BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

UCHWAŁA Nr 1315/2006
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 3 stycznia 2006r.
 

w sprawie: zatwierdzenia planu kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu Poznańskiego na 2006 r.
Na podstawie art. 127 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Poznańskiego postanawia, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się plan kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu Poznańskiego na 2006 rok stanowiący załącznik do nieniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Staroście Poznańskiemu.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 

Starosta - Jan Grabkowski
Wicestarosta - Tomasz Łubiński
Członek Zarządu - Ewa Dalc


Uzasadnienie:
Art. 127 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) nakłada na zarząd jednostki samorządu terytorialnego obowiązek kontroli przestrzegania przez podległe i nadzorowane jednostki samorządu terytorialnego obowiązek kontroli przestrzegania przez podległe i nadzorowane jednostki sektora finansów publicznych realizacji wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków.
Zgodnie z art. 35 a ust. 2 pkt 3 cyt. ustawy kierownik jednostki organizacyjnej w formie pisemnej ustala procedury wewnętrznej kontroli finansowej w jednostce. Kontroli ze strony zarządu jednostki samorządu terytorialnego podlega w każdym roku co najmniej 5 % wydatków podległych jednostek organizacyjnych (art. 127 ust. 3 cyt. ustawy).Projekt uchwały przewiduje przeprowadzenie przez Zespół Kontroli w 2006 r.:
a) kontroli problemowych w zakresie dokonywania w 2005 r. wydatków rzeczowych i stosowania procedur zamówień publicznych w jednostkach, w których kontrola wydatków wykonanych w 2005 r. nie była prowadzona,
b) kontroli problemowych w zakresie dokonywania wydatków bieżących w wybranym miesiącu 2006 r. oraz w razie konieczności kontroli uzupełniających wydatków wykonanych w 2005 r. w tych jednostkach, w których wcześniejsza kontrola nie objęła co najmniej 5 % wydatków wykonanych w 2005 r.
Po zakończeniu kontroli problemowych opracowane zostaną zbiorcze dokumentacje dot. ich przebiegu i efektów. W dokumentacjach ujęte zostaną m. in. informacje o zaawansowaniu realizacji obowiązku corocznej kontroli 5% wydatków każdej jednostki.
W związku z koniecznością realizacji wyżej powołanych przepisów podjęcie uchwały jest uzasadnione.

Starosta Poznański
Jan Grabkowski

drukuj ()

  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2006-01-19 12:28
  • zmodyfikował: brak informacji
    ostatnia modyfikacja: 2011-05-25 11:57

« wstecz

Banery