
Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
WYMAGANE DOKUMENTY
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Parking wskazany przez organ wydający dyspozycję usunięcia pojazdu. Na terenie Powiatu Poznańskiego podmiotami odpowiedzialnym za usuwanie i umieszczenie na parkingu oraz przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi są przedsiębiorcy:
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Na wskazanym parkingu po złożeniu wymaganych dokumentów.
OPŁATY:
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłatę nalicza i informuje o jej wysokości podmiot odpowiedzialny za usunięcie i przechowywanie pojazdu.
Opłatę można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta:
77 10301247 0000 0000 3491 6241.
Dowód wpłaty powinien zawierać imię i nazwisko właściciela oraz numer rejestracyjny pojazdu.
Zgodnie z Uchwałą Nr XIX/287/VII/2025 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 19 listopada 2025 r., stawki opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów na parkingach strzeżonych wynoszą:
|
Lp. |
Rodzaj pojazdu |
Opłata |
|
|
za usunięcie |
za każdą dobę przechowywania |
||
|
1. |
Rower lub motorower |
170 zł |
25 zł |
|
2. |
Motocykl |
340 zł |
35 zł |
|
3. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t |
730 zł |
55 zł |
|
4. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej |
920 zł |
80 zł |
|
5. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej |
1 300 zł |
120 zł |
|
6. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow.16 t |
1 900 zł |
200 zł |
|
7. |
Pojazdy przewożące materiały niebezpieczne |
2 300 zł |
300 zł |
|
8. |
Hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego |
170 zł |
25 zł |
Koszty wydania dyspozycji usunięcia i ustania przyczyn usunięcia pojazdu w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia wynoszą:
|
Lp. |
Rodzaj pojazdu |
Opłata |
|
1. |
Rower, motorower |
150 zł |
|
2. |
Motocykl |
300 zł |
|
3. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t |
650 zł |
|
4. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow.3,5 t do 7,5 t |
820 zł |
|
5. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 7,5 t do 16 t |
1 150 zł |
|
6. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow.16 t |
1 700 zł |
|
7. |
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne |
2 050 zł |
|
8. |
Hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego |
170 zł |
OPŁATY SKARBOWE:
Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym. Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który następnie występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust. 10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
PODSTAWA PRAWNA
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-14

