BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

  • SPRAWY/ FORMULARZE »
  • Wydział Komunikacji i Transportu »
  • Referaty ds. Rejestracji Pojazdów oraz Filie WKiT »
  • KT-09 Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, w przypadku jego zniszczenia lub utraty »

Nowość!

Płatności online 

za pośrednictwem Platformy E-COM STP 

https://oplaty.powiat.poznan.pl/  

Film instruktażowy    z9iLcYs2+cYp+csnzdjAPwD9ZmytkPWMGoAAAAASUVORK5CYII=


płatności online

Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.

Metryka

  • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Data publikacji 2024-09-05 11:07
  • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Ostatnia modyfikacja 2024-11-14 08:51

Rejestr zmian

  • zmieniono 2024-09-05 11:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 11:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 12:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 12:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-05 12:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-12 09:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-10-28 11:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta błędu WCAG
  • zmieniono 2024-11-14 08:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "instrukcji"

KOMUNIKAT
o wygaszeniu decyzji o rejestracji pojazdów wydanych przed dniem 14 marca 2005 r.

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.) w związku z art. 17 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394) Starosta Poznański zawiadamia, że decyzje o rejestracji pojazdów wydane przed dniem 14 marca 2005 r. dotyczące pojazdów nieposiadających ważnego okresowego badania technicznego, w stosunku do których ich posiadacze nie dopełnili obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli pojazd im podlega, przez okres dłuższy niż 10 lat, przypadający bezpośrednio przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości, wygasają z mocy prawa z dniem 10 czerwca 2024 r. 

Szczegółowych informacji na temat w/w pojazdów można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treść Błażej Prajs
  • Data wytworzenia 2024-06-10
  • Opublikował Pieczyński Maciej
  • Data publikacji 2024-06-10 14:30
  • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Ostatnia modyfikacja 2024-11-04 12:19

Rejestr zmian

  • zmieniono 2024-11-04 12:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Informacja
dotycząca zmiany przepisów w zakresie obowiązku rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu pojazdu

Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.

Od dnia 01.01.2024 r. właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni od dnia:

  • nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
  • sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin, będzie biegł od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, będzie obowiązany do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni.

Powyższego nie stosuje się w przypadku, gdy właściciel pojazdu nabytego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokona zbycia tego pojazdu przed upływem wskazanych terminów.

Wysokość kar administracyjnych od dnia 01.01.2024 r.

Kto będąc właścicielem pojazdu obowiązanym do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni (dotyczy wszystkich właścicieli z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami) nie złoży tego wniosku w terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł. W przypadku niezłożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 180 dni, karę pieniężną nakłada się w wysokości 1000 zł.

Kto będąc właścicielem pojazdu obowiązanym do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni (dotyczy przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami) nie złoży tego wniosku w terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 1000 zł. W przypadku niezłożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 180 dni, karę pieniężną nakłada się w wysokości 2000 zł.

Kto będąc właścicielem pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie zawiadamia starosty o zbyciu pojazdu w terminie 30 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.

 

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treść Wojciech Kaczmarek
  • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Data publikacji 2024-01-02 13:50
  • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Ostatnia modyfikacja 2025-06-17 10:25

Rejestr zmian

  • zmieniono 2024-09-05 10:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-05 10:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-06-17 10:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński

UZYSKANIE WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA LUB UTRATY (KT-09)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)

Załączniki:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego
    lub brak w centralnej ewidencji pojazdów informacji o terminie następnego badania technicznego,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa  (wzór do pobrania poniżej),

Do wglądu:

  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej,

Do odbioru dowodu rejestracyjnego należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał pozwolenia czasowego (jeżeli było wydane),
  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
  • oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli upłynął termin badań technicznych w złożonych dokumentach,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej),
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki
    za to ubezpieczenie,

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18
Wydział Komunikacji i Transportu
Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi

Tel. 61 8410-748
pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00
Czerwonak ul. Gdyńska 53

tel. 61 2269-235
lub 236
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Biskupice ul. Dworcowa 3 

tel. 61 8410-625

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Stęszew, ul. Poznańska 20

tel. 61 8130-077
lub 060

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Swarzędz ul. Poznańska 25

tel. 61 6511-265
lub 268
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt. - Pt.
8:00 - 15:00

Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96

tel. 61 8959-241 lub 240

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Kórnik ul. Poznańska 83,

tel.: 61 8410-630, lub 631
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.


OPŁATY

Opłatę komunikacyjną należy uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta 77103012470000000034916241, w wysokości:

  • 54 zł - za wydanie dowodu rejestracyjnego,
  • 18.50 zł - za wydanie pozwolenia czasowego na wniosek właściciela,

W Wydziale Komunikacji i Transportu oraz w filiach Wydziału można dokonać opłaty komunikacyjnej kartą płatniczą.

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.

  • Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18,
    na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20,
    61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Biskupicach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, nr konta:
    56 9044 0001 2103 0100 0268 0001;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz, nr konta:
    13 1600 1084 1843 0348 6000 0004;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew, nr konta:
    54 9048 0007 0027 3550 2000 0001;  
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
    nr konta: 24 1160 2202 0000 0006 4200 2632;
  • Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak, nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431;
  • Filia WKiT w Kórniku, na konto Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, nr konta: 26 9076 0008 2001 0000 0215 0002.

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przysługuje.


DODATKOWE INFORMACJE

Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek, może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Na okres niezbędny do wyprodukowania dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu może wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia czasowego.

Na życzenie Klienta, za pomocą Systemu Wysyłania Powiadomień istnieje możliwość przekazania informacji dotyczącej odbioru dowodu rejestracyjnego na wskazany numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. W tym celu do wniosku należy załączyć oświadczenie, którego wzór jest dostępny do pobrania poniżej.

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl


W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet –

www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymgagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów
    w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2025-06-16

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treść Błażej Prajs
  • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Data publikacji 2021-09-30 12:37
  • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • Ostatnia modyfikacja 2025-06-16 14:23

Rejestr zmian

  • zmieniono 2021-10-04 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-11-03 09:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta hiperłącza
  • zmieniono 2022-01-17 09:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja nr konta dla filii Pobiedziska
  • zmieniono 2022-04-12 11:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-09-05 14:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja po zmianie przepisów
  • zmieniono 2022-09-05 15:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-09-08 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-09-29 08:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-06-30 12:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-11-23 09:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-05 14:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-11 08:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-12 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-12-23 15:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja nr konta - Tarnowo Podgórne
  • zmieniono 2025-06-16 14:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktulizacja filii w Biskupicach

QAAAABJRU5ErkJggg==
h8DaoKWf73UAgAAAABJRU5ErkJggg==

 


Druki do pobrania:

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty

  • WNIOSEK (PDF) KT_09_zal_01_wn_28_09_2022.pdf 583.95kB
    (dodano: 2022-09-29 08:43, ostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:29)

    Metryka

    • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    • Data publikacji 2022-09-29 08:43
    • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    • Ostatnia modyfikacja 2024-10-25 11:29
    • Ilość pobrań 1520
  • Pełnomocnictwo (PDF) KT pełnomocnictwo.pdf 52.25kB

    Metryka

    • Autor lub odpowiedzialny za treść Błażej Prajs
    • Data wytworzenia 2024-12-23
    • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    • Data publikacji 2024-12-23 15:59
    • Ilość pobrań 127
  • Oświadczenie do SWP (PDF) Oswiawiadczenie_do_SWP.pdf 515.08kB

    Metryka

    • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    • Data publikacji 2021-10-04 14:12
    • Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    • Ostatnia modyfikacja 2024-10-25 11:30
    • Ilość pobrań 1397

Wersja plików z polem tekstowym

  • Wniosek o uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty - plik z polem tekstowym (PDF) 596.04kB
  • Oświadczenie do SWP - plik z polem tekstowym (PDF) 512.38kB
  • Pełnomocnictwo - wersja z polem tekstowym (DOCX) 18.51kB

    Metryka

    • Autor lub odpowiedzialny za treść Błażej Prajs
    • Data wytworzenia 2024-12-23
    • Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    • Data publikacji 2024-12-27 09:25
    • Ilość pobrań 2098

Wizytówka

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-07 14:19:32
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net