BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
 - Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
 - Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
 - Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
 - Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
 - Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
 - Wydział Organizacyjny
 - Wydział Nieruchomości
 - Wydział Finansów
 - Wydział Edukacji
 - Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
 - Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
 - Powiatowy Konserwator Zabytków
 - Wydział Gospodarowania Mieniem
 
Treść strony
Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP  | 
 | 
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2024-09-06 10:00
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-10-22 08:11
 
UZYSKANIE DECYZJI O POZWOLENIU NA DOKONANIE PODZIAŁU ZABYTKU NIERUCHOMEGO WPISANEGO 
DO REJESTRU ZABYTKÓW (KZ-11)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie pozwolenia (druk do pobrania ze strony internetowej) wraz z załącznikami:
1. Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem;
2. Wstępny projekt podziału zabytku nieruchomego - 2 egz. (przygotowany zgodnie z § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości;
3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 82 zł na konto Urzędu Miasta w Poznaniu nr konta 
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - tytuł wpłaty – opłata za pozwolenie na podział zabytku nieruchomego;
4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł na konto Urzędu Miasta w Poznaniu nr konta 
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - tytuł wpłaty – złożenie pełnomocnictwa w przypadku złożenia dokumentu pełnomocnictwa. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: 
Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - UWAGA: 
w przypadku  złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
- organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, 
a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, II piętro, pokój nr 224
Złożenie dokumentów: kancelaria, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, parter, pokój nr 002. Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac można uzyskać telefonicznie.
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, 
ul. Jackowskiego 18, II piętro, pokój nr 224. Decyzję pozwolenia na podział zabytku wraz z załącznikami można odebrać osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków formalnych wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W dalszej kolejności przed wydaniem decyzji o pozwoleniu właściwy organ sprawdza wniosek pod względem merytorycznym. W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień 
w wyznaczonym terminie. W sytuacji nie złożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia na podział zabytku.
Postanowienia wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego, wezwania, decyzje o odmowie wydania i udzielenia pozwolenia na podział zabytku wydawane w trybie administracyjnym Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków przesyła do Wnioskodawcy listem poleconym za dowodem doręczenia.
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.
Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłaty można dokonać między innymi:
- w placówce pocztowej
 - w sklepach, w których działa punkt płatniczy
 - poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
 - przelew tradycyjny
 
Stawka opłaty skarbowej (opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem):
- od wydania pozwolenia wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych oraz budownictwa mieszkaniowego i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
tytułem: wydanie pozwolenia konserwatorskiego; opłatę uiszcza się na konto: nazwa odbiorcy Miasto Poznań,  Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
- od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu wynosi 17 zł, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa, opłatę uiszcza się na konto, nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów 
Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 – UWAGA: 
w przypadku  złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
- organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy,
a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty 
jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.
DODATKOWE INFORMACJE
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika ds. ochrony zabytków archeologicznych – Starostwo Powiatowe 
w Poznaniu, Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków,
ul. Jackowskiego 18, II piętro, pok. 223, tel. 61 8418-844
(gminy: Suchy Las, Czerwonak, Murowana Goślina, Swarzędz, Pobiedziska, Kostrzyn, Kleszczewo, Kórnik)
oraz ul. Jackowskiego 18, II piętro, pok. 223, tel. 61 8418-843
(gminy: Luboń, Puszczykowo, Mosina, Komorniki, Stęszew, Dopiewo, Buk, Tarnowo Podgórne, Rokietnica)
PODSTAWA PRAWNA
- Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim 
w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; - Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
 - Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków;
 - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości;
 - Kodeks postępowania administracyjnego;
 - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
 
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-24
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treść Wiesław Biegański
 - Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2018-06-06 11:17
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-06-05 10:37
 
Druki do pobrania:
- Wniosek o wydanie pozwolenia na dokonanie podziału zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków (PDF) 61.86kB(dodano: 2018-08-31 14:11, ostatnia modyfikacja: 2024-09-17 11:16)
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2018-08-31 14:11
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2024-09-17 11:16
 - Ilość pobrań 1083
 
 
Wersja plików z polem tekstowym
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2024-01-11 15:10
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2024-09-17 11:17
 - Ilość pobrań 89
 
                                
                                







