BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
 - www.powiat.poznan.pl
 - Fotokod z linkiem do tej strony
 - Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
 - Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
 
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
 - Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
 - Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
 - Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
 - Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
 - Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
 - Wydział Organizacyjny
 - Wydział Nieruchomości
 - Wydział Finansów
 - Wydział Edukacji
 - Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
 - Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
 - Powiatowy Konserwator Zabytków
 - Wydział Gospodarowania Mieniem
 
Treść strony
ZEZWOLENIE NA WYKREŚLENIE Z KSIĘGI WIECZYSTEJ WZMIANEK O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA WYWŁASZCZENIOWEGO itp. (GN-07)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wykreślenie z księgi wieczystej wzmianki o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego złożony przez osobę posiadającą interes prawny (wniosek sporządzony samodzielnie przez zainteresowanego, zawierający następujące elementy treści: dane osobowe, oznaczenie geodezyjne nieruchomości (nazwa miejscowości, gmina, obręb, nr działki, powierzchnia) oraz numer księgi wieczystej.
Załączniki:
- odpis księgi wieczystej (lub wydruk z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych),
 - dokument, na mocy którego dokonano wpisu wzmianki o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym).
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Nieruchomości - Referat Gospodarki Nieruchomościami, tel. 61 8410-683
Złożenie wniosku: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18  (pok. 002)
lub ul. Słowackiego 8 (pok. 018)
Odbiór dokumentów: zezwolenie zostanie przesłane listem poleconym. Istnieje możliwość osobistego odbioru zezwolenia. Wówczas prosimy o podanie we wniosku nr telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru zezwolenia.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni - wydanie zezwolenia nie podlega przepisom ustawy z dnia 14.06.1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starosta Poznański wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej wydaje zezwolenie na wykreślenie z księgi wieczystej wzmianki o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego, po uprzednim ustaleniu zasadności wniosku 
[m. in. zbadaniu, czy Starosta Poznański jest organem posiadającym kompetencje do wydania zezwolenia] oraz zbadaniu księgi wieczystej.
Zezwolenie zostanie przesłane listem poleconym lub doręczone osobiście w siedzibie Urzędu.
OPŁATY
Wniosek z załącznikami nie podlegają opłacie skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY
Postępowanie cywilne, zatem nie przewiduje się trybu odwoławczego w drodze administracyjnej. 
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
 - Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.
 
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2023-11-07
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treść Marta Bocian
 - Data wytworzenia 2007-09-21
 - Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2007-09-21 12:25
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2023-11-07 13:07
 
Wizytówka









