BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

UCHWAŁA Nr 1364/2006
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO

z dnia 1 lutego 2006r.

 w sprawie: zmiany uchwały Zarządu Powiatu Poznańskiego w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu.


Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późno zm.) Zarząd Powiatu Poznańskiego uchwala, co następuje:

§ 1 . W uchwale nr 848/2005 Zarządu Powiatu Poznańskiego z dnia 17 stycznia 2005 r. w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu w załączniku stanowiącym Regulamin Organizacyjny wprowadza się następujące zmiany: 

1) w § 5 ust. 1:

a) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
,,12) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach, organizacji robót publicznych, prac społecznie użytecznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów, ",


b) pkt 14 otrzymuje brzmienie:

„14) wydawanie decyzji w sprawach o:

a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy oraz należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa wart. 46, ",

c) po pkt 18 dodaje się pkt 19 w brzmieniu:
,,19) opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania.";

2) w § 7 ust.2 otrzymuje brzmienie:

,,2. Dyrektora PUP, wyłonionego w drodze konkursu spośród kandydatów spełniających warunki art. 9 ust. 5 ustawy, zgodnie z treścią Porozumienia z dnia 21 grudnia 2001 r. (wraz z aneksami nr 1 i 2) zawartego pomiędzy Miastem Poznań a Powiatem Poznańskim oraz podjętymi na jego podstawie ustaleniami, powołuje i odwołuje Starosta. Starosta odwołuje Dyrektora PUP po uzyskaniu zgody Rady wyrażonej większością co najmniej 2/3 składu Rady. ";

3) § 15 otrzymuje brzmienie:

„Referat jest przynajmniej 3-osobową samodzielną, wydzieloną w strukturze komórką organizacyjną, realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne. ";

 4) w§ 19:

a) ust 1:
w pkt 1 dodaje się tiret 5 w brzmieniu:

„ - Stanowisko ds. usług EURES ",

w pkt 2 uchyla się tiret 4,

b) ust 2 i 3 otrzymują brzmienie:

",2. W pionie działań wspierających:

1) Samodzielne stanowisko ds. prawnych - radca prawny,
2) Referat obsługi sekretariatu,
3) Samodzielne stanowisko ds. pracowniczych,
4) Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych,
5) Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
6) Dział Finansowo - Księgowy, w tym:

- Stanowisko ds. księgowości budżetowej,
- Stanowisko obsługi Funduszu Pracy i PFRON,
- Stanowisko obsługi kasowej i wypłat zasiłków.

7) Dział Administracyjny, w tym:

- Stanowisko ds. administracyjno - gospodarczych,
- Stanowisko ds. informatyki i statystyki,
- Stanowisko ds. archiwum,
- Stanowisko ds. recepcji i kancelarii.

3. W pionie działań informacyjno - ewidencyjnych - Dział Ewidencji, Świadczeń i Informacji, w tym:

- Stanowisko ds. ewidencji i informacji,
- Stanowisko ds. formalnej obsługi,
- Stanowisko ds. nienależnie pobranych świadczeń.";

5) w § 20 ust 1 otrzymuje brzmienie:

,,1. Dyrektor PUP kieruje i nadzoruje bezpośrednio pracą:

- Samodzielnego stanowiska ds. prawnych,
- Samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych,
- Działu Finansowo-Księgowego,
- Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej,
- Działu Administracyjnego. ";

6) w § 22 ust 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:

 „13) wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika,”

7) w § 23 ust 2 otrzymuje brzmienie:

„Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego PUP określa ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U Nr 249 poz. 2104). ";

8) w § 24:

a) pkt 11 i 12 otrzymują brzmienie:
 "

11) organizowanie robót publicznych i prac społecznie użytecznych,
12) przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny robót publicznych i prac społecznie użytecznych, ",

b) pkt 20 otrzymuje brzmienie"

,20) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, organizacji robót publicznych i prac społecznie użytecznych, ",

c) po pkt 22 dodaje się pkt 22a w brzmieniu:

„22 a) realizowanie zadań wynikających ze swobodnego przepływu pracowników między państwami członkowskimi Unii Europejskiej, a w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES, ";

9) w § 25 pkt 16 otrzymuje brzmienie:

„16) opracowanie i realizowanie indywidualnych planów działania,”;

10) w § 27:

a) w pkt 6 uchyla się tiret 1,
b) po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:
„8a) prowadzenie rejestru umów aktywizacyjnych,”,
c) pkt 10 i 11 otrzymują brzmienie:
,,10) wydawanie zaświadczeń na wniosek osób figurujących i nie figurujących w rejestrach PUP oraz potwierdzających zarejestrowanie umowy aktywizacyjnej,

11) rozpatrywanie odwołań od wydanych decyzji oraz prowadzenie rejestru odwołań, ";

l1) w § 28

a) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) przyjmowanie wpłat na Fundusz Pracy za zatrudnionych w Polsce cudzoziemców, ",

 b) uchyla się pkt 14;

12) § 30 otrzymuje brzmienie:

„Do zakresu zadań podstawowych Referatu obsługi sekretariatu w szczególności należy:

1) obsługa sekretariatu PUP,

2) obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrekcję PUP,

3) gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora PUP,

4) obsługa techniczna Rady. ";

13) § 32 otrzymuje brzmienie:

„Do zakresu zadań podstawowych Samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych należy w szczególności:

1) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych,

2)współdziałanie w przygotowywaniu dokumentów do udzielenia zamówienia,

3)sporządzanie i kompletowanie dokumentacji niezbędnej przy wyborze oferty,

4) sporządzanie planów zamówień publicznych oraz rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych. ";

14) po § 32 dodaje się § 32a w brzmieniu:

„Do zakresu zadań podstawowych Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej należy w szczególności:

a) planowanie kontroli,

b) realizacja kontroli,

c) przygotowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie ich realizacji,
d) kontrolowanie realizacji wydanych zaleceń, ej współpraca z organami kontroli zewnętrznej. ";

15) w § 33 po pkt 9 dodaje się pkt 9a i 9b w brzmieniu:

,,9a) obsługa recepcji i kancelarii PUP,
 9b) realizacja zadań związanych z promocją PUP, ";

16) załącznik nr 1 Regulaminu otrzymuj e brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Członkowi Zarządu Ewie Dalc.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Starosta – Jan Grabkowski
Wicestarosta – Tomasz Łubiński
Członek Zarządu – Ewa Dalc

Uzasadnienie:
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) Zarząd Powiatu uchwala regulamin organizacyjny jednostek organizacyjnych powiatu, określający ich organizację oraz zasady postępowania.
Zmiana regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu jest związana przede wszystkim z nowelizacją ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99 poz. 1001 ze zmianami) dokonaną ustawą z dnia 28.07.2005 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 164 poz. 1366). Zmiany w regulaminie organizacyjnym placówki obejmują m.in.:

a) rozszerzenie zadań Urzędu związane z:

- organizacją prac społecznie użytecznych, tj. prac wykonywanych przez bezrobotnych bez prawa do zasiłku na skutek skierowania przez starostę, organizowanych przez gminę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, organizacjach lub instytucjach statutowo zajmujących się pomocą charytatywną lub na rzecz społeczności lokalnej,
- rejestracją umów aktywizacyjnych, tj. umów o wykonywanie pracy zarobkowej przez osoby bezrobotne w gospodarstwach domowych, polegającej na wykonywaniu, na rzecz osób wspólnie zamieszkujących i gospodarujących w takim gospodarstwie, czynności związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego lub opieką nad osobą zamieszkującą w gospodarstwie domowym,
- opracowywaniem i realizacją indywidualnych planów działania, tj. planu działania obejmującego podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy;

b) zmiany w katalogu wydawanych decyzji zgodnie z nowym brzmieniem art. 9 ust. 1 pkt 14 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
c) dostosowanie sposobu wyboru dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy do nowego brzmienia art. 9 ust. 5 ustawy;
d) likwidację Zakładu Pomocniczego;
e) zmiany w strukturze organizacyjnej polegające w szczególności na:

- wydzieleniu stanowiska ds. kontroli wewnętrznej,
- przeniesieniu stanowiska ds. EURES do Działu Rynku Pracy,
- połączeniu stanowisk ds. kancelarii ze stanowiskami ds. recepcji.

 Wobec powyższego przyjęcie powyższej uchwały jest uzasadnione.

 

Członek Zarządu Ewa Dalc

drukuj ()

  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2006-02-21 08:26
  • zmodyfikował: brak informacji
    ostatnia modyfikacja: 2010-03-26 13:15

« wstecz

Banery