BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Treść strony

    Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Starostwo Powiatowe w Poznaniu udostępnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, następujące formy kontaktu z urzędem:
 

  • poczta elektroniczna: starostwo@powiat.poznan.pl
  • fax: 61 8480-556
  • tłumacz PJM (polski język migowy)
  • tłumacz SJM (system językowo – migowy)
  • tłumacz SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych)
     

W przypadku tłumacza PJM i SJM, Starostwo Powiatowe w Poznaniu zapewnia usługę tłumacza języka migowego on-line Seventica. Połączenie z tłumaczem następuje za pośrednictwem aparatu telefonicznego wyposażonego w monitor i kamerę, podczas którego tłumaczona jest rozmowa pomiędzy klientem, a pracownikiem Urzędu. Usługa dostępna jest w Punkcie Informacyjnym Starostwa Powiatowego w budynku przy ul. Jackowskiego 18 oraz Słowackiego 8, w godzinach pracy urzędu. Korzystanie z ww. usługi nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.

Uwaga: Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza SKOGN, bez względu na miejsce załatwienia sprawy, zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą, na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej:

Formularz do pobrania - (PDF)    (DOC) 

Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub złożyć w Kancelarii Ogólnej Starostwa.

Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Starosta Poznański zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień.

Osoby uprawnione mają również prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z tut. Starostwem. Osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w urzędzie. Prawo, o którym mowa powyżej, może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Krygier
  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2012-03-30 11:46
  • zmodyfikował: Pieczyński Maciej
    ostatnia modyfikacja: 2020-10-01 14:49

drukuj całą stronę

Banery

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

Polityka Cookies

Godziny otwarcia

poniedziałek:      9:30 - 16:30
wtorek - piątek:  8:00 - 15:00

poza niżej wymienionymi wydziałami:

(godziny przyjęć dla poszczególnych wydziałów...)

Powiązana strona podmiotu

Powiat Poznański

Banery

Stopka strony

Ilość odwiedzin tej strony: 2910
Ostatnia aktualizacja tej strony: 2015-04-27 11:19
Ostatnia aktualizacja w BIP: 2020-10-30 15:17