BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


ZWROT ZATRZYMANEGO PRAWA JAZDY LUB PRZYWRÓCENIE COFNIĘTEGO UPRAWNIENIA (KT-108)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie prawa jazdy (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej).

Załączniki:

  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej),
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Do wglądu: oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo karta pobytu.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, parter, pokój 023.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów, jeżeli orzeczony zakaz trwał do 12 m-cy i prawo jazdy nie straciło ważności.

Jeżeli cofnięcie uprawnień w związku z orzeczonym zakazem lub zatrzymanie prawa jazdy trwało powyżej 12 m-cy, zwrot prawa jazdy następuje po zaliczeniu egzaminu kontrolnego, sprawdzającego kwalifikacje (nie dotyczy to zatrzymania
w związku z nieprzedłożeniem w odpowiednim terminie orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego).


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zwrot lub odmowa zwrotu zatrzymanego prawa jazdy albo przywrócenia cofniętego uprawnienia następuje w drodze decyzji administracyjnej.


OPŁATY

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania,
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji odmawiającej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego. 


DODATKOWE INFORMACJE

Jeżeli zatrzymane prawo jazdy straciło ważność, w celu zwrotu prawa jazdy należy złożyć dokumenty jak w przypadku wymiany prawa jazdy i wówczas termin załatwienia sprawy wydłuża się o czas produkcji dokumentu.

Wniosek o wymianę prawa jazdy można złożyć po zakończeniu zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.

Przystąpienie do egzaminu kontrolnego sprawdzającego kwalifikacje w przypadku zatrzymania prawa jazdy lub cofnięcia uprawnień wymaga złożenia wniosku o uzyskanie profilu kandydata na kierowcę (informacja na Karcie Usług – Uzyskanie PKK umożliwiającego przystąpienie do egzaminu sprawdzającego kwalifikacje).

Możliwe jest przesłanie wniosku:

- pocztą na adres siedziby Starostwa  (w tym przypadku możliwe jest odesłanie dokumentu na wnioskowany adres listem poleconym);

- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą www.esp.pwpw.pl (w tym przypadku po odbiór gotowego prawa jazdy należy zgłosić się osobiście).

Wniosek złożony poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą należy podpisać profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym.

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można pod nr telefonu 61 8410-605 lub 61 8410-735.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl

W zakresie prawa jazdy można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl  - zakładka Internetowa rezerwacja wizyt.


PODSTAWA PRAWNA 

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI

2023-06-30

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Taszarek Renata
    data wytworzenia: 2006-08-02
  • opublikował: Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-08-02 08:34
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-11-28 12:36

Rejestr zmian

  • 02.08.06; Dariusz Doliński - korekta edytorska
  • 22.08.06; Dariusz Doliński - korekta edytorska
  • 17.09.07; update systemu
  • 23.10.07; zmiana właściciela obiektu
  • 04.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 19.11.09; zmiana przekierowania - opłata skarbowa
  • 06.07.10; zmiana kodu karty
  • zmieniono 2011-07-11 09:58 przez Administrator Systemu: aktualizacja informacji w związku z wejściem w życie ustawy o ograniczaniu barier dla obywateli i przedsiębiorców
  • zmieniono 2011-07-11 10:00 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2011-07-11 10:02 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-04-30 13:40 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
  • zmieniono 2013-02-01 15:02 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-03-20 12:28 przez Magdalena Krygier: korekta numeru telefonu
  • zmieniono 2013-10-14 10:48 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
  • zmieniono 2014-02-25 12:38 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-07-03 13:35 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłat
  • zmieniono 2014-07-03 13:36 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2014-12-16 09:05 przez Agata Tomaszewska : zmiana numeru rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 10:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-05-08 08:31 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-10-19 09:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-02-29 09:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2016-07-13 08:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-04-05 09:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-09-19 10:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-06-17 10:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-08-01 14:39 przez Bartosz Kurek : Aktualizacja treści
  • zmieniono 2019-12-31 10:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-02-25 12:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-04-20 13:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2020-10-29 13:39 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2020-11-25 08:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normyw WCAG 2.1
  • zmieniono 2022-04-19 12:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-16 14:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-16 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-01-10 10:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta techniczna
  • zmieniono 2023-06-30 13:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-11-28 12:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

« wstecz

Banery