BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


 UZYSKANIE LEGITYMACJI OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ (PZ-03)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • wniosek o wydanie legitymacji dokumentującej niepełnosprawność, podpisany w polu nr 55,
  • aktualne zdjęcie o wymiarach 35 x 45 mm (jednolite, białe tło),
  • dokument potwierdzający tożsamość osób powyżej 18 roku życia (do wglądu),
  • orzeczenie wydane przez Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności lub prawomocny wyrok Sądu.

Uwaga! Orzeczenie prawomocne to orzeczenie wobec, którego upłynął termin do wniesienia odwołania, czyli 14 dni licząc od daty odbioru orzeczenia.

Legitymacja nie może być wydana jeżeli złożono odwołanie od orzeczenia.

Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Orzeczenie staje się ostateczne i prawomocne w chwili złożenia pisemnego oświadczenia w tym zakresie.
Oświadczenie o zrzeczeniu się do wniesienia odwołania.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 61-823 Poznań
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań

Wszelkie informacje w sprawach związanych ze złożeniem wniosku można uzyskać pod nr telefonu 61 8410-704, 705 lub 706, w godz. 7:30-14:30 lub e-mail: orzekanie@powiat.poznan.pl


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Miesiąc od daty złożenia kompletu dokumentów.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Odbiór osobisty legitymacji lub za pośrednictwem osoby upoważnionej. O terminie odbioru legitymacji osoba niepełnosprawna będzie informowana korespondencyjnie lub telefonicznie.


OPŁATY
Brak opłat za wydanie pierwszej legitymacji, w przypadku duplikatu legitymacji pobierana jest opłata w wysokości 15 zł.
Do wniosku o wydanie duplikatu legitymacji należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty za duplikat legitymacji
w wysokości 15 zł. na wskazane konto:
31 1030 1247 0000 0000 3491 6002 (tytułem opłaty za wydanie duplikatu legitymacji).
Opłaty można dokonać za pomocą przelewu internetowego, w banku lub za pośrednictwem operatora pocztowego.


TRYB ODWOŁAWCZY
Brak.


DODATKOWE INFORMACJE

I. LEGITYMACJE WYDANE PRZED 1 SIERPNIA 2017 ROKU ZACHOWUJĄ SWOJĄ WAŻNOŚĆ NA CZAS W NICH OKREŚLONY I NIE MA OBOWIĄZKU ICH WYMIANY.
II. Legitymację wystawia się na okres ważności orzeczenia, jednakże nie dłuższy niż:
- 5 lat   - w przypadku osób poniżej 16 roku życia
- 10 lat - w przypadku osób między 16 a 60 rokiem życia

III. W przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie uprawniające do ubiegania się
o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej, dokument zostanie wystawiony na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia.

IV. Osoby niepełnosprawne, posiadające orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności wydane przez inny zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności, które zmieniły miejsce zamieszkania,  zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu.


PODSTAWA PRAWNA

  • Rozporządzenie MRPIPS z dnia 31 lipca 2017 r.
  • Art. 130 Kodeksu postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-02-26

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Natalia Kubiak
  • opublikował: Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-08-02 14:10
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-02-27 08:09

« wstecz

Banery