BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

  • SPRAWY/ FORMULARZE »
  • Sprawy i formularze »
  • Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej »
  • AB-02/PB-11 Uzyskanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę oraz o przeniesieniu pozwolenia budowy »

Karta usług - AB-02


 UZYSKANIE DECYZJI O PRZENIESIENIU POZWOLENIA NA BUDOWĘ (PB-9) ORAZ O PRZENIESIENIU ZGŁOSZENIA BUDOWY (PB-11)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek wraz z oświadczeniem o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w formie elektronicznej należy pobrać ze strony internetowej e-budownictwa - https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/
  • Wniosek na drukach podpisany  przez Inwestora /ów/ lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową.

Załączniki:

  • oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w oryginale wypełnione na drukach ściśle określonych przepisem prawa (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie),
  • pisemna zgoda dotychczasowego Inwestora(ów) na przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz  innego podmiotu.
    Zgoda, o której mowa w ust. 1 pkt 2, nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę.     
  • pisemne oświadczenie nabywcy(ów) o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w wydanej decyzji pozwolenia
    na budowę,
  • oryginał decyzji pozwolenia na budowę lub kserokopia decyzji potwierdzona za zgodność z oryginałem,
    wraz z dziennikiem budowy (oryginał lub kopia) w przypadku, kiedy został on już wydany.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału parter, pokój Nr 010. Wszelkie informacje w sprawach związanych
z wnioskiem  można uzyskać pod nr telefonu 61 8410-504, 61 8410-550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Decyzję wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście
lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale
wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać
pod nr 61 8410-513.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Decyzje w Wydziale Administracji Architektoniczno - Budowlanej wydawane są  niezwłocznie w terminie do miesiąca
od dnia złożenia  kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin rozpatrzenia sprawy wynosi 2 miesiące.
Do w/w terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

W postępowaniu administracyjnym o wydanie decyzji przeniesienia pozwolenia na budowę na rzecz innego Inwestora sprawdza się kompletność wniosku w przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku
w wyznaczonym  terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku
we wskazanym terminie  sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.

Wezwania wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego oraz  decyzje o odmowie przeniesienia pozwolenia na budowę wydawane w trybie administracyjnym Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej przesyła do Inwestora listem poleconym za dowodem doręczenia.
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.    
Postępowanie administracyjne kończy wydanie decyzji
.


OPŁATY

Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy: Miasto  Poznań, Wydział  Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr rachunku konto: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:

  • wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - konto wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Prezydenta miasta stołecznego Warszawy - jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
  • przelew tradycyjny

Wydanie decyzji, w sprawach mieszkaniowych nie podlega opłatom skarbowym.


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronom postępowania odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za  pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Stronami w postępowaniu o przeniesienie pozwolenia na budowę są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane przeniesienie decyzji.

Prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - należy przez to rozumieć tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązanego, przewidującego uprawnienia do wykonywania robót budowlanych Przeniesienie pozwolenia na budowę może nastąpić tylko w przypadku kiedy decyzja pozwolenia na budowę jest ważna. Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w  którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.

Pełnomocnictwo

Inwestor (zarówno osoba fizyczna, osoba prawna jak i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną) może złożyć wniosek o pozwolenie na budowę lub dokonać zgłoszenia działając przez pełnomocnika. Pełnomocnik w imieniu inwestora może również złożyć oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. W tym kontekście należy wskazać, że ze względu na sankcje karną przewidzianą
za złożenie niezgodnego z prawdą oświadczenia oraz w celu uniknięcia wątpliwości do co zakresu pełnomocnictwa zasadnym jest, by zawierało ono wskazanie, że inwestor udzielający pełnomocnictwa do złożenia wniosku o pozwolenie  na budowę albo do zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego zarazem upoważnia pełnomocnika do złożenia oświadczenia o posiadanym przez inwestora prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o ile inwestor nie składa takiego oświadczenia osobiście.
 


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo  budowlane.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2025-02-11

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jan Kędziora
    data wytworzenia: 2020-09-21
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2020-09-21 00:00
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2025-02-11 13:36

Rejestr zmian

  • zmieniono 2020-09-21 11:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2020-10-30 08:54 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2021-02-01 15:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-02-01 15:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-02-02 07:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-04-08 10:36 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
  • zmieniono 2021-05-26 14:37 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
  • zmieniono 2021-05-26 14:38 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2021-06-29 11:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-06-29 11:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-07-01 13:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-07-05 11:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-07-05 11:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-08-16 10:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-09-09 14:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-03-23 11:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-06-09 11:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-08-10 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-11-09 10:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-11-09 10:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-11-09 10:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-09 10:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-12 12:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2025-02-11 13:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: opłata skarbowa - właściwość organów podatkowych

Druki do pobrania:

rezerwacja wizyt

 

  • WNIOSEK o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę (PB-9) (PDF) PB_9.pdf 566.03kB
    (dodano: 2022-07-15 10:32, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 10:59)
    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2022-07-15 10:32
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 10:59
    Ilość pobrań: 1213
  • WNIOSEK oprzeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu (PB-11) (PDF) PB-11.pdf 393.46kB
    (dodano: 2022-07-15 10:34, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 10:59)
    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2022-07-15 10:34
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 10:59
    Ilość pobrań: 410
  • OŚWIADCZENIE O POSIADANYM PRAWIE DO DYSPONOWANIA NIERUCHOMOŚCIĄ NA CELE BUDOWLANE (PB-5) (PDF) oświadczenie na cele budowlane PB-5.pdf 231.42kB
    (dodano: 2021-07-05 11:15, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:00)
    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2021-07-05 11:15
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:00
    Ilość pobrań: 1206
  • INFORMACJA UZUPEŁNIAJĄCA (PDF) informacja uzupełniająca B-4.pdf 181.27kB
    (dodano: 2021-08-13 10:26, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:00)
    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2021-08-13 10:26
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:00
    Ilość pobrań: 586
  • ZGODA POPRZEDNIEGO INWESTORA NA PRZENIESIENIE DECYZJI POZWOLENIA NA BUDOWĘ I OŚWIADCZENIE NOWEGO INWESTORA O PRZYJĘCIU WSZYSTKICH WARUNKÓW ZAWARTYCH W WYDANEJ DECYZJI POZWOLENIA NA BUDOWĘ (PDF) (PDF) AB_02_Zal_02_zgoda_26_07_2021.pdf 501.95kB
    • opublikował: Pieczyński Maciej
      data publikacji: 2021-07-26 11:06
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:00
    Ilość pobrań: 11538
  • Pełnomocnictwo (PDF) AB_01_zal_04_peln_29_05_2023.pdf 648.88kB
    (dodano: 2023-05-29 13:28, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:01)
    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2023-05-29 13:28
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:01
    Ilość pobrań: 322
  • Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania (PDF) AB_04_zal_02_osw_24_11_2022.pdf 505.97kB
    (dodano: 2022-11-24 13:22, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:02)
    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2022-11-24 13:22
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 11:02
    Ilość pobrań: 520

Wizytówka

Uzyskanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-13 11:22:40
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net