BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Nawigacja

Pokaż/ukryj menu

Treść strony

WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA, ROLNICTWA I LEŚNICTWA

  ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Małgorzata Waligórska
tel.: 61 8410-582
e-mail: malgorzata.waligorska@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 203A

 

Z-ca Dyrektora Wydziału 
Anna Orczewska

tel. 61 8410-578
e-mail: anna.orczewska@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 207A

 

Informacje ogólne:
Elżbieta Stranz
tel. 61 8410-552
e-mail: elzbieta.stranz@powiat.poznan.pl, sekretariatos@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 203A



Geolog Powiatowy
Stanisława Krzyżanowska
tel.: 61 8410-692, 61 8418-817
e-mail: stanislawa.krzyzanowska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 307

Zadania:

  • udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż
  • zatwierdzanie dokumentacji hydrogeologicznych, geologiczno - inżynierskich i geologicznych złóż kopalin
  • zatwierdzanie projektów robót geologicznych
  • przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych obemujących wyłącznie wiercenia w celu wykorzystania ciepła ziemi
     

Referat ds. gospodarki odpadami i środowiska

Kierownik Referatu
Dominik Olejniczak
tel.: 61 8410-541
e-mail: dominik.olejniczak@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 207A

Pracownicy Referatu:
tel.: 61 8410-551
tel.: 61 8410-580
tel.: 61 8410-547

tel.  61 8410-509

Zadania Referatu:

  • wydawanie zezwoleń na transport odpadów
  • wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów
  • wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów
  • wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów
  • prowadzenie Rejestru posiadaczy odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów
  • prowadzenie spraw dotyczących ochrony przed hałasem z działalności gospodarczej
  • wydawanie pozwoleń zintegrowanych
  • przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, mogących negatywnie oddziaływać na środowisko
  • koordynowanie prac nad sporządzaniem powiatowego programu ochrony środowiska
  • opiniowanie gminnych programów ochrony środowiska
     

Referat ds. gospodarki wodnej i ochrony powietrza

Kierownik Referatu
Agnieszka Karwacka
tel.: 61 8410-545
e-mail: agnieszka.karwacka@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 207


Pracownicy Referatu:
tel.: 61 8410-576
tel.: 61 8410-579
tel.: 61 8418-827
tel.: 61 8410-507

Zadania Referatu:

  • wydawanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
  • wydawanie zezwoleń na uczestnictwo w systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych i innych substancji
  • wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na budowę urządzeń wodnych
  • wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód
  • wydawanie kart wędkarskich oraz kart łowiectwa podwodnego
  • rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb
  • nadzór nad spółkami wodnymi
  • wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi urządzeniami połowowymi wody płynącej
  • pozostałe zadania wynikające z ustawy Prawo wodne a przypisane kompetencyjnie staroście


Referat ds. przyrody i leśnictwa

Kierownik Referatu
Marzena Pawłowska
tel.: 61 8418-809
e-mail: marzena.pawlowska@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 204A


Pracownicy Referatu:
tel.: 61 8410-765
tel.: 61 8410-581
tel.: 61 8410-787
tel.: 61 8410-577

Zadania Referatu:

  • rejestracja zwierząt i roślin podlegających ograniczeniom przewozowym (CITES)
  • wydawanie zezwoleń na hodowlę chartów rasowych i ich mieszańców
  • prowadzenie spraw związanych z łowiectwem
  • prowadzenie nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa
  • wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości należących do gmin powiatu poznańskiego


Referat ds. ochrony gruntów rolnych

Kierownik Referatu
Paweł Wielgosz
tel.: 61 8410-555
e-mail: pawel.wielgosz@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 204


Zadania Referatu:

  • wydawanie decyzji zezwalających na trwałe wyłączenie objętych ochroną gruntów z produkcji rolnej przed uzyskaniem przez inwestora pozwolenia na budowę określonej inwestycji bądż o zmianie użytkowania obiektu budowlanego
  • wydawanie zaświadczeń (na etapie realizacji inwestycji) w stosunku do gruntów, które nie podlegają wyłączeniu
  • wydawanie decyzji zezwalających na czasowe bądź trwałe wyłączenie objętych ochroną gruntów z produkcji rolnej przed rozpoczęciem eksploatacji kopaliny
  • wydawanie decyzji przekazujących w przypadku zmiany osoby zobowiązującej do rekultywacji gruntów praw i obowiązków wynikających z wcześniej wydanych decyzji
  • wydawanie decyzji ustalających osobę zobowiązaną do rekultywacji gruntów
  • wydawanie decyzji ustalających kierunek i termin rekultywacji gruntów
  • wydawanie decyzji uznających rekultywację gruntów za zakończoną
  • wydawanie decyzji wygaszających decyzje zezwalające na czasowe wyłączenie gruntów w związku z przeprowadzoną w kierunku rolnym rekultywacją
  • wydawanie decyzji wygaszających decyzje ostateczne wydane w sprawie wyłączenia gruntów klas IV - VI nie wykonane do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych

Informacje w sprawie wyłączenia gruntu rolnego z produkcji i rekultywacji gruntu udzielane są pod nr telefonów:

tel. 61 8410-561 Gminy: Kostrzyn Wlkp., Rokietnica, Luboń, Dopiewo,
tel. 61 8410-560 Gminy: Tarnowo Podgórne, Murowana Goślina,
tel. 61 8410-555 Gmina: Kórnik, Kleszczewo,
tel. 61 8410-558 Gminy: Komorniki, Mosina, Buk, Stęszew, Puszczykowo,
tel. 61 8410-563 Gminy: Czerwonak, Pobiedziska, Suchy Las,
tel. 61 2228-989 Gmina: Swarzędz.


 

 

Pozostałe zadania Wydziału:

Agata Sibila
tel.: 61 8410-750
e-mail: agata.sibila@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 203A

  • prowadzenie spraw związanych z finansowaniem ochrony środowiska
     

Jadwiga Graś
tel.: 61 8410-750
e-mail: jadwiga.szymanska@powiat.poznan.pl, sekretariatos@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 203A

  • udostępnianie informacji o środowisku
  • edukacja ekologiczna
  • szkolenia z zakresu ochrony środowiska           

 

  Zobacz także:
 ⇒ SPRAWY
 ⇒ § 38 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa - Zadania Wydziału Ochrony
     Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
  • autor informacji: Agata Sibila
    data wytworzenia: 2011.07.25
  • opublikował: Agata Sibila
    data publikacji: 2003-06-26 09:34
  • zmodyfikował: Agata Sibila
    ostatnia modyfikacja: 2016-06-21 11:23

drukuj całą stronę

Stopka Strony

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.:
faks: 

(+48) 61 8 410-500
(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl
 

Polityka Cookies

Godziny przyjęć klientów:

poniedziałek:      9:30-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Wydział Komunikacji
i Transportu:

poniedziałek:      9:00-16:30
wtorek-piątek:    8:00-15:00

Powiatowy Zespół do Spraw
Orzekania o Niepełnosprawności:

poniedziałek, środa:          7:30-16.30
wtorek, czwartek, piątek:  7:30-14:30
(więcej informacji...)

Ilość odwiedzin tej strony: 35716 ostatnia aktualizacja tej strony 2016-06-21 11:23 ostatnia aktualizacja w BIP 2016-09-30 14:54
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.