BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
 - www.powiat.poznan.pl
 - Fotokod z linkiem do tej strony
 - Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
 - Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
 
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
§ 29. Do zadań Wydziału Organizacyjnego „OP” należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
- obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
 - koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
 - zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
 - prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty i Zarządu z Radą w zakresie:
a) opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
b) wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i Starosty oraz innych spraw związanych ze współpracą Starosty, Zarządu i Rady oraz monitorowaniem udzielania odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu na wnioski i interpelacje, - opracowaniem raportu Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego,
 - opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu,
 - prowadzeniem następujących rejestrów:
a) uchwał Zarządu
b) Zarządzeń Starosty
c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów o organizację praktyk, wolontariat itp., - przekazywaniem umów do rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych,
 
2. w zakresie kontroli zewnętrznych:
a) prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
b) prowadzeniem książki kontroli,
3. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu i jego nowelizacji,
 - opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
 - inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa jako organizacji,
 - opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
 - przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentanta załogi,
 - administrowanie Intranetem,
 
4. w zakresie skarg i wniosków:
- prowadzeniem i nadzorowaniem rejestru skarg i wniosków, o którym mowa w § 61 ust. 1 i 2 pkt 1 Regulaminu,
 - monitorowaniem terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
 - współpracą z Radą Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków, należących do właściwości Rady,
 - przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków,
 
5. w zakresie petycji, o których mowa w ustawie o petycjach z wyjątkiem petycji złożonych do Rady;
6. w zakresie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym:
7. w zakresie obsługi klientów:
- prowadzeniem punktu informacyjnego,
 - prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej,
 - obsługą punktu potwierdzającego profile zaufane elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w Starostwie,
 - pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,
 
8. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
- prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
 - prowadzeniem rejestru przesyłek,
 - współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek,
 
9. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej:
- zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
 - współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym,
 
10. w zakresie archiwum zakładowego:
- prowadzeniem archiwum zakładowego,
 - wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
 - bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw (zadania wykonuje koordynator czynności kancelaryjnych),
 - prowadzeniem archiwum elektronicznego,
 - współpracą z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
 - współpracą z Archiwum Państwowym.
 
11. w zakresie stowarzyszeń i fundacji:
- sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia, z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
 - sprawowaniem nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi i klubami sportowymi, działającymi w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z art. 4 ustawy o sporcie,
 - sprawowaniem nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
 - prowadzeniem kontroli w zakresie wypełniania przez stowarzyszenia i fundacje, będące instytucjami obowiązanymi, obowiązku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
 - przekazywaniem Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej planów i informacji sporządzanych w związku z prowadzonym nadzorem mad stowarzyszeniami i fundacjami,
 - prowadzeniem ewidencji:
a) stowarzyszeń zwykłych
b) uczniowskich klubów sportowych,
c) klubów sportowych, działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, - współpracą z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami i klubami, 
w tym występowanie, w przypadkach określonych w ustawie, z wnioskiem o upomnienie, uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały, rozwiązanie stowarzyszenia, klubu. - współpracą z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w tym występowanie, w przypadkach określonych w przepisach, z wnioskiem o stwierdzenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz celem, w jakim fundacja została ustanowiona, o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy, o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego, o likwidację fundacji,
 
12. w zakresie przyjmowania i wyjaśniania zgłoszeń naruszeń oraz ochrony sygnalistów,
13. w zakresie prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Powiat Poznański.
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2022-01-20 09:00
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2022-01-27 09:29
 
Rejestr zmian
- zmieniono 2022-01-27 09:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
 - zmieniono 2022-01-27 09:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 








