BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
§ 43. Do zadań Wydziału Edukacji „WE" należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie prowadzenia przez Powiat Poznański publicznych szkół i placówek:
- zakładaniem nowych szkół i placówek, przekształcaniem ich, łączeniem w zespoły, nadawaniem imienia oraz likwidacją,
- ustalaniem planów sieci szkół,
- kontrolą i zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych szkół i placówek,
- sprawowaniem nadzoru nad szkołami i placówkami w zakresie spraw finansowych,
- organizacyjnych, administracyjno-prawnych,
- sprawozdawczością oświatową,
- weryfikacją naliczeń części oświatowej subwencji ogólnej,
- występowaniem w sprawach związanych z finansowaniem zadań oświatowych do instytucji współfinansujących,
- współpracą z Wydziałem Tworzenia i Realizacji Projektów w zakresie przygotowywania i realizacji projektów z funduszy unijnych oraz innych krajowych lub zagranicznych programów pomocowych dotyczących zagadnień związanych z zadaniami Wydziału Edukacji,
- pozyskiwaniem zewnętrznych środków finansowych dla szkół i placówek,
2. w zakresie kształcenia, wychowania i opieki w placówkach:
- zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia specjalnego dzieciom i młodzieży, zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, orzeczeniem o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanymi przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne,
- przeprowadzeniem procedury mającej na celu skierowanie nieletnich z terenu powiatu poznańskiego do młodzieżowych ośrodków wychowawczych, zgodnie z postanowieniem właściwego sądu,
- monitorowaniem przebiegu oraz wyników egzaminów w szkołach i placówkach, prowadzonych przez Powiat Poznański,
- opracowywaniem procedury i przebiegiem rekrutacji do szkół ponadpodstawowych,
- tworzeniem warunków finansowych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i fakultetów umożliwiających kształtowanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz uzupełnianie wiedzy i umiejętności uczniów,
- wsparciem dla uczniów szkół prowadzonych przez Powiat Poznański poprzez stypendia i nagrody,
- prowadzeniem spraw, związanych z obsługą programów stypendialnych dla uczniów i studentów, realizowanych przez inne instytucje,
- wspieraniem konkursów dla uczniów szkół z terenu powiatu poznańskiego,
3. w zakresie kadry placówek oświatowych:
- prowadzeniem spraw związanych z wynagradzaniem i nagradzaniem kadry kierowniczej oraz nagradzaniem nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Poznański,
- prowadzeniem spraw związanych z przebiegiem pracy na stanowiskach dyrektorów i innych stanowiskach kierowniczych w szkołach i placówkach,
- przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora,
- przeprowadzaniem spraw dot. awansu zawodowego nauczycieli, zgodnie z odrębnymi przepisami,
- opracowywaniem regulaminów wynagradzania nauczycieli,
- wspieraniem doskonalenia i dokształcania zawodowego nauczycieli,
- prowadzeniem spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów ze szkół i placówek, prowadzonych przez Powiat Poznański,
4. w zakresie szkolnictwa niepublicznego:
- prowadzeniem ewidencji szkół i placówek niepublicznych z terenu powiatu poznańskiego,
- wydawaniem zaświadczenia o wpisaniu szkoły lub placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
- wydaniem decyzji o odmowie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
- wydaniem decyzji o wykreśleniu szkoły lub placówki z ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
- prowadzeniem spraw związanych z dotowaniem szkół i placówek niepublicznych,
- kontrolą stanu faktycznego liczby uczniów, w odniesieniu do informacji przekazywanej przez organy prowadzące szkoły niepubliczne oraz prawidłowości wykorzystania przekazanej dotacji z budżetu powiatu we współpracy z Wydziałem Audytu i Kontroli.
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2022-01-20 09:09
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2022-01-27 12:55