BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

  • Rzecznik konsumentów »
  • Pytania i odpowiedzi »
  • Co to jest gwarancja jakości? »

rzecznik konsumentów

Redaguje Marek Radwański

Co to jest gwarancja jakości?

Podstawową treścią gwarancji jakości jest zapewnienie prawidłowego działania rzeczy przez okres wskazany w gwarancji. Tak więc gwarancja nie dotyczy wartości , ani cech estetycznych towaru.
Gwarancja jakości rzeczy uregulowana jest w art. 577 i nast. k.c. Nie jest ona obligatoryjna. Kupujący w ramach gwarancji jakości może dochodzić jedynie tego, co zapisane jest w dokumencie gwarancyjnym.
Z tytułu gwarancji odpowiedzialny jest gwarant. Jest nim ten, kto gwarancji udzielił, choćby sam świadczeń gwarancyjnych nie wykonywał. Najczęściej jest nim sam producent, może być nim jednostka handlowa czyli hurtownik, sprzedawca, importer.
Podstawową treścią gwarancji jest zapewnienie prawidłowego działania rzeczy przez okres wskazany w gwarancji.

Do udzielenia gwarancji nieodzowne jest wydanie kupującemu dokumentu gwarancyjnego (karty gwarancyjnej). Sprzedawca powinien okazać zgodność zapisów znajdujących się na karcie gwarancyjnej z odpowiednimi oznaczeniami i danymi na towarze.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treść Marek Radwański
  • Data wytworzenia 2003-06-05
  • Opublikował brak informacji
  • Data publikacji 2003-06-05 12:28
  • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Ostatnia modyfikacja 2009-05-21 14:43

Rejestr zmian

  • 16.11.07; dodanie autora informacji
  • 17.12.07; ujednolicenie stron
  • 11.08.08; dostosowanie strony do wymogów mówiącej przegladarki
  • 21.05.09; korekta
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-08-26 11:20:08
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net