BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
UWAGA! Miasto Poznań wypowiedziało Powiatowi Poznańskiemu umowy użyczenia terminali do poboru opłat skarbowych,
tłumacząc to zmianą przepisów prawa, w związku z powyższym od 1 marca 2022 r. nie ma możliwości dokonywania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu opłat skarbowych.
Jednocześnie informujemy, że udokumentowanie wniesionej opłaty skarbowej nastąpi tylko w przypadku dostarczenia potwierdzenia przelewu zrealizowanego na rachunek bankowy Miasta Poznania. Opłaty można dokonać między innymi:
|
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2022-02-16 09:47
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2022-11-16 14:05
UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA O WPISIE DO REJESTRU PRZEDSIĘBIORCÓW PROWADZĄCYCH STACJĘ KONTROLI POJAZDÓW (KT-212)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)
Załączniki:
- oświadczenie (wzór do pobrania poniżej),
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań,
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. Działalności Gospodarczej, pokój 030 (parter)
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpis do rejestru oraz wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
OPŁATY
Opłaty skarbowe należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania,
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 w wysokości:
- 412 zł - opłata za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- 206 zł - opłata za zmianę wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów polegającą na poszerzeniu jego zakresu,
- 17 zł - opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu.
Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Organem właściwym do prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów jest starosta właściwy ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.
Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:
- posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość;
- nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej;
- posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań;
- posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, wydane przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego;
- zatrudnia uprawnionych diagnostów.
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Możliwe jest przesłanie wniosku:
- pocztą na adres siedziby Starostwa,
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wymagane jest podpisanie elektronicznych dokumentów profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym).
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można od osób prowadzących sprawy (Jarosław Świątkowski, Piotr Biskupski, Radosław Kijak) pod nr telefonu 61 8410-778, 61 8418-811 lub 61 2228-974.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców;
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów;
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-02-14
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2021-11-12 12:39
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2022-02-14 12:08
Druki do pobrania:
- OŚWIADCZENIE (PDF) 599.08kB
Wersja plików z polem tekstowym
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2023-12-27 10:40