BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

STAROSTWO POWIATOWE W POZNANIU

UL. JACKOWSKIEGO 18

60 – 509 POZNAŃ

 

Oferta WK. 210.1.2024 z 10.01.2024 r.

 STANOWISKO PODINSPEKTOR

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA BIURO POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW

 

OPIS STANOWISKA URZĘDNICZEGO:

1.    Ogólna charakterystyka wykonywanej pracy:

1)      Obsługa (osobista i telefoniczna oraz w zakresie poczty elektronicznej) klientów, w tym konsumentów, udzielanie porad i informacji prawnych;

2)       Przygotowywanie projektów wystąpień do przedsiębiorców i do konsumentów;

3)       Udzielanie konsumentom informacji o statusie ich spraw;

4)       Przygotowywanie projektów prostych pism procesowych (sprzeciwów od nakazów zapłaty, wniosków o nadanie klauzuli wykonalności itp.);

5)       Bieżąca obsługa kancelaryjna Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów (odbieranie pism z kancelarii Starostwa, rejestracja pism i dokumentów w elektronicznym systemie obiegu dokumentów, przygotowywanie pism i dokumentów do wysyłki, kopertowanie, oddawanie pism do Kancelarii Starostwa);

6)       Bieżące przeglądanie spraw prowadzonych przez Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów pod kątem zachowania terminów (np. przedawnienia roszczeń konsumenckich);

7)       Wstępne przygotowywanie rocznych sprawozdań z wykonywanych przez Rzecznika działań i czynności;

8)      Udział w archiwizacji dokumentów;

9)      Prowadzenie spraw zaopatrzenia materiałowego Biura;

10)   Współudział w przygotowywaniu i obsłudze spotkań prowadzonych przez Rzecznika Konsumentów oraz Olimpiady wiedzy Konsumenckiej;

11)   Wykonywanie innych zadań powierzanych i właściwych dla Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

2.       Zależność służbowa: Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu

3.       Warunki pracy: Praca w wymiarze pełnego etatu. Częste wyjazdy służbowe na teren powiatu poznańskiego.

4.       Miejsce wykonywania pracy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.

5.       Oferujemy: możliwość rozwoju zawodowego m.in. poprzez udział w szkoleniach, stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę, pakiet socjalny.

Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych).

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.

 

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE NIEZBĘDNE:

  1. Wykształcenie wyższe,
  2. Znajomość podstawowych przepisów prawa konsumenckiego, w tym:

·      Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich,

·      Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,

·      Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych,

·      Ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim,

·      Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,

·      Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej,

·      Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,

·      Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,

·      Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,

·      Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów,

·      Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych.

  1. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  2. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  3. Nieposzlakowana opinia,
  4. Obywatelstwo polskie.

 WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE DODATKOWE:

  1. Komunikatywność,
  2. Rzetelność, dokładność,
  3. Umiejętność korzystania z przepisów prawa,
  4. Umiejętność pracy w zespole,
  5. Wykształcenie wyższe w zakresie studiów administracyjnych lub prawniczych,
  6. Mile widziana praktyka zawodowa w administracji publicznej,
  7. Mile widziana praktyka w zakresie poradnictwa konsumenckiego.

 WYMAGANE DOKUMENTY (zgodnie z art. 22¹. KP):

1.         CV,

2.         List motywacyjny,

3.         Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ewentualne doświadczenie zawodowe,

4.         Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

5.         Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

 

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Starostwo Powiatowe w Poznaniu,

ul. Jackowskiego 18,

60-509 Poznań

Oferty prosimy przesyłać pocztą lub składać w kancelarii Starostwa-pokój 002, w nieprzekraczalnym terminie do 22.01.2024 r. (decyduje data wpływu do urzędu) z powołaniem numeru oferty.

Możliwe jest również składanie aplikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej (przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego) lub za pośrednictwem platformy ePUAP (przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego).

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Bernard Raczkowski
    data wytworzenia: 2024-01-10
  • opublikował: Katarzyna Kowalewska
    data publikacji: 2024-01-10 13:15

drukuj całą stronę

Banery