BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

STAROSTWO POWIATOWE  W  POZNANIU

UL. JACKOWSKIEGO 18

60 – 509 POZNAŃ

 

Oferta: WK. 210.30.2022 z 14.10.2022 r.

STANOWISKO: DYREKTOR WYDZIAŁU

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA: WYDZIAŁ ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ

  

OPIS STANOWISKA URZĘDNICZEGO:

1. Ogólna charakterystyka wykonywanej pracy:

1) organizowanie pracy oraz kierowanie Wydziałem;
2) nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa w Wydziale;
3) zapewnienie opracowania programów, sprawozdań i planów dot. zadań należących do Wydziału;
4) przygotowywanie projektów sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań Wydziału na potrzeby Starosty, Zarządu, Rady Powiatu oraz jej komisji; 
5) zapewnienie terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Wydziału;
6) rozpatrywanie skarg i wniosków;
7) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
a) zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska;
b) warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych;
c) zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej;
d) właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
8) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane (sprawdzenie przygotowanych przez osoby opracowujące projektów decyzji);
9) przyjmowanie zgłoszeń o budowie obiektów oraz wykonywaniu robót budowlanych, na które nie jest wymagane pozwolenie na budowę;
10) przyjmowanie zgłoszeń z projektem budowlanym;
11) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektu budowlanego;
12) przyjmowanie zgłoszeń o zmianie sposobu użytkowania;
13) kontrola kompletności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego;
14) kontrola posiadanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;
15) kontrola spełnienia wymogu, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane,
w przypadku osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie;
16) dokonywanie czynności kontrolnych, protokolarne ustalenia dokonane w toku tych czynności stanowiących podstawę do wydania decyzji oraz podejmowania innych środków przewidzianych w przepisach prawa budowlanego;
17) prowadzenie i kontrola rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestru zgłoszeń budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Prawo budowlane, a także przekazywanie do organu wyższego stopnia oraz Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego wprowadzonych do nich danych;
18) prowadzenie i kontrola odrębnych rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę, decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestru zgłoszeń budowy, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Prawo budowlane, dotyczących terenów zamkniętych;
19) przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
a) kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym,
b) kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z tym projektem,
c) kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
20) uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
21) wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny wynikający z posiadanych dokumentów i danych;
22) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że dany lokal jest samodzielnym lokalem mieszkalnym;
23) wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu;
24) wydawanie dzienników budowy;
25) wydawanie pism oraz postanowień, wydawanych w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
26) współpraca z innymi Wydziałami Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

 

2. Zależność służbowa: Starosta Poznański.

3. Warunki pracy: Praca w wymiarze pełnego etatu.

4. Miejsce wykonywania pracy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.

5. Oferujemy: możliwość rozwoju zawodowego m.in. poprzez udział w szkoleniach, stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę, pakiet socjalny.

 

Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych).
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.

 

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE NIEZBĘDNE:

1. Wykształcenie wyższe z dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, na kierunku: budownictwo, architektura;
2. Minimum pięć lat stażu pracy, w tym dopuszcza się co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
3. Doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych;
4. Doświadczenie zawodowe w administracji publicznej;
5. Znajomość następujących aktów prawnych: ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy prawo budowlane, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o drogach publicznych, ustawy o transporcie kolejowym, ustawy prawo wodne, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o własności lokali, ustawy o opłacie skarbowej,  ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, a także aktów wykonawczych do w/w ustaw w szczególności rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;
6. Umiejętność organizacji pracy;
7. Komunikatywność;
8. Odporność na stres;
9. Umiejętność biegłej obsługi komputera (znajomość pakietu MS Office);
10. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
11. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
12. Nieposzlakowana opinia;
13. Obywatelstwo polskie.

 

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE DODATKOWE:

1. Umiejętność efektywnej pracy pod presją czasu;
2. Wysoka kultura osobista;
3. Umiejętność pracy w zespole.

 

WYMAGANE DOKUMENTY (zgodnie z art. 22¹. KP):

1. CV;
2. List motywacyjny;
3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie zawodowe;
4. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
5. Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Jackowskiego 18,
60-509 Poznań

Oferty prosimy przesyłać pocztą lub składać w kancelarii Starostwa-pokój 002, w nieprzekraczalnym terminie do dnia: 24.10.2022 r. (decyduje data wpływu do urzędu) z powołaniem numeru oferty.
Możliwe jest również składanie aplikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej (przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego) lub za pośrednictwem platformy ePUAP  (przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego).

 

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Violetta Wesołek
    data wytworzenia: 2022-10-14
  • opublikował: Agata Poprawa
    data publikacji: 2022-10-14 09:45
  • zmodyfikował: Agata Poprawa
    ostatnia modyfikacja: 2022-10-14 09:48

drukuj całą stronę

Banery