BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Informacja
dotycząca zmiany przepisów w zakresie obowiązku rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu pojazdu

Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.

UWAGA!

Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od
1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej,
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy,
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną - złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenia opłaty,
  • przelew tradycyjny.
Szczegółowe dane dotyczące wysokości opłat oraz numeru konta proszę sprawdzić poniżej w karcie usług.
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2022-02-16 09:47
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2022-11-16 14:05

NADANIE W POJEŹDZIE CECH IDENTYFIKACYJNYCH I WYKONANIE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ ZASTĘPCZEJ (KT-15)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek

Załączniki:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego (dotyczy pojazdu zabytkowego oraz pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy),
  • oryginał dowodu własności ramy, podwozia jeżeli dokonano wymiany tych elementów na odpowiednio ramę, podwozie bez numeracji fabrycznej,
  • oryginał postanowienia prokuratora lub zaświadczenie z policji dotyczące odzyskania pojazdu po kradzieży,
    w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • oryginał dowodu własności w przypadku nabycia pojazdu w drodze licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • oryginał prawomocnego orzeczenia sądu ustalającego prawo własności pojazdu, jeżeli cecha identyfikacyjna pojazdu uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, w przypadku decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, którego markę określa się jako "SAM" (druk do pobrania w urzędzie),
  • oświadczenie właściciela potwierdzające brak tabliczki znamionowej lub oryginał zaświadczenia z przeprowadzonego badania potwierdzające brak tabliczki znamionowej,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).

Do wglądu:    

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18
Wydział Komunikacji i Transportu
Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi

Tel. 61 8410-748
pon. 9:00 - 16:30,
wt - pt.
8:00 - 15:00
Czerwonak ul. Gdyńska 53

tel. 61 2269-235
lub 236
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - pt.
8:00 - 15:00

Pobiedziska ul. Kościuszki 4

tel. 61 8977-171 lub 158

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - pt.
8:00 - 15:00

Stęszew, ul. Poznańska 20

tel. 61 8130-077
lub 060

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - pt.
8:00 - 15:00

Swarzędz ul. Poznańska 25

tel. 61 6511-265
lub 268
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt. - pt.
8:00 - 15:00

Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96

tel. 61 8959-241 lub 240

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Kórnik ul. Poznańska 83,

tel.: 61 8410-630, lub 631
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Uzyskanie decyzji administracyjnej o nadaniu numerów identyfikacyjnych lub wykonaniu tabliczki znamionowej zastępczej.


OPŁATY

Opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł za wydanie decyzji, należy uiścić na konto
Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.

  • Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18, na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
    ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, nr konta:
    56 9044 0001 2103 0100 0268 0001;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz, nr konta:
    13 1600 1084 1843 0348 6000 0004;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew, nr konta:
    54 9048 0007 0027 3550 2000 0001;  
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
    nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641;
  • Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak, nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431;
  • Filia WKiT w Kórniku, na konto Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, nr konta: 26 9076 0008 2001 0000 0215 0002.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu,
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Decyzję wydaje Starosta właściwy dla miejsca siedziby lub zamieszkania właściciela pojazdu.

Decyzję wyrażającą zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej wydaje się na wniosek właściciela pojazdu w przypadku braku, zniszczenia lub utraty tabliczki znamionowej lub w przypadku utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie cech identyfikacyjnych.

Opinia rzeczoznawcy samochodowego powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej.

W przypadku nabycia pojazdu, dla którego aktualny właściciel wnioskuje o wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych, do wniosku należy załączyć wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl

W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów
    w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymgagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-09-29

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2021-09-29 13:01
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-11-24 11:45

Druki do pobrania:

h8DaoKWf73UAgAAAABJRU5ErkJggg==

Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej

Wersja plików z polem tekstowym

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2023-12-14 12:54

Wizytówka

Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki   znamionowej zastępczej

drukuj całą stronę

Banery