BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


ZATWIERDZANIE PROJEKTU STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH
POWIATOWYCH I GMINNYCH  (WD-08)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek jednostki, o której mowa w  §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem.
  • Upoważnienie dla osoby składającej wniosek i działającej w imieniu ww. jednostek.
  • Minimum 2 egzemplarze projektu stałej organizacji ruchu (dodatkowy egz. w przypadku projektu obejmującego drogę publiczną innego zarządcy drogi), zawierającego:

1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;

2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający;

- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych
i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;

- parametry geometrii drogi;

3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;

4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;

5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej
z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu
i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;

6. przewidywany termin wprowadzenia stałej organizacji ruchu;

7. nazwisko i podpis projektanta;

8. w uzasadnionych przypadkach: profil podłużny, przekrój poprzeczny drogi, dane o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;

  • Opinia komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową.
  • Opinia zarządu drogi – jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.
Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej, I piętro, pok. 142
tel. 61 2269-200, 61 2269-205, 61 8410-690, 61 2269-226
Złożenie wniosku: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu ul. Jackowskiego 18 (pok. 002) lub ul. Słowackiego 8 (pok. 018)
Odbiór dokumentów: Zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu wraz z załącznikami Wnioskodawca odbiera osobiście lub zostaje przesłany listem poleconym.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Brak terminu wynikającego z przepisów prawa.

W przypadku złożenia kompletnego wniosku, przewidywany instrukcyjny termin rozpatrywania sprawy wynosi do jednego miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Weryfikuje się złożone dokumenty w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych.

Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:

  1. dołączenia do projektu:
    - profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
    - danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej
    na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
  2. złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu:
    - dla zarządcy drogi, jeżeli nie jest wnioskodawcą,
    - dla innego zarządcy drogi, jeżeli organizacja ruchu dotyczy dróg prze niego zarządzanych,

Po rozpatrzeniu złożonego projektu Starosta Poznański może:
1)  zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
2)  odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
3)  odrzucić projekt.


OPŁATY
Nie dotyczy.


TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy.


DODATKOWE INFORMACJE
Zgodnie z art. 10. ust. 5, Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Starosta Poznański jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.

Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
(zgodnie z §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem):

1) zarząd drogi;
2) organ zarządzający ruchem;
3) inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz. 784) – tj. kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych;
4)  osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.

Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia (formularz zawiadomienia o wprowadzeniu) organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej
na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu
.

Jeżeli w terminie, w którym powinna zostać wprowadzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia
o terminie jej wprowadzenia, to zatwierdzona organizacja ruchu traci ważność
.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-02-23

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Andraszyk
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2010-08-20 11:11
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-02-23 12:39

Druki do pobrania:

Wersja plików z polem tekstowym

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2024-01-12 11:40

Wizytówka

Sprawy prowadzone przez Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej

drukuj całą stronę

Banery