BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

STAROSTWO POWIATOWE  W  POZNANIU

UL. JACKOWSKIEGO 18

60 – 509 POZNAŃ

 

Oferta: WK. 210.38.2020 z 27.10.2020 r.

STANOWISKO: PODINSPEKTOR

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA: WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI,

REFERAT DS. OPŁAT I PRZEKSZTAŁCEŃ WŁASNOŚCIOWYCH

 

OPIS STANOWISKA URZĘDNICZEGO:

1. Ogólna charakterystyka wykonywanej pracy:
1) prowadzenie spraw (obejmujące m.in. pozyskiwanie, gromadzenie i opracowywanie niezbędnych dokumentów) dotyczących:
- ustalania i aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
- aktualizacji opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach,
- udzielania bonifikat od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego oraz trwałego zarządu,
- zmiany terminów płatności opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
- informowania użytkowników wieczystych o wysokości obowiązujących opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego (ustaniu obowiązku wnoszenia opłat oraz powstaniu tego obowiązku w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa),
2) prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami materialnego prawa administracyjnego i kodeksu postępowania administracyjnego (łącznie z przygotowywaniem pism, dokumentów, decyzji i postanowień) w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
3) analizowanie przesłanek i opracowywanie dokumentacji dotyczącej udzielenia beneficjentowi pomocy publicznej de minimis;
4) współprowadzenie w programie GEO INFO iMienie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego obciążonych prawem użytkowania wieczystego w rozumieniu art. 23 ust. 1, pkt 1 i ust. 1 c ustawy o gospodarce nieruchomościami;
5) współpraca z Wydziałem Finansów i Wydziałem Radców Prawnych Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa w zakresie windykacji opłat za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd;
6) współpraca z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu w zakresie ewidencji użytkowników wieczystych prowadzonej w programie GEO INFO iMienie;
7) współtworzenie sprawozdań, analiz i bieżących informacji w zakresie prowadzonych spraw.  

2. Zależność służbowa: Kierownik Referatu Opłat i Przekształceń Własnościowych.

3. Warunki pracy: Praca w wymiarze pełnego etatu.

4. Miejsce wykonywania pracy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.

5. Oferujemy: możliwość rozwoju zawodowego m.in. poprzez udział w szkoleniach, stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę, pakiet socjalny.

6. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych).
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE NIEZBĘDNE:
1. Wykształcenie wyższe;
2. Znajomość następujących aktów prawnych:
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, ze szczególnym uwzględnieniem działu II oraz IV,
- ustawa z dnia 29 lipca 2005r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- ustawa z dnia 20 lipca 2018r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny: księga I – Część ogólna, księga II – Własność i inne prawa rzeczowe oraz księga IV – Spadki,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- ustawa z dnia 6 lipca 1982r. o księgach wieczystych i hipotece,
3. Umiejętność sprawnej obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (bardzo dobra znajomość pakietu MS Office, ze szczególnym uwzględnieniem programu Excel);
4. Dobra organizacja pracy;
5. Umiejętność korzystania z przepisów prawa;
6. Umiejętność redagowania pism i korespondencji urzędowej;
7. Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
8. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
9. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10. Nieposzlakowana opinia;
11. Obywatelstwo polskie.

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE DODATKOWE:

  1. Preferowane wykształcenie: prawnicze lub administracyjne;
  2. Doświadczenie zawodowe lub odbyty staż absolwencki w administracji publicznej;
  3. Umiejętność badania ksiąg wieczystych w systemie CIKW;
  4. Dobra znajomość przepisów dotyczących wyceny nieruchomości.

WYMAGANE DOKUMENTY (zgodnie z art. 22¹. KP):

  1. CV;
  2. List motywacyjny;
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ewentualne doświadczenie zawodowe;
  4. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  5. Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Jackowskiego 18,
60-509 Poznań

Oferty prosimy przesyłać pocztą lub składać w kancelarii Starostwa-pokój 002, w nieprzekraczalnym terminie do 6.11.2020 r. (decyduje data wpływu do urzędu) z powołaniem numeru oferty.
Możliwe jest również składanie aplikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej (przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego) lub za pośrednictwem platformy ePUAP  (przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego).

 

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Bernard Raczkowski
    data wytworzenia: 2020-10-27
  • opublikował: Agata Poprawa
    data publikacji: 2020-10-27 14:09

drukuj całą stronę

Banery