BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


 UZYSKANIE ORZECZENIA O WSKAZANIACH DO ULG I UPRAWNIEŃ (PZ-04)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o wydanie orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień - wypełniony i podpisany  przez wnioskodawcę;
  • orzeczenie o zaliczeniu do jednej z grup inwalidów lub niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, o których mowa w art. 62 lub orzeczenie o których mowa w art. 5 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - oryginał (do wglądu),
  • wypełniony i podpisany formularz informacji zawodowo-socjalnej.

Załączniki: dokumenty medyczne - oryginały lub kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem (do wglądu).


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Dokumenty należy złożyć osobiście, przesłać drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres:
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań

Zasady wizyty w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności:

  1. klienci obsługiwani są po pobraniu biletu z systemu kolejkowego, część wizyt dotyczących składania wniosku podlega rezerwacji internetowej;
  2. klienci bez biletu nie są obsługiwani (informacja oraz wydawanie druków nie wymaga pobrania biletu);
  3. bilety na załatwienie sprawy w danym dniu bez wcześniejszej rezerwacji internetowej wydawane są w ograniczonej ilości;
  4. po wyczerpaniu dziennego limitu biletów bez wcześniejszej rezerwacji internetowej system kolejkowy wydaje wyłącznie bilety klientom posiadającym rezerwację internetową (ostatni klient posiadający bilet zostaje przyjęty 10 minut przed zakończeniem obsługi klienta);
  5. każdy bilet z systemu kolejkowego jest wzywany do obsługi trzy razy, jeżeli klient nie podejdzie do stanowiska obsługi, pobrany bilet zostaje anulowany, a w celu realizacji wizyty należy pobrać nowy bilet.

Wszelkie informacje w sprawach związanych ze złożeniem wniosku można uzyskać pod nr telefonu 61 8410-704, 705
lub 706, w godz. 7:30-14:30 lub e-mail: orzekanie@powiat.poznan.pl


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Miesiąc od dnia złożenia kompletu dokumentów oraz uzupełnienia dokumentacji przez inne organy orzecznicze.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wnioskodawca zawiadamiany jest listownie o terminie posiedzenia składu orzekającego.
Orzeczenie o wskazaniach do ulg i uprawnień przesyłane jest na adres wnioskodawcy drogą pocztową w ciągu 14 dni
od daty posiedzenia składu orzekającego.


OPŁATY
Brak.


TRYB ODWOŁAWCZY
Brak możliwości.


DODATKOWE INFORMACJE

I. Orzeczenie wydawane jest jedynie osobom, które posiadają ważne orzeczenie KRUS lub orzeczenie Lekarza Orzecznika ZUS wydane po 1 stycznia 1998 r.

II. Osoby, które utraciły prawo posługiwania się kartą parkingową (orzeczenie wydane przed 30 czerwca 2014 roku),
a posiadają ważne orzeczenie, w wypadku starania się o nową kartę parkingową, muszą OBOWIĄZKOWO dołączyć 
"Oświadczenie dot. karty parkingowej".
III. Osoby niepełnosprawne, posiadające orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności wydane przez inny zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności, które zmieniły miejsce zamieszkania, zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
  • Rozporządzenie MGPIPS z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-02-26

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Natalia Kubiak
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2007-07-19 10:57
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-02-27 08:14

Rejestr zmian

  • 29.08.07; dodanie numeru karty (ON-06)
  • 31.08.07; zmiana treści (miejsce załatwienia sprawy)
  • 09.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 02.06.09; korekta
  • 15.07.09; zmiana podstawy prawnej
  • 09.02.10; zmiana podstawy prawnej
  • 04.03.10; korekta
  • 13.04.10; korekta w wybieraniu numeru kierunkowego
  • 24.06.10; zmiana numeracji symbolu
  • 06.08.10; korekta
  • 24.08.10; dodanie elementu "zadaj pytanie"
  • 06.10.10; korekta
  • 15.12.10; aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2011-08-10 12:27 przez Administrator Systemu: aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2012-06-01 08:08 przez Administrator Systemu: aktualizacja informacji
  • zmieniono 2012-06-29 15:11 przez Administrator Systemu: aktualizacja informacji
  • zmieniono 2012-08-30 10:28 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-01-25 07:56 przez Administrator Systemu: aktualizacj
  • zmieniono 2013-10-31 14:44 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-04-11 11:27 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-07-11 14:01 przez Administrator Systemu: aktualizacja dodanie załącznika pn.: Oświadczenie
  • zmieniono 2014-07-15 08:55 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
  • zmieniono 2014-12-17 08:21 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-12-17 11:46 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2015-04-17 11:52 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-10-14 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-12-31 12:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-08-11 11:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-09-16 13:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-01-04 09:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja godzin pracy
  • zmieniono 2017-01-17 12:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-06-30 13:09 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-06-30 13:20 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-07-19 09:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-07-19 09:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-07-19 09:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-07-19 10:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-07-20 09:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2018-11-21 10:35 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2019-07-01 12:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-20 14:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-13 11:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-11-02 13:38 przez Agata Poleska : korekta zapisu godzin i numerów telefonów
  • zmieniono 2020-12-17 12:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-12-17 14:37 przez Agata Poleska : korekta numeru telefonu
  • zmieniono 2020-12-22 10:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2020-12-22 10:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-12-15 11:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: usunięcie numeru telefonu - 704
  • zmieniono 2023-02-06 15:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-05-10 10:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja numeru telefonu
  • zmieniono 2023-10-16 14:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-02-26 13:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści
  • zmieniono 2024-02-27 08:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-02-27 08:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński

« wstecz

Banery