BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ GABINET STAROSTY, KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I PROMOCJI POWIATU

ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Rzecznik Prasowy
Katarzyna Wozińska-Gracz
kom. 506 082 488
tel. 61 8410-597
fax: 61 8473-421
e-mail: katarzyna.wozinska-gracz@powiat.poznan.pl

I piętro, pok. 110 A

Zastępca Dyrektora Wydziału
Tomasz Skupio
tel. 61 8410-740
e-mail: tomasz.skupio@powiat.poznan.pl
II piętro, pok. 234

Zastępca Dyrektora Wydziału
Tomasz Morawski
kom. 504 134 189
tel. 61 8410-667
fax: 61 8473-421
e-mail: tomasz.morawski@powiat.poznan.pl
I piętro, pok. 111

Pracownicy Wydziału
tel. 61 8410-514
tel. 61 8418-820
tel. 61 8410-779
I piętro, pok. 110

Sekretariat Zarządu
tel. 61 8410-539
tel. 61 8410-501
I piętro, pok. 104

Referat ds. Współpracy Krajowej i Zagranicznej oraz Aktywności Społecznej i Przedsiębiorczości
Pracownicy Referatu
tel. 61 8410-535
tel. 61 8418-826
tel. 61 8410-544
I piętro, pok. 103 D

Referat ds. Promocji i Public Relations

Referat ds. Pożytku Publicznego

Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:

1. w zakresie obsługi Starosty i Zarządu:

  1. prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Starosty i Zarządu,
  2. prowadzeniem kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno- gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
  3. przygotowaniem spotkań z udziałem Starosty i Zarządu,
  4. organizowaniem spotkań i wizyt oficjalnych itp.,
  5. prezentowaniem i przeprowadzaniem przedsięwzięcia pt.: „Nagrody Starosty Poznańskiego",
  6. prezentowaniem, wyjaśnianiem i uzasadnianiem działań organów Powiatu w środkach masowego przekazu,
  7. prezentowaniem w środkach masowego przekazu stanowiska organów Powiatu w ważnych sprawach należących do zakresu ich działania,
  8. współpracą ze środkami masowego przekazu i lokalnymi środkami masowego przekazu w gminach Powiatu,
  9. bieżącym analizowaniem informacji, publikacji prasowych związanych z pracą samorządu powiatowego,
  10. organizowaniem konferencji prasowych i spotkań środowiskowych,
  11. kontaktem z przedstawicielami mediów, w tym przekazywanie informacji prasowych i prezentowanie stanowiska Starosty i Zarządu,
  12. realizacja projektów medialnych,
  13. przygotowywaniem i opracowywaniem w uzgodnieniu z właściwymi jednostkami materiałów informacyjnych dla Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu,
  14. obsługą działalności Starosty i Członków Zarządu w ramach pełnionych przez nich funkcji w organizacjach, stowarzyszeniach itp.
  15. przeciwdziałaniem dezinformacji obniżającej społeczną odporność na obszarze powiatu,
  16. udziałem w powiadamianiu, ostrzeganiu i alarmowaniu ludności o zagrożeniach.

2. w zakresie współpracy zagranicznej Powiatu w szczególności

  1. organizacją wizyt partnerów zagranicznych w Powiecie,
  2. organizacją wizyt przedstawicieli Powiatu Poznańskiego za granicą w tym w regionach partnerskich,
  3. realizowaniem  zagadnień wynikających z ustaleń pomiędzy władzami Powiatu a partnerami zagranicznymi,
  4. poszukiwaniem nowych partnerów zagranicznych potrzebnych Powiatowi do realizacji  zadań i celów powiatu,
  5. prowadzeniem spraw związanych z współtworzeniem i przystępowaniem przez Powiat do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych oraz regionalnych,

3. w zakresie współpracy Powiatu z krajowymi jednostkami samorządu terytorialnego, (dalej jako JST),
w szczególności
:

  1. organizacją wizyt przedstawicieli JST w Powiecie,
  2. organizacją wizyt przedstawicieli Powiatu na terenie innych JST,
  3. realizowaniem zagadnień wynikających z ustaleń pomiędzy władzami Powiatu a innymi JST,
  4. współpracą z krajowymi instytucjami i organizacjami lokalnymi.

4. w zakresie rozwoju i promocji przedsiębiorczości:

  1. współpracą z przedstawicielami instytucji i urzędów w zakresie działań zmierzających do  pozyskania inwestorów,
  2. przygotowaniem i aktualizowaniem oferty inwestycyjnej gmin Powiatu,
  3. tworzeniem bazy danych dotyczącej przedsiębiorców i przedsiębiorstw z terenu Powiatu,
  4. udzielaniem przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom informacji dotyczących możliwości inwestowania na terenie Powiatu oraz procedur związanych z tym tematem,
  5. podejmowaniem czynności związanych z promocją Powiatu w środowisku biznesowym,
  6. organizowaniem imprez, konkursów, wystaw, targów i misji gospodarczych o charakterze biznesowym, dotyczących m.in. Powiatu,
  7. przygotowywaniem i przeprowadzaniem konkursu o tytuł „Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości”,
  8. prowadzeniem strony www.pfpp.com.pl 

5. w zakresie promocji i public relations:

  1. kreowaniem wizerunku Powiatu z uwzględnieniem zadań promocyjnych, wynikających z założeń dokumentów strategicznych Powiatu,
  2. inicjowaniem, opracowaniem i rozpowszechnianiem materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie i działaniach mających z nim związek,
  3. organizacją imprez promocyjnych w tym m.in. konkursów, festynów, targów i wystaw oraz prowadzeniem kalendarza imprez z zakresu kultury, sportu i turystyki, oświaty, ochrony i promocji zdrowia w Powiecie oraz innych przedsięwzięć,
  4. promocją Powiatu z wykorzystaniem mediów,
  5. współpracą z gminami i organizacjami w zakresie promocji Powiatu,
  6. budowaniem i rozwojem marki „Powiat Poznański",
  7. wspieraniem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego,
  8. inspirowaniem społeczności lokalnej do aktywności na rzecz wspólnego dobra a także seniorów w Powiecie,

6. w zakresie kultury i sztuki:

  1. upowszechnianiem kultury ze szczególnym nastawieniem na dzieci i młodzież,
  2. podejmowaniem działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej,
  3. organizacją imprez, mających znaczenie dla kultury i integracji społeczności Powiatu,
  4. wydawaniem i współwydawaniem materiałów promocyjno-informacyjnych, służących upowszechnianiu historii, tradycji i kultury Powiatu,
  5. organizowaniem i prowadzeniem zadań powiatowej biblioteki publicznej,
  6. przyznawaniem nagród za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,
  7. współpracą z gminnymi ośrodkami kultury oraz organizacjami pozarządowymi, prowadzącymi działalność kulturalną,
  8. współpracą i koordynowaniem działań z zakresu kultury, realizowanych przez Instytut Skrzynki - Instytut Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego,

7. w zakresie ochrony dóbr kultury: udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków,

8. w zakresie kultury fizycznej:

  1. udziałem w organizacji przedsięwzięć sportowych i sportowo-rekreacyjnych, mających znaczenie dla Powiatu,
  2. promowaniem i wspieraniem działalności sportowej i rekreacyjnej w tym programów sportowych, służących upowszechnianiu kultury fizycznej i form aktywnego wypoczynku wśród mieszkańców Powiatu, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży a także seniorów,
  3. przyznawaniem nagród dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe oraz nagród dla trenerów, prowadzących szkolenie zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym,
  4. współpracą z gminnymi ośrodkami sportu oraz organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność sportową,

9. w zakresie turystyki:

  1. upowszechnianiem aktywnej rekreacji wśród mieszkańców Powiatu z uwzględnieniem dzieci, młodzieży i seniorów,
  2. promowaniem atrakcji turystycznych i przyrodniczych na terenie Powiatu (udział w organizacji przedsięwzięć o charakterze turystycznym o zasięgu powiatowym, oznakowanie i tworzenie tras krajoznawczych itp.),
  3. współpracą z gminami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promocji i rozwoju turystyki oraz organizacji imprez turystycznych,
  4. współpracą z Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną,

10. w zakresie pożytku publicznego:

  1. zlecaniem zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  2. kontrolowaniem i oceną realizacji wskazanych zadań pod względem prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na ich realizację,
  3. realizacją zadań w ramach inicjatywy lokalnej,
  4. obsługą administracyjno-organizacyjną Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Poznańskim.

11. współpracą z Wydziałem Organizacyjnym oraz Wydziałem Kadr i Płac w zakresie występowania do właściwych instytucji z wnioskami o nadanie odznaczeń zasłużonym i długoletnim pracownikom Starostwa.

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Felińska
    data wytworzenia: 2003-12-06
  • opublikował: Kolanowska-Pogrzebna Hanna
    data publikacji: 2003-06-12 12:17
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2025-03-14 10:10

Rejestr zmian

  • 02.07.2003; zmiana treści informacji
  • 03.07.2003; zmiana treści informacji
  • 14.10.03; korekta
  • 02.02.04; korekta
  • 15.11.05; zmiana adresu e-mail
  • 05.09.07; update systemu
  • 12.09.07; korekta edytorska
  • 17.09.07; dodanie nazwy obiektu
  • 18.09.07; ujednolicenie stron
  • 04.10.07; ujednolicenie stron
  • 21.12.07; korekta edytorska
  • 21.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 23.04.09; korekta
  • 05.06.09; zmiana właściciela obiektu
  • 15.09.09; aktualizacja informacji
  • 01.12.09; korekta edytorska
  • 03.12.09 korekta numerów tel
  • 03.03.10 korekta numerów tel
  • 08.03.11 aktualizacja informacji
  • 04.04.11 aktualizacja treści
  • 28.04.11 korekta edytorska
  • zmieniono 2011-05-20 08:21 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2011-05-20 08:27 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2011-05-20 08:41 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2011-05-26 11:26 przez Kaźmierczak Izabela: przegląd treści
  • zmieniono 2011-06-30 14:04 przez Kaźmierczak Izabela: aktualizacja treści
  • zmieniono 2011-06-30 14:17 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-06-30 14:19 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-06-30 14:52 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 13:45 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 13:48 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 13:50 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 13:57 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 13:58 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 13:59 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-07-01 14:14 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-10-10 11:40 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-10-10 11:42 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2011-11-23 15:01 przez Kaźmierczak Izabela
  • zmieniono 2012-04-23 16:55 przez Administrator Systemu: aktualizacja numerów telefonów
  • zmieniono 2012-04-25 15:06 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2012-04-27 12:35 przez Kozłowska Anna: kontrola danych
  • zmieniono 2012-04-27 12:38 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2012-04-27 12:39 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2012-05-29 12:40 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2012-07-03 11:40 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2012-07-26 13:41 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2012-08-28 14:28 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2012-08-28 14:29 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2013-02-01 13:33 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2013-02-01 13:48 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2013-02-01 14:30 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2013-06-25 13:16 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2013-06-25 13:53 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
  • zmieniono 2013-06-25 13:54 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2013-06-25 13:55 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2013-06-25 14:08 przez Magdalena Krygier
  • zmieniono 2014-04-02 15:06 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2014-06-24 14:16 przez Kozłowska Anna
  • zmieniono 2015-04-09 14:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-04-09 14:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-04-09 14:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-05-22 12:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-05-22 13:03 przez Kolanowska Hanna: kontrola danych
  • zmieniono 2015-07-07 12:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-07-20 11:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja po zmianie regulaminu
  • zmieniono 2016-01-29 13:59 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
  • zmieniono 2016-01-29 14:01 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
  • zmieniono 2016-01-29 14:02 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
  • zmieniono 2016-01-29 14:12 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
  • zmieniono 2016-06-10 12:28 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
  • zmieniono 2016-06-10 12:28 przez Kolanowska-Pogrzebna Hanna
  • zmieniono 2017-03-02 13:39 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-03-02 13:45 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-03-02 13:45 przez Bartosz Kurek : aktualizacja treści
  • zmieniono 2017-03-02 13:57 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2017-03-14 10:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-10-17 14:36 przez Joanna Felińska: kontrola danych
  • zmieniono 2018-02-01 10:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-09-04 14:51 przez Joanna Felińska
  • zmieniono 2018-11-27 14:54 przez Joanna Felińska
  • zmieniono 2018-11-27 14:58 przez Joanna Felińska
  • zmieniono 2019-11-25 15:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-01-10 09:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2020-01-16 15:09 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2020-01-21 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-10-21 08:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-10-23 15:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie stanowiska zastępcy dyrektora
  • zmieniono 2020-10-26 11:00 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2020-10-26 11:05 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2020-10-26 11:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2020-11-26 09:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-11-26 12:38 przez Pieczyński Maciej: korekta
  • zmieniono 2021-02-08 15:10 przez Pieczyński Maciej: korekta - poprawienie numeru pokoju pracowników Sekretariatu
  • zmieniono 2021-02-08 16:40 przez Agata Poleska : dodanie podkreślenia
  • zmieniono 2021-02-25 11:45 przez Agata Poleska
  • zmieniono 2021-08-12 12:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2022-01-21 11:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
  • zmieniono 2022-01-21 11:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-08-21 14:17 przez Pieczyński Maciej: KOR
  • zmieniono 2023-08-21 14:17 przez Pieczyński Maciej: korekta treści
  • zmieniono 2023-08-22 13:49 przez Pieczyński Maciej: formatowanie tekstu
  • zmieniono 2023-08-22 14:21 przez Pieczyński Maciej: formatowanie tekstu
  • zmieniono 2024-07-23 10:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2024-07-23 10:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-07-23 10:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-03-13 13:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-03-13 13:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-03-13 14:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-03-13 14:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-03-14 10:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści po zmianie regulaminu

Banery