BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ GABINET STAROSTY, KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I PROMOCJI POWIATU
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Dyrektor Wydziału
Rzecznik Prasowy
Katarzyna Wozińska-Gracz
kom. 506 082 488
tel. 61 8410-597
fax: 61 8473-421
e-mail: katarzyna.wozinska-gracz@powiat.poznan.pl
I piętro, pok. 110 A
Zastępca Dyrektora Wydziału
Tomasz Skupio
tel. 61 8410-740
e-mail: tomasz.skupio@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 234
Zastępca Dyrektora Wydziału
Tomasz Morawski
kom. 504 134 189
tel. 61 8410-667
fax: 61 8473-421
e-mail: tomasz.morawski@powiat.poznan.pl
I piętro, pok. 111
Pracownicy Wydziału
tel. 61 8410-514
tel. 61 8418-820
tel. 61 8410-779
I piętro, pok. 110
Sekretariat Zarządu
tel. 61 8410-539
tel. 61 8410-501
I piętro, pok. 104
Referat ds. Współpracy Krajowej i Zagranicznej oraz Aktywności Społecznej i Przedsiębiorczości
Pracownicy Referatu
tel. 61 8410-535
tel. 61 8418-826
tel. 61 8410-544
I piętro, pok. 103 D
Referat ds. Promocji i Public Relations
Referat ds. Pożytku Publicznego
Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie obsługi Starosty i Zarządu:
- prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Starosty i Zarządu,
- prowadzeniem kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno- gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
- przygotowaniem spotkań z udziałem Starosty i Zarządu,
- organizowaniem spotkań i wizyt oficjalnych itp.,
- prezentowaniem i przeprowadzaniem przedsięwzięcia pt.: „Nagrody Starosty Poznańskiego",
- prezentowaniem, wyjaśnianiem i uzasadnianiem działań organów Powiatu w środkach masowego przekazu,
- prezentowaniem w środkach masowego przekazu stanowiska organów Powiatu w ważnych sprawach należących do zakresu ich działania,
- współpracą ze środkami masowego przekazu i lokalnymi środkami masowego przekazu w gminach Powiatu,
- bieżącym analizowaniem informacji, publikacji prasowych związanych z pracą samorządu powiatowego,
- organizowaniem konferencji prasowych i spotkań środowiskowych,
- kontaktem z przedstawicielami mediów, w tym przekazywanie informacji prasowych i prezentowanie stanowiska Starosty i Zarządu,
- realizacja projektów medialnych,
- przygotowywaniem i opracowywaniem w uzgodnieniu z właściwymi jednostkami materiałów informacyjnych dla Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu,
- obsługą działalności Starosty i Członków Zarządu w ramach pełnionych przez nich funkcji w organizacjach, stowarzyszeniach itp.
- przeciwdziałaniem dezinformacji obniżającej społeczną odporność na obszarze powiatu,
- udziałem w powiadamianiu, ostrzeganiu i alarmowaniu ludności o zagrożeniach.
2. w zakresie współpracy zagranicznej Powiatu w szczególności:
- organizacją wizyt partnerów zagranicznych w Powiecie,
- organizacją wizyt przedstawicieli Powiatu Poznańskiego za granicą w tym w regionach partnerskich,
- realizowaniem zagadnień wynikających z ustaleń pomiędzy władzami Powiatu a partnerami zagranicznymi,
- poszukiwaniem nowych partnerów zagranicznych potrzebnych Powiatowi do realizacji zadań i celów powiatu,
- prowadzeniem spraw związanych z współtworzeniem i przystępowaniem przez Powiat do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych oraz regionalnych,
3. w zakresie współpracy Powiatu z krajowymi jednostkami samorządu terytorialnego, (dalej jako JST),
w szczególności:
- organizacją wizyt przedstawicieli JST w Powiecie,
- organizacją wizyt przedstawicieli Powiatu na terenie innych JST,
- realizowaniem zagadnień wynikających z ustaleń pomiędzy władzami Powiatu a innymi JST,
- współpracą z krajowymi instytucjami i organizacjami lokalnymi.
4. w zakresie rozwoju i promocji przedsiębiorczości:
- współpracą z przedstawicielami instytucji i urzędów w zakresie działań zmierzających do pozyskania inwestorów,
- przygotowaniem i aktualizowaniem oferty inwestycyjnej gmin Powiatu,
- tworzeniem bazy danych dotyczącej przedsiębiorców i przedsiębiorstw z terenu Powiatu,
- udzielaniem przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom informacji dotyczących możliwości inwestowania na terenie Powiatu oraz procedur związanych z tym tematem,
- podejmowaniem czynności związanych z promocją Powiatu w środowisku biznesowym,
- organizowaniem imprez, konkursów, wystaw, targów i misji gospodarczych o charakterze biznesowym, dotyczących m.in. Powiatu,
- przygotowywaniem i przeprowadzaniem konkursu o tytuł „Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości”,
- prowadzeniem strony www.pfpp.com.pl
5. w zakresie promocji i public relations:
- kreowaniem wizerunku Powiatu z uwzględnieniem zadań promocyjnych, wynikających z założeń dokumentów strategicznych Powiatu,
- inicjowaniem, opracowaniem i rozpowszechnianiem materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie i działaniach mających z nim związek,
- organizacją imprez promocyjnych w tym m.in. konkursów, festynów, targów i wystaw oraz prowadzeniem kalendarza imprez z zakresu kultury, sportu i turystyki, oświaty, ochrony i promocji zdrowia w Powiecie oraz innych przedsięwzięć,
- promocją Powiatu z wykorzystaniem mediów,
- współpracą z gminami i organizacjami w zakresie promocji Powiatu,
- budowaniem i rozwojem marki „Powiat Poznański",
- wspieraniem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego,
- inspirowaniem społeczności lokalnej do aktywności na rzecz wspólnego dobra a także seniorów w Powiecie,
6. w zakresie kultury i sztuki:
- upowszechnianiem kultury ze szczególnym nastawieniem na dzieci i młodzież,
- podejmowaniem działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej,
- organizacją imprez, mających znaczenie dla kultury i integracji społeczności Powiatu,
- wydawaniem i współwydawaniem materiałów promocyjno-informacyjnych, służących upowszechnianiu historii, tradycji i kultury Powiatu,
- organizowaniem i prowadzeniem zadań powiatowej biblioteki publicznej,
- przyznawaniem nagród za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,
- współpracą z gminnymi ośrodkami kultury oraz organizacjami pozarządowymi, prowadzącymi działalność kulturalną,
- współpracą i koordynowaniem działań z zakresu kultury, realizowanych przez Instytut Skrzynki - Instytut Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego,
7. w zakresie ochrony dóbr kultury: udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków,
8. w zakresie kultury fizycznej:
- udziałem w organizacji przedsięwzięć sportowych i sportowo-rekreacyjnych, mających znaczenie dla Powiatu,
- promowaniem i wspieraniem działalności sportowej i rekreacyjnej w tym programów sportowych, służących upowszechnianiu kultury fizycznej i form aktywnego wypoczynku wśród mieszkańców Powiatu, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży a także seniorów,
- przyznawaniem nagród dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe oraz nagród dla trenerów, prowadzących szkolenie zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym,
- współpracą z gminnymi ośrodkami sportu oraz organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność sportową,
9. w zakresie turystyki:
- upowszechnianiem aktywnej rekreacji wśród mieszkańców Powiatu z uwzględnieniem dzieci, młodzieży i seniorów,
- promowaniem atrakcji turystycznych i przyrodniczych na terenie Powiatu (udział w organizacji przedsięwzięć o charakterze turystycznym o zasięgu powiatowym, oznakowanie i tworzenie tras krajoznawczych itp.),
- współpracą z gminami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promocji i rozwoju turystyki oraz organizacji imprez turystycznych,
- współpracą z Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną,
10. w zakresie pożytku publicznego:
- zlecaniem zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- kontrolowaniem i oceną realizacji wskazanych zadań pod względem prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na ich realizację,
- realizacją zadań w ramach inicjatywy lokalnej,
- obsługą administracyjno-organizacyjną Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Poznańskim.
11. współpracą z Wydziałem Organizacyjnym oraz Wydziałem Kadr i Płac w zakresie występowania do właściwych instytucji z wnioskami o nadanie odznaczeń zasłużonym i długoletnim pracownikom Starostwa.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Felińskadata wytworzenia: 2003-12-06
- opublikował: Kolanowska-Pogrzebna Hannadata publikacji: 2003-06-12 12:17
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2025-03-14 10:10
Rejestr zmian
- 02.07.2003; zmiana treści informacji
- 03.07.2003; zmiana treści informacji
- 14.10.03; korekta
- 02.02.04; korekta
- 15.11.05; zmiana adresu e-mail
- 05.09.07; update systemu
- 12.09.07; korekta edytorska
- 17.09.07; dodanie nazwy obiektu
- 18.09.07; ujednolicenie stron
- 04.10.07; ujednolicenie stron
- 21.12.07; korekta edytorska
- 21.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 23.04.09; korekta
- 05.06.09; zmiana właściciela obiektu
- 15.09.09; aktualizacja informacji
- 01.12.09; korekta edytorska
- 03.12.09 korekta numerów tel
- 03.03.10 korekta numerów tel
- 08.03.11 aktualizacja informacji
- 04.04.11 aktualizacja treści
- 28.04.11 korekta edytorska
- zmieniono 2011-05-20 08:21 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2011-05-20 08:27 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2011-05-20 08:41 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2011-05-26 11:26 przez Kaźmierczak Izabela: przegląd treści
- zmieniono 2011-06-30 14:04 przez Kaźmierczak Izabela: aktualizacja treści
- zmieniono 2011-06-30 14:17 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-06-30 14:19 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-06-30 14:52 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 13:45 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 13:48 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 13:50 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 13:57 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 13:58 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 13:59 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-07-01 14:14 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-10-10 11:40 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-10-10 11:42 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2011-11-23 15:01 przez Kaźmierczak Izabela
- zmieniono 2012-04-23 16:55 przez Administrator Systemu: aktualizacja numerów telefonów
- zmieniono 2012-04-25 15:06 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2012-04-27 12:35 przez Kozłowska Anna: kontrola danych
- zmieniono 2012-04-27 12:38 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2012-04-27 12:39 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2012-05-29 12:40 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2012-07-03 11:40 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2012-07-26 13:41 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2012-08-28 14:28 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2012-08-28 14:29 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2013-02-01 13:33 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2013-02-01 13:48 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2013-02-01 14:30 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2013-06-25 13:16 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2013-06-25 13:53 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
- zmieniono 2013-06-25 13:54 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2013-06-25 13:55 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2013-06-25 14:08 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2014-04-02 15:06 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2014-06-24 14:16 przez Kozłowska Anna
- zmieniono 2015-04-09 14:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-04-09 14:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-09 14:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-05-22 12:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-05-22 13:03 przez Kolanowska Hanna: kontrola danych
- zmieniono 2015-07-07 12:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-07-20 11:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja po zmianie regulaminu
- zmieniono 2016-01-29 13:59 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
- zmieniono 2016-01-29 14:01 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
- zmieniono 2016-01-29 14:02 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
- zmieniono 2016-01-29 14:12 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
- zmieniono 2016-06-10 12:28 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
- zmieniono 2016-06-10 12:28 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
- zmieniono 2017-03-02 13:39 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2017-03-02 13:45 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2017-03-02 13:45 przez Bartosz Kurek : aktualizacja treści
- zmieniono 2017-03-02 13:57 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2017-03-14 10:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2017-10-17 14:36 przez Joanna Felińska: kontrola danych
- zmieniono 2018-02-01 10:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-04 14:51 przez Joanna Felińska
- zmieniono 2018-11-27 14:54 przez Joanna Felińska
- zmieniono 2018-11-27 14:58 przez Joanna Felińska
- zmieniono 2019-11-25 15:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-01-10 09:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2020-01-16 15:09 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2020-01-21 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-10-21 08:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-10-23 15:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie stanowiska zastępcy dyrektora
- zmieniono 2020-10-26 11:00 przez Agata Poleska
- zmieniono 2020-10-26 11:05 przez Agata Poleska
- zmieniono 2020-10-26 11:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2020-11-26 09:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-11-26 12:38 przez Pieczyński Maciej: korekta
- zmieniono 2021-02-08 15:10 przez Pieczyński Maciej: korekta - poprawienie numeru pokoju pracowników Sekretariatu
- zmieniono 2021-02-08 16:40 przez Agata Poleska : dodanie podkreślenia
- zmieniono 2021-02-25 11:45 przez Agata Poleska
- zmieniono 2021-08-12 12:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2022-01-21 11:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
- zmieniono 2022-01-21 11:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-08-21 14:17 przez Pieczyński Maciej: KOR
- zmieniono 2023-08-21 14:17 przez Pieczyński Maciej: korekta treści
- zmieniono 2023-08-22 13:49 przez Pieczyński Maciej: formatowanie tekstu
- zmieniono 2023-08-22 14:21 przez Pieczyński Maciej: formatowanie tekstu
- zmieniono 2024-07-23 10:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2024-07-23 10:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2024-07-23 10:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-03-13 13:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-03-13 13:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-03-13 14:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-03-13 14:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-03-14 10:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści po zmianie regulaminu