BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH I ZDROWIA

ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań

Dyrektor Wydziału
Maciej Matuszewski
tel. 61 8410-533
e-mail: maciej.matuszewski@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 104

Zastępca Dyrektora Wydziału
Sylwia Dolna
tel. 61 8410-731
e-mail: sylwia.dolna@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 119

Pracownicy Wydziału:
tel.  61 8418-816
tel.  61 8418-822
tel.  61 2269-245

ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 118, 119

Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:

1. w zakresie promocji i ochrony zdrowia:

  1. opracowywaniem, wdrażaniem, realizowaniem i finansowaniem programów polityki zdrowotnej,  kierowanych do mieszkańców Powiatu,
  2. nadzorem właścicielskim nad Szpitalem w Puszczykowie im. prof. S. T. Dąbrowskiego Spółka Akcyjna,
  3. ustalaniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu,
  4. dostarczaniem na pisemne żądanie Wojewody informacji niezbędnych do sporządzania projektu aktualizacji wojewódzkiego planu działania systemu ratownictwa medycznego oraz opiniowaniem jego aktualizacji,
  5. realizowaniem zadań z zakresu zdrowia publicznego oraz przekazywaniem informacji w tym zakresie właściwemu wojewodzie,

2. w zakresie spraw społecznych, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej:

  1. prowadzeniem spraw należących do kompetencji organu prowadzącego w odniesieniu do placówek opiekuńczo-wychowawczych i innych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
  2. realizowaniem porozumień zawartych między powiatami, dotyczących wzajemnych rozliczeń finansowych  w  zakresie   umieszczania  dzieci w pieczy zastępczej,
  3. zlecaniem organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:
    a) zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
    b) zadań z zakresu administracji rządowej z obszaru 
    - nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa, a także z zakresu udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
    - pomocy społecznej i przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
    c) zadań z zakresu pomocy społecznej polegających na prowadzeniu domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz mieszkań chronionych wspieranych,
  4. działaniami związanymi z realizacją zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w celu zapewnienia miejsc w izbie wytrzeźwień dla osób dowiezionych z powiatu,
  5. prowadzeniem punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu, zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
  6. koordynacją kontroli organizatora rodzinnej pieczy zastępczej nad rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi.

3. w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych:

  1. prowadzeniem bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na rzecz osób niepełnosprawnych,
  2. udzielaniem informacji, dotyczących ulg i uprawnień niepełnosprawnym mieszkańcom powiatu poznańskiego,
  3. realizowaniem zawartych porozumień i umów w zakresie dofinansowania rehabilitacji mieszkańców Powiatu Poznańskiego w warsztatach terapii zajęciowej,

4. w zakresie udzielania pomocy repatriantom, kombatantom i osobom represjonowanym oraz posiadaczom Karty Polaka, będących zadaniami z zakresu administracji rządowej:

  1. przyznawaniem w drodze decyzji administracyjnej pomocy na częściowe pokrycie, poniesionych przez repatrianta kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. wypłacaniem kwot stanowiących równowartość pomocy przyznanej repatriantowi przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych lub Starostę Poznańskiego,
  3. realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej
    i usług opiekuńczych oraz świadczenie pomocy kombatantom w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent,
  4. wypłatą świadczeń pieniężnych posiadaczom Karty Polaka,

5. w zakresie spraw obywatelskich:                                                                                                                     

  1. wydawaniem zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym,
  2. przewozem, na wniosek właściwego organu, zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych, do zakładu medycyny sądowej, a w razie jego braku na obszarze Powiatu do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu,
  3. powołaniem osób do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny oraz wystawieniem karty zgonu osobom zmarłym na terenie powiatu,
  4. wydawaniem decyzji w sprawie przekazania publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych do celów naukowych zwłok osób pozbawionych wolności zmarłych w zakładach karnych i aresztach śledczych,

6. w zakresie współpracy:

  1. z Powiatową Radą Rynku Pracy i Powiatową Społeczną Radą do spraw Osób Niepełnosprawnych i Powiatową Radą Seniorów,
  2. współpracą i koordynowaniem działań związanych z prawidłową realizacją zadań Powiatu, dotyczących pomocy społecznej, promocji i ochrony zdrowia, wspierania osób niepełnosprawnych i aktywizacji bezrobotnych wykonywanych przez Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, inne powiatowe jednostki organizacyjne pomocy społecznej oraz organizacje pozarządowe.
  Zobacz także:
 ⇒ Sprawy
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Matuszewski
    data wytworzenia: 2003-07-10
  • opublikował: Matuszewski Maciej
    data publikacji: 2003-07-10 12:42
  • zmodyfikował: Pieczyński Maciej
    ostatnia modyfikacja: 2023-09-05 10:12

Rejestr zmian

  • 21.06.2004 - wprowadzono zmiany w treści akapitu
  • 21.09.2005 - wprowadzono zmiany w treści akapitu
  • 8.03.2006 - wprowadzono zmiany w treści akapitu
  • 9.02.2006 - uaktualniono stan osobowy Wydziału
  • 6.07.2006 - wprowadzono zmiany w nazwie i kompetencjach Wydziału związane z wejściem w życie nowego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa
  • 10.09.07; dodanie przekierowania do działu Sprawy/ nadanie nazwy obiektu
  • 12.09.07; korekta edytorska/ update systemu
  • 18.09.07; korekta edytorska
  • 22.11.07; korekta edytorska
  • 14.12.07; zmiana przekierowania
  • 11.08.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 10.03.2009 - aktualizacja akapitu w związku z dostosowaniem do nowego Regulaminu Organizacyjnego
  • 27.04.09; korekta
  • 23.11.09; korekta
  • 04.12.09 aktualizacja numerów telefonów
  • 23.06.10; aktualizacja treści
  • 17.08.10; aktualizacja treści
  • 30.09.10; korekta edytorska
  • 31.01.11; korekta edytorska
  • 29.04.11; aktualizacja treści
  • zmieniono 2011-05-20 11:53 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2011-05-20 12:02 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2011-08-19 08:48 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja składu osobowego Wydziału
  • zmieniono 2011-08-19 08:49 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2011-08-19 08:50 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2011-08-22 13:05 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2011-09-29 15:02 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2011-10-31 15:29 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2011-11-30 15:03 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2011-12-29 14:44 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2012-03-01 08:13 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2012-03-05 15:41 przez Matuszewski Maciej : Korekta danych
  • zmieniono 2012-03-05 15:42 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2012-03-30 14:22 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2012-04-05 07:44 przez Matuszewski Maciej : aktualizacja skłądu osobowego Wydziału
  • zmieniono 2012-04-30 12:48 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2012-08-10 10:55 przez Administrator Systemu: dodanie adresu
  • zmieniono 2012-08-10 10:56 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-08-10 10:57 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2012-08-14 12:25 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2012-09-07 12:03 przez Administrator Systemu: dodanie elementu graficznego
  • zmieniono 2012-12-27 13:14 przez Matuszewski Maciej : Korekta treści akapitu
  • zmieniono 2013-03-28 08:01 przez Matuszewski Maciej : aktualizacja treści akapitu
  • zmieniono 2013-05-27 15:13 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2013-07-01 13:54 przez Matuszewski Maciej : Korekta treści akapitu
  • zmieniono 2014-02-28 15:06 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2014-04-02 09:12 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2014-04-02 11:31 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja zadań Wydziału w zw. ze zmianą Regulaminu Organizacvyjnego
  • zmieniono 2014-07-15 13:16 przez Matuszewski Maciej : Aktulizacja treści akapitu
  • zmieniono 2014-10-02 11:34 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
  • zmieniono 2015-02-06 09:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta adresu e-mail
  • zmieniono 2015-02-11 09:11 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja składu osobowego Wydziału
  • zmieniono 2015-03-30 12:21 przez Matuszewski Maciej : Korekta edytorska
  • zmieniono 2015-04-14 08:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-04-14 08:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 08:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 09:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 09:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 09:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 09:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 09:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-14 12:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-07-07 13:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-08-06 08:27 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści
  • zmieniono 2016-02-18 14:24 przez Matuszewski Maciej : korekta treści akapitu
  • zmieniono 2016-07-04 11:32 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2016-07-05 10:37 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści akapitu
  • zmieniono 2016-07-05 10:43 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2016-07-05 15:00 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2018-02-02 09:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-09-04 14:58 przez Matuszewski Maciej : aktualizacja
  • zmieniono 2019-01-08 13:26 przez Matuszewski Maciej
  • zmieniono 2019-03-08 13:03 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja numeru telefonu
  • zmieniono 2019-11-28 13:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2019-11-28 13:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-01-13 11:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
  • zmieniono 2020-09-02 08:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-09-07 14:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-09-07 15:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-09-07 15:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-09-07 15:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-09-07 15:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-09-07 15:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-09-07 15:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-09-08 10:15 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja
  • zmieniono 2020-10-27 08:52 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2020-10-27 08:53 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2020-10-30 09:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-01-04 14:30 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści akapitu
  • zmieniono 2021-02-01 16:11 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści akapitu
  • zmieniono 2021-03-02 08:56 przez Agata Poleska : korekta czcionki
  • zmieniono 2021-08-17 08:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2022-01-25 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
  • zmieniono 2023-01-25 14:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-01-26 08:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-02-01 09:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-03-01 13:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie stanowiska zastępcy dyrektora wydziału
  • zmieniono 2023-09-05 09:48 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
  • zmieniono 2023-09-05 10:03 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2023-09-05 10:12 przez Pieczyński Maciej

« wstecz

Banery