BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- URZĄD »
- Regulamin organizacyjny »
- Archiwum - 2024 »
- ROZDZIAŁ V Podstawowe zadania wydziałów i stanowisk samodzielnych »
- Wydział Radców Prawnych »
§ 40. Do zadań Wydziału Radców Prawnych „RP” należą czynności związane między innymi z:
- udziałem w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowaniem ich pod względem redakcyjnym i prawnym,
- opiniowaniem projektów aktów prawnych przekazywanych do konsultacji Zarządowi,
- udzielaniem wyjaśnień i sporządzaniem opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty, dyrektorów wydziałów i stanowisk samodzielnych,
- udziałem w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowaniem projektów tych umów i porozumień,
- wykonywaniem zastępstwa procesowego przed sądami polskimi w sprawach dotyczących działania organów Powiatu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom) oraz Starosty jako reprezentanta Skarbu Państwa,
- wykonywaniem nadzoru prawnego nad egzekucją należności budżetu Powiatu i Skarbu Państwa oraz współdziałaniem w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego,
- informowaniem Zarządu, Starosty i kierowników komórek organizacyjnych o:
a) zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu,
b) uchybieniach w działalności Starostwa w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień oraz innych okolicznościach mogących wywołać niekorzystne dla Powiatu konsekwencje,
- uczestniczeniem w kontroli nad stosowaniem przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w wydziałach Starostwa,
- współpracą z wydziałami i stanowiskami samodzielnymi Starostwa w sprawach wymagających opinii i konsultacji prawnych oraz w sprawach procesowych, związanych z zakresem działania wydziałów.
- obsługą prawną sesji Rady i posiedzeń komisji.
opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
data publikacji: 2024-06-26 09:51
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2024-07-31 14:55
Rejestr zmian
- zmieniono 2024-07-31 14:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Stronę wygenerowano: 2025-05-03 09:27:24
Strona wygenerowana z systemu bip.net