UWAGA! Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od 1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych.
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania. Opłaty można dokonać między innymi:
|
Wniosek o zmianę danych (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)
Załączniki:
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
Załączniki:
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
Załączniki:
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. Działalności Gospodarczej, parter, pokój 036.
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Dokonanie zmiany danych i wydanie nowych dokumentów.
Opłatę za wydanie wtórnika dokumentu można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta:
77 10301247 0000 0000 3491 6241.
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania,
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu,
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
Wszelkie zmiany danych przedsiębiorca zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu zezwolenia lub licencji
w ciągu 28 dni od dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w zaświadczeniu lub licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o jego zmianę. W przypadku zmian, które dotyczą pojazdów
(np. zmiana numerów rejestracyjnych, zbycie pojazdu i zastąpienie go innym), a nie powodują zwiększenia ilości pojazdów, należy złożyć stosowną informację.
Możliwe jest przesłanie wniosku:
- pocztą na adres siedziby Starostwa,
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wymagane jest podpisanie elektronicznych dokumentów profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym).
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można od osób prowadzących sprawy (Michał Pąk, Dorota Lehmann, Daniel Kucharski) pod nr telefonu 61 8410-727, 61 8410-608 lub 61 2228-963.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl.
2022-11-17