CZASOWE WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU (KT-24)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej).
Załączniki:
- oryginał dowodu rejestracyjnego,
- oryginał karty pojazdu, jeżeli była wydana,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania.
Do wglądu:
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- tablice rejestracyjne do depozytu.
- dowód osobisty.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala operacyjna
a także w Filii WKiT: w Swarzędzu, Stęszewie, Pobiedziskach oraz Tarnowie Podgórnym:
Czerwonak ul. Gdyńska 53 tel. 61 2269-235 lub 236 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii) |
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00 |
---|
Pobiedziska ul. Kościuszki 4 tel. 61 8977-171 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)
|
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00
|
---|
Stęszew, ul. Poznańska 20 tel. 61 8130-077 lub 014 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)
|
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00
|
---|
Swarzędz ul. Poznańska 25 tel. 61 6511-265 lub 266 lub 267 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)
|
pon. 9:00 - 16:30, wt. - pt. 8:00 - 15:00
|
---|
Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 tel. 61 8959-241 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)
|
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00
|
---|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Uzyskanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
TRYB ODWOŁAWCZY
Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu. Termin wniesienia odwołania od decyzji 14 dni, za pośrednictwem Starosty Poznańskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
OPŁATY
Opłatę komunikacyjną, należy uiścić na konto: nazwa odbiorcy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu nr konta 77103012470000000034916241, w wysokości:
- 80,00 zł za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy,
- w przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
- 4 zł - od 3 do 12 miesiąca,
- 2 zł - od 13 do 24 miesiąca,
- 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.
- Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18, na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
- Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska,
nr konta: 41 1020 4027 0000 1102 1108 0050;
- Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz,
nr konta: 13 1600 1084 1843 0348 6000 0004;
- Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew,
nr konta: 54 9048 0007 0027 3550 2000 0001;
- Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641;
- Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak,
nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431.
DODATKOWE INFORMACJE
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-598, 61 8410-756.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu właściciel pojazdu składa w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza: kartę pojazdu, jeżeli była wydana; decyzje o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu na pisemny wniosek właściciela pojazdu może ulec skróceniu. Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.
W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2020-09-10
autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
data wytworzenia: 2006-08-02
opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
data publikacji: 2006-08-02 10:16
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2020-11-24 11:08
Rejestr zmian
- 03.08.06; Dariusz Doliński - korekta edytorska
- 22.08.06; Dariusz Doliński - zmiana treści informacji
- 20.08.07; korekta/update systemu
- 07.09.07; zmiana treści informacji - aktualizacja
- 22.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 24.02.09; dopisanie filii w Swarzędzu/ aktualizacja
- 17.03.09; korekta
- 06.07.10; zmiana kodu karty
- 02.09.10; aktualizacja karty
- zmieniono 2011-07-08 15:00 przez Administrator Systemu: aktualizacja informacji w związku z wejściem w życie ustawy o ograniczaniu barier dla obywateli i przedsiębiorców
- zmieniono 2011-07-12 10:03 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2011-07-14 08:31 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
- zmieniono 2012-04-03 14:34 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
- zmieniono 2013-02-08 10:39 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2013-02-08 10:48 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2013-02-08 10:50 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2013-02-08 10:50 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2013-02-08 10:51 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2013-10-11 14:26 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
- zmieniono 2014-01-22 14:54 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-07-03 10:41 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłat
- zmieniono 2014-12-16 14:51 przez Administrator Systemu: zmiana numeru konta opłaty skarbowej
- zmieniono 2015-01-02 09:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-04-10 08:53 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-10-16 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-02-24 11:00 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2016-09-27 09:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2016-09-27 09:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2016-09-27 09:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2017-03-08 12:13 przez Bartosz Kurek : aktualizacja
- zmieniono 2017-07-20 09:57 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2017-10-06 08:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-01-09 10:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-01-15 12:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2018-01-22 10:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-28 10:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-04-25 09:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: usunięcie filii w Murowanej Goślinie
- zmieniono 2019-08-02 08:25 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2019-12-31 10:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-02-06 12:12 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2020-02-25 12:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-07-29 13:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-09-10 13:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-09-10 13:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-10-29 11:36 przez Agata Poleska : korekta zapisu godzin i numerów telefonów
- zmieniono 2020-11-24 11:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normyw WCAG 2.1