otwarcia
poniedziałek: 9:30 - 16:30
wtorek - piątek: 8:00 - 15:00
poza niżej wymienionymi wydziałami:
(godziny przyjęć dla poszczególnych wydziałów...)