BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Informacja
dotycząca zmiany przepisów w zakresie obowiązku rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu pojazdu

Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.

UWAGA!

Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od
1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej,
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy,
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną - złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenia opłaty,
  • przelew tradycyjny.
Szczegółowe dane dotyczące wysokości opłat oraz numeru konta proszę sprawdzić poniżej w karcie usług.
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2022-02-16 09:47
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2022-11-16 14:05

WYREJESTROWANIE POJAZDU W PRZYPADKU JEGO TRWAŁEJ, ZUPEŁNEJ UTRATY LUB ZNISZCZENIA (KASACJI) ZA GRANICĄ (KT-20)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)

 Załączniki:

  • oryginał dokumentu potwierdzającego trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu bez zmiany właściciela lub oryginał dokumentu potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego,
  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • tablicę(e) rejestracyjne,
  • tablica dodatkowa (jeżeli była wydana),
  • oryginał dowodu wniesienia przez właściciela pojazdu opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).

Do wglądu:

  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18
Wydział Komunikacji i Transportu
Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi

Tel. 61 8410-748
pon. 9:00 - 16:30,
wt - pt.
8:00 - 15:00
Czerwonak ul. Gdyńska 53

tel. 61 2269-235
lub 236
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - pt.
8:00 - 15:00

Pobiedziska ul. Kościuszki 4

tel. 61 8977-171 lub 158

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8.00 - 15.00

Stęszew, ul. Poznańska 20

tel. 61 8130-077
lub 060

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Swarzędz ul. Poznańska 25

tel. 61 6511-265
lub 268
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt. - Pt.
8.00 - 15.00

Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96

tel. 61 8959-241 lub 240

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Kórnik ul. Poznańska 83,

tel.: 61 8410-630, lub 631
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydanie decyzji administracyjnej o wyrejestrowaniu pojazdu lub odmowie wyrejestrowania.


OPŁATY

Opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Poznania lub u inkasenta albo przelewem na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy,
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań;
konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.

  • Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18, na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych,
    ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, nr konta:
    56 9044 0001 2103 0100 0268 0001;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz, nr konta:
    13 1600 1084 1843 0348 6000 0004;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew, nr konta:
    54 9048 0007 0027 3550 2000 0001;  
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne, nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641;
  • Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak, nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431;
  • Filia WKiT w Kórniku, na konto Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, nr konta: 26 9076 0008 2001 0000 0215 0002.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu należy złożyć urzędzie jego ostatniej rejestracji.

W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu składa oświadczenie o ich braku, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (druk do pobrania w urzędzie).

Właściciel pojazdu dokonuje opłaty na rzecz gminy zgodnie z miejscem zamieszkania (siedzibą), wyłącznie w przypadku, kiedy zdarzenie powodujące utratę/zniszczenie pojazdu miało miejsce na terenie Polski.

 W przypadku, kiedy dane zamieszone na wniosku są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, jako dowód własności wymagany do wyrejestrowania pojazdu rozumie się wszystkie wcześniejsze dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.

Wniosku o wyrejestrowanie pojazdu wraz z wymaganymi załącznikami można przesłać pocztą na adres siedziby Starostwa.

W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną po pozytywnej weryfikacji skanów załączonych do przesłanego wniosku organ rejestrujący wzywa do przekazania (pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru) oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych. Po otrzymaniu dokumentów organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać na podany adres decyzję oraz zwracane oryginały dokumentów.

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.

W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymgagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów. 
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-09-30

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2021-09-30 09:55
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2022-09-30 08:00

Druki do pobrania:

h8DaoKWf73UAgAAAABJRU5ErkJggg==

Wyrejestrowanie pojazdu w przypadku jego trwałej, zupełnej utraty lub zniszczenia (kasacji) za granicą

Wersja plików z polem tekstowym

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2023-12-14 13:24

Wizytówka

Wyrejestrowanie pojazdu w przypadku jego zniszczenia (kasacji) za granicą

drukuj całą stronę

Banery